VolDan napisał(a):ktoś pisał ze to krótkie odcinki i kiepski olej, ja jednak dochodzę do wniosku ze to bubel silników 1.4 i 1.6. w moim wywaliło odmę, zalałem Mobil 15W40 zrobiłem 8kkm w 2 lata, po tym zabiegu wyczyściłem odmę, wąż zasmarkany ale puszka drożna, obecnie mam zalane Mobil 10W40 (tak tak cofka przy 260kkm) tez mobil i dalej jest majonez. nic na to nie poradzisz. czyszczenie odmy zajęło mi 20 minut bez podnośnika na parkingu. w największym skrócie Ten Typ Tak Ma
Pozwolę sobie skomentować ;
Moje byłe 1.4 abd jeździło na castrolu 15w-40 przez cały okres mojego użytkowania (i pewnie wcześniej też) a posiadałem je 5 lat. Odmę czyściłem tylko raz. Nie stosowałem żadnych patentów wyżej wymienionych w tym temacie.
- Kod: Zaznacz cały
nic na to nie poradzisz. czyszczenie odmy zajęło mi 20 minut bez podnośnika na parkingu. w największym skrócie Ten Typ Tak Ma
I problem ten ciągnie sie do bodaj 2002 roku gdzie VW zmienił obieg powietrza przez klawiaturę, skrzynie korbowa wymuszany przez podciśnienie w kolektorze dolotowym . Co przy podgrzewaczu puszki odmy oraz węża zminimalizowało tą przypadłość.
łukasz1983 napisał(a):Cytat:
ja jednak dochodzę do wniosku ze to bubel silników 1.4 i 1.6.
Ameryki nie odkryłeś.Niestety inżynierowie VW się nie popisali,i dali odmę z tyłu silnika,na dole bloku.Jakby był z tyłu kolektor wydechowy,to poprawiło by to dogrzanie odmy.Praw fizyki nie zmienimy.
Poniekąd racja. Jednak należy pamiętać że puszka odmy oraz wąż wychładza się szybciej niż blok silnika co powoduje osadzanie się 'masła' , skroplin - zwał jak zwał.
A po odpaleniu silnik i tak ich szybko nie nagrzeje.. Wzrasta ciśnienie w układzie i bang.. Silnik zakonserwowany.
Jeśli nie chcemy montować takich wynalazków jak tu z
łukasz1983, zaprezentowaliśmy . A stwierdzimy że odma zamarzła.. Wystarczy odkręcić korek przykryć otwór wlewu oleju szmatką i pojeździć trochę do rozgrzania silnika i odma puści.
Przed każdą zimą należy przeczyścić odmę oraz wąż z zanieczyszczeń. Najlepiej do kompletu zamontować sobie Oil Catch Tank na wężu z odmy by nic nie trafiało do dolotu. Nie brudziło przepustnicy i nie zalepiało kolektora ssącego.
Bo wiem co mam w AKQ.