Wyciek oleju po naprawie ?? POMOCY !!!

Wszystkie informacje o silnikach benzynowych.

Moderator: Moderator

Wyciek oleju po naprawie ?? POMOCY !!!

Postprzez kasiar90 » 1 gru 2014, o 23:37

Hejka!
Sluchajcie mam problem tydzien temu oddalam swojego golfika do naprawy tj. wymieniony zostal rozrzad, filtr powietrza i olej niby wszystko ok. Ale po 2 dnicha zauwazylam ze zostawiamy za soba kalzue oleju nie sa to duze plamy ale dosc widoczne ! Podjechalam do faceta ktory mi naprawial autko i stwierdzil ze olej leci z korka od oleju. Po czym powiedzial zebym sie nie przejmowala tak iloscia wycieku. Ok dzis sprawdzilam poziom oleju na bagnecie i ubylo tam z 1,5 l oleju! Przed wymiana nawet kropelka nie leciala! a dzis jak zajrzalam :shock: zalany caly badnet , silnik zarzygany kuzwa jestem taka zla ! co ma robic klocic sie z nim ze cos spierdzielil?? czy to naprawde cos innego poszlo! ??

Z gory dzieki za kazdy odp

KasiaR

:roll:
Rybka :)
kasiar90
Berbeć
 
Posty: 5
Dołączył(a): 8 lut 2013, o 19:56
Lokalizacja: Łomża

Wyciek oleju po naprawie ?? POMOCY !!!

 

Postprzez damianax260 » 2 gru 2014, o 15:43

Skoro leci z korka to spierdzielił robotę, jak spuszczał stary olej to nie dokręcił go widocznie do końca a to jest jego obowiązkiem i ja bym mu to dał żeby to poprawił a nie.. jak wycieknie i silnik sie zatrze to nie będzie kolorowo..

[ Dodano: 2014-12-02, 15:47 ]
kasiar90 napisał(a): a dzis jak zajrzalam :shock: zalany caly badnet , silnik zarzygany

Tego nie doczytałem, może odma zapchana i wywala olej przez bagnet?

A i jeszcze coś, z tego co teraz wnioskuje to nie chodziło o korek miski olejowej tylko korek który jest u góry? to pozdrawiam mechanika amatora
Wszystkie błędy stylistyczne i ortograficzne są zamierzone- jakiekolwiek powielanie ich i rozpowszechnianie bez mojej zgody jest zabronione! Nie udzielam rad telefonicznie
moj-golf/1-6-abu-75km-damianax260-t71480.html
Avatar użytkownika
damianax260
Badacz tematu
 
Posty: 191
Dołączył(a): 21 lis 2014, o 23:13
Lokalizacja: Zielona Góra
Rocznik: 1994
Silnik: 1.6 ABU
Paliwo: PB
Nadwozie: 3-drzwiowe

Postprzez kasiar90 » 2 gru 2014, o 18:18

Jutro jadę do niego powiedziałam ze ma to poprawić na swój koszt zobaczymy co i jak :/ narazie czekam do jutra do 16 ;( uto stoi w garażu ;( :-x
Rybka :)
kasiar90
Berbeć
 
Posty: 5
Dołączył(a): 8 lut 2013, o 19:56
Lokalizacja: Łomża

Postprzez łukasz1983 » 3 gru 2014, o 12:55

kasiar90 napisał(a):dzis jak zajrzalam :shock: zalany caly badnet , silnik zarzygany
Zamarzła ci odma,i wywaliło ojej bagnetem,i to nie jest wina mechanika.1,4 i 1,6 maja tą tendencje do zamarzania odmy i wywalania oleju.
Jedź do mechanika,lub ty jak będziesz umiała wyczyść odmę,i ją pilnuj,bo jak robisz krótkie odcinki to za parę tygodni możesz mieć powtórkę z rozrywki,a w skrajnych przypadkach możesz zatrzeć silnik.
Avatar użytkownika
łukasz1983
Members
 
Posty: 2079
Dołączył(a): 2 wrz 2012, o 16:40
Lokalizacja: RKR
Rocznik: 1993
Silnik: 1.6 ABU 1.8 Z18XE
Paliwo: PB+LPG
Nadwozie: 3-drzwiowe

Postprzez Thorsten » 3 gru 2014, o 13:25

łukasz1983 napisał(a):
kasiar90 napisał(a):dzis jak zajrzalam :shock: zalany caly badnet , silnik zarzygany
Zamarzła ci odma,i wywaliło ojej bagnetem,i to nie jest wina mechanika.1,4 i 1,6 maja tą tendencje do zamarzania odmy i wywalania oleju.
Jedź do mechanika,lub ty jak będziesz umiała wyczyść odmę,i ją pilnuj,bo jak robisz krótkie odcinki to za parę tygodni możesz mieć powtórkę z rozrywki,a w skrajnych przypadkach możesz zatrzeć silnik.


potwierdzam. zeszłej zimy miałem tą samą zabawę. Każdego dnia robiłem 2km trasy i po tygodniu olej poszedł bagnetem. W moim przypadku mechanik uszkodził odmę gdy ją czyścił i musiałem kupić nową ale mam nadzieje że tej zimy tego nie będzie, fakt że mnie nie ma w polsce obecny kierowca autka wie co ma robić- jak robi krótkie trasy niech zostawi autko zapalone na jakiś czas tak by popracowało na odpowiedniej temperaturze.


aha... u mnie walnięty był także termostat który zablokował się na otwarciu i dlatego silnik grzał się powoli, u Ciebie jest sprawny?
MK3
"I'd rather lose by a mile because i built my own car,
than win by a inch because someone else built it for me.
Your car is your story. Don't let someone else write the book."
Avatar użytkownika
Thorsten
Moderator Globalny
 
Posty: 1048
Dołączył(a): 2 cze 2013, o 16:17
Lokalizacja: BKL
Rocznik: 1996
Silnik: 1.6 AEE
Paliwo: PB
Nadwozie: 5-drzwiowe

Postprzez Paweu » 3 gru 2014, o 13:58

Thorsten napisał(a):łukasz1983 napisał/a:
kasiar90 napisał/a:
dzis jak zajrzalam zalany caly badnet , silnik zarzygany
Zamarzła ci odma,i wywaliło ojej bagnetem,i to nie jest wina mechanika.1,4 i 1,6 maja tą tendencje do zamarzania odmy i wywalania oleju.
Jedź do mechanika,lub ty jak będziesz umiała wyczyść odmę,i ją pilnuj,bo jak robisz krótkie odcinki to za parę tygodni możesz mieć powtórkę z rozrywki,a w skrajnych przypadkach możesz zatrzeć silnik.


potwierdzam. zeszłej zimy miałem tą samą zabawę. Każdego dnia robiłem 2km trasy i po tygodniu olej poszedł bagnetem. W moim przypadku mechanik uszkodził odmę gdy ją czyścił i musiałem kupić nową ale mam nadzieje że tej zimy tego nie będzie, fakt że mnie nie ma w polsce obecny kierowca autka wie co ma robić- jak robi krótkie trasy niech zostawi autko zapalone na jakiś czas tak by popracowało na odpowiedniej temperaturze.


Krótkie trasy + kiepski olej silnikowy i sytuacja będzie się powtarzać nagminnie.

Rozwiązanie jest proste i trąci nieco drutem.. Ale jest skuteczne.
Tutaj link do wątki z Polo Klub Polska http://vwpolo-klub.pl/forum/viewtopic.php?f=13&t=11903

Od siebie dodam że lepiej nie łączyć rurki z obudową wtrysku. Zamocować gdzieś pojemnik 0,5 l i włożyć do niego wężyk.

Zmniejszy to ilość 'masła' pod korkiem i w odmie. A jeśli nawet zamarznie odma to nie wywali oleju. ;-)
Avatar użytkownika
Paweu
Members
 
Posty: 4281
Dołączył(a): 6 maja 2011, o 17:34
Rocznik: 1111
Silnik: 0.8
Paliwo: CNG
Nadwozie: cabrio

Postprzez łukasz1983 » 3 gru 2014, o 14:10

Paweu napisał(a):Rozwiązanie jest proste i trąci nieco drutem.. Ale jest skuteczne.
Tutaj link do wątki z Polo Klub Polska http://vwpolo-klub.pl/for...hp?f=13&t=11903

Jest jeszcze jeden patent,jaki wykombinowałem w tamtym roku,po wcześniejszych kłopotach z odmą,a zrobiłem to tak,że na wężyk wychodzący z pokrywy zaworów wstawiłem trójnik i połączyłem wyjście z pokrywy z odmą,a na 3-cie wyjście z trójnika założyłem tzw. filtr odmy.Efekt tego zabiegu jest taki,że w tamtym roku nie wywaliło mi oleju,a działa to w ten sposób,że olej wraca z pod pokrywy zaworów do odmy,a w razie jakby ona nawet zamarzła,to nadmiar ciśnienia ujdzie przez filtr odmy.
A wygląda to tak.
Obrazek Obrazek
Avatar użytkownika
łukasz1983
Members
 
Posty: 2079
Dołączył(a): 2 wrz 2012, o 16:40
Lokalizacja: RKR
Rocznik: 1993
Silnik: 1.6 ABU 1.8 Z18XE
Paliwo: PB+LPG
Nadwozie: 3-drzwiowe

Postprzez Paweu » 3 gru 2014, o 14:44

łukasz1983, Zmyślne. :ok:

Pytanie.

Czy nie czujesz zapachu oleju przez nawiewy wewnątrz auta?

Co do pomysłu. Jeśli się sprawdza , To nie ma co dyskutować nad jego skutecznością.

Przy Twoim patencie opary/skropliny krążą cały czas w układzie. W przypadku 'wężyka z butelką' pozbywamy się ich w znacznym stopniu.

To chyba jedyna różnica tych dwóch pomysłów. Ale tak jak pisałem:

Kod: Zaznacz cały
Jeśli się sprawdza , To nie ma co dyskutować nad jego skutecznością.


;-)
Avatar użytkownika
Paweu
Members
 
Posty: 4281
Dołączył(a): 6 maja 2011, o 17:34
Rocznik: 1111
Silnik: 0.8
Paliwo: CNG
Nadwozie: cabrio

Postprzez łukasz1983 » 3 gru 2014, o 23:40

Paweu napisał(a):Czy nie czujesz zapachu oleju przez nawiewy wewnątrz auta?
Jak stoję długo w korku to minimalnie czuć,ale to minimalnie.
Podczas jazdy zero zapachu oleju.

Powie ci,że teraz pod pokrywą zaworów nie mam ani grama masła,a robię głównie krótkie odcinki po 11 km,w odmie trochę jest,ale bez tragedii.
Avatar użytkownika
łukasz1983
Members
 
Posty: 2079
Dołączył(a): 2 wrz 2012, o 16:40
Lokalizacja: RKR
Rocznik: 1993
Silnik: 1.6 ABU 1.8 Z18XE
Paliwo: PB+LPG
Nadwozie: 3-drzwiowe

Postprzez VolDan » 4 gru 2014, o 12:22

ktoś pisał ze to krótkie odcinki i kiepski olej, ja jednak dochodzę do wniosku ze to bubel silników 1.4 i 1.6. w moim wywaliło odmę, zalałem Mobil 15W40 zrobiłem 8kkm w 2 lata, po tym zabiegu wyczyściłem odmę, wąż zasmarkany ale puszka drożna, obecnie mam zalane Mobil 10W40 (tak tak cofka przy 260kkm) tez mobil i dalej jest majonez. nic na to nie poradzisz. czyszczenie odmy zajęło mi 20 minut bez podnośnika na parkingu. w największym skrócie Ten Typ Tak Ma :)
Gaz mam w podłodze, nie w bagażniku
VolDan
Moderator Globalny
 
Posty: 680
Dołączył(a): 7 wrz 2014, o 15:22
Lokalizacja: Wrocław
Rocznik: 92
Silnik: ABD POWER
Paliwo: PB
Nadwozie: 3-drzwiowe

Postprzez łukasz1983 » 4 gru 2014, o 12:39

ja jednak dochodzę do wniosku ze to bubel silników 1.4 i 1.6.
Ameryki nie odkryłeś.Niestety inżynierowie VW się nie popisali,i dali odmę z tyłu silnika,na dole bloku.Jakby był z tyłu kolektor wydechowy,to poprawiło by to dogrzanie odmy.Praw fizyki nie zmienimy.
Avatar użytkownika
łukasz1983
Members
 
Posty: 2079
Dołączył(a): 2 wrz 2012, o 16:40
Lokalizacja: RKR
Rocznik: 1993
Silnik: 1.6 ABU 1.8 Z18XE
Paliwo: PB+LPG
Nadwozie: 3-drzwiowe

Postprzez Paweu » 4 gru 2014, o 13:50

VolDan napisał(a):ktoś pisał ze to krótkie odcinki i kiepski olej, ja jednak dochodzę do wniosku ze to bubel silników 1.4 i 1.6. w moim wywaliło odmę, zalałem Mobil 15W40 zrobiłem 8kkm w 2 lata, po tym zabiegu wyczyściłem odmę, wąż zasmarkany ale puszka drożna, obecnie mam zalane Mobil 10W40 (tak tak cofka przy 260kkm) tez mobil i dalej jest majonez. nic na to nie poradzisz. czyszczenie odmy zajęło mi 20 minut bez podnośnika na parkingu. w największym skrócie Ten Typ Tak Ma


Pozwolę sobie skomentować ;

Moje byłe 1.4 abd jeździło na castrolu 15w-40 przez cały okres mojego użytkowania (i pewnie wcześniej też) a posiadałem je 5 lat. Odmę czyściłem tylko raz. Nie stosowałem żadnych patentów wyżej wymienionych w tym temacie.

Kod: Zaznacz cały
nic na to nie poradzisz. czyszczenie odmy zajęło mi 20 minut bez podnośnika na parkingu. w największym skrócie Ten Typ Tak Ma


I problem ten ciągnie sie do bodaj 2002 roku gdzie VW zmienił obieg powietrza przez klawiaturę, skrzynie korbowa wymuszany przez podciśnienie w kolektorze dolotowym . Co przy podgrzewaczu puszki odmy oraz węża zminimalizowało tą przypadłość.

łukasz1983 napisał(a):Cytat:
ja jednak dochodzę do wniosku ze to bubel silników 1.4 i 1.6.
Ameryki nie odkryłeś.Niestety inżynierowie VW się nie popisali,i dali odmę z tyłu silnika,na dole bloku.Jakby był z tyłu kolektor wydechowy,to poprawiło by to dogrzanie odmy.Praw fizyki nie zmienimy.


Poniekąd racja. Jednak należy pamiętać że puszka odmy oraz wąż wychładza się szybciej niż blok silnika co powoduje osadzanie się 'masła' , skroplin - zwał jak zwał.

A po odpaleniu silnik i tak ich szybko nie nagrzeje.. Wzrasta ciśnienie w układzie i bang.. Silnik zakonserwowany.

Jeśli nie chcemy montować takich wynalazków jak tu z łukasz1983, zaprezentowaliśmy . A stwierdzimy że odma zamarzła.. Wystarczy odkręcić korek przykryć otwór wlewu oleju szmatką i pojeździć trochę do rozgrzania silnika i odma puści.

Przed każdą zimą należy przeczyścić odmę oraz wąż z zanieczyszczeń. Najlepiej do kompletu zamontować sobie Oil Catch Tank na wężu z odmy by nic nie trafiało do dolotu. Nie brudziło przepustnicy i nie zalepiało kolektora ssącego.

Bo wiem co mam w AKQ. :zdegustowany:
Avatar użytkownika
Paweu
Members
 
Posty: 4281
Dołączył(a): 6 maja 2011, o 17:34
Rocznik: 1111
Silnik: 0.8
Paliwo: CNG
Nadwozie: cabrio

Następna strona

- - -



Powrót do Silniki benzynowe

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Bing [Bot], Google [Bot] i 32 gości