Wyciek oleju!!!

Wszystkie informacje o silnikach benzynowych.

Moderator: Moderator

Wyciek oleju!!!

Postprzez dawid159_14 » 23 gru 2012, o 22:31

Witam, wczoraj padl moj abf, a dokladniej po jego odpaleniu zaczal wyciekac olej w okolicach filtra oleju. Wie ktos czy w abf-y maja jakas dziwna przypadlosc? Podejrzewam ze olej wycieka przez uszczelke filtra oleju lub uszczelke przy podstawie filtra oleju macie jakies pomysly?
dawid159_14
Berbeć
 
Posty: 10
Dołączył(a): 20 lis 2012, o 23:10
Lokalizacja: Bydgoszcz

Wyciek oleju!!!

 

Postprzez trojeczkaGT » 23 gru 2012, o 22:46

a jak u Ciebie z odma jest ? jest czysta bo moze Ci wywalilo olej dlatego ?
Aktualnie posiadam golfa III 1.9 TD umierajacego na ruda ospe i to >>> pozostale/chrysler-voyager-jaszczur-t77315.html a miałem tez audi 80 b4, byl tez golf III 1.8 GT i golf III kombi i vento.
Avatar użytkownika
trojeczkaGT
Members
 
Posty: 1745
Dołączył(a): 6 sie 2011, o 21:36
Lokalizacja: DDZ i DSW
Rocznik: 1995
Silnik: 2000
Paliwo: PB
Nadwozie: 3-drzwiowe

Postprzez dawid159_14 » 23 gru 2012, o 22:49

kolego nie mam pojecia co z odma poniewaz auto kupilem niedawno, zaraz po swietach samochod na warsztat i zaczne od sprawdzenia odmy, jesli okaze sie ze ona byla zapchana to ktoredy wywalilo olej? tak jak wspominalem wyciek zauwazylem w okolicach filtra aleju lub przy podstawie filtra
dawid159_14
Berbeć
 
Posty: 10
Dołączył(a): 20 lis 2012, o 23:10
Lokalizacja: Bydgoszcz

Postprzez trojeczkaGT » 23 gru 2012, o 23:00

a przy bagnecie jak jest bo przy zapchanej odmie tamtedy tez moze uciekac olej wtedy

nie znam budowy tego silnika ale objaw wywalania oleju to czesto zapchana odma (odpowietrzenie komory silnika)
Aktualnie posiadam golfa III 1.9 TD umierajacego na ruda ospe i to >>> pozostale/chrysler-voyager-jaszczur-t77315.html a miałem tez audi 80 b4, byl tez golf III 1.8 GT i golf III kombi i vento.
Avatar użytkownika
trojeczkaGT
Members
 
Posty: 1745
Dołączył(a): 6 sie 2011, o 21:36
Lokalizacja: DDZ i DSW
Rocznik: 1995
Silnik: 2000
Paliwo: PB
Nadwozie: 3-drzwiowe

Postprzez dawid159_14 » 23 gru 2012, o 23:05

jutro sprawdze okolice bagnetu ale wyglądalo to jakby gdzies przy filtrze oleju albo jego podstawie lecial olej
dawid159_14
Berbeć
 
Posty: 10
Dołączył(a): 20 lis 2012, o 23:10
Lokalizacja: Bydgoszcz

Postprzez pablomed » 23 gru 2012, o 23:26

dawid159_14, piszesz że padł ABF, ale co silnik pracuje tylko olej leci? Czy silnik zdechł.
Masz tam chyba chłodniczkę oleju, i oring między nią a podstawą filtra, wymienia się przez odkręcenie nakrętki od dołu z rurki na którą filtr zakręcasz
pablomed
Members
 
Posty: 5992
Dołączył(a): 3 sie 2008, o 18:01
Lokalizacja: małopolskie

Postprzez strzeliniasty » 24 gru 2012, o 00:41

dawid159_14, piszesz że padł ABF, ale co silnik pracuje tylko olej leci? Czy silnik zdechł.
Masz tam chyba chłodniczkę oleju, i oring między nią a podstawą filtra, wymienia się przez odkręcenie nakrętki od dołu z rurki na którą filtr zakręcasz



racja ale nie zapominajmy ze nad filtrem jest czujnik cisnienia ktory w wiekszosci przypadkow sie rozszczelnia przy wsuwce i podczas pracy silnika olej pod cisnieniem bedzie sie lal - ja to u siebie przechodzilem wprawdzie w agg ale w abf jest chyba tak samo a rowniez myslalem ze z filtra leci
Avatar użytkownika
strzeliniasty
Members
 
Posty: 2656
Dołączył(a): 9 paź 2008, o 22:42
Lokalizacja: Strzelin / Wrocław

Postprzez Imper » 24 gru 2012, o 01:07

tak jak pisze pablomed, czesta przypadlosc podobnie jak w dieslach
Avatar użytkownika
Imper
Members
 
Posty: 1601
Dołączył(a): 4 gru 2007, o 02:30
Lokalizacja: Bydgoszcz

Postprzez dawid159_14 » 24 gru 2012, o 06:16

nie silnik nie zdechl, silnik normalnie pracuje, po odpaleniu olej sie leje, niewiem jak dzis ze sklepami ale zamowie uszczelke podstawy filra oraz ten oring przy chlodniczce oleju, na warsztacie sie wszystko wyjasni
dawid159_14
Berbeć
 
Posty: 10
Dołączył(a): 20 lis 2012, o 23:10
Lokalizacja: Bydgoszcz

Postprzez pablomed » 24 gru 2012, o 15:47

Dobrze by było jakbyś przed naprawą konkretniej zlokalizował miejsce wycieku, pęknięcie samej chłodniczki też się zdarza. Oring pada stopniowo na ogół nie powinno być od niego nagłego gwałtownego wycieku, czujniki w podstawie wyżej pisze tez do obejrzenia, o ile są tam w ABF-ie
pablomed
Members
 
Posty: 5992
Dołączył(a): 3 sie 2008, o 18:01
Lokalizacja: małopolskie

Postprzez dawid159_14 » 24 gru 2012, o 17:15

kolego oring raczej nie padl odrazu poniewaz wczesniej zauwazylem male wycieki oleju tzn zachlapana lekko miska ale wyciek nie pochodzil z miski olejowej 3 dni przed zdarzeniem bylem na przegladzie i diagnosta tez mowil ze gdzies leci olej lecz niestety nie znalazl miejsca wycieku wiec wychodzi na to ze olej musial leciec juz wczesniej a teraz juz konkretnie, dzis odpalilem auto i znalazlem miejsce wycieku dodaje fotki, moje pytanie czy to wlasnie puszcza ten oring chlodniczki oleju? i drugie pytanie gdzie jest owa odma ktora mam wyczyscic.

http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/423 ... a2e14.html

http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/cf3 ... 2d5a7.html

WESOŁYCH ŚWIAT!!!
dawid159_14
Berbeć
 
Posty: 10
Dołączył(a): 20 lis 2012, o 23:10
Lokalizacja: Bydgoszcz

Postprzez pablomed » 26 gru 2012, o 01:28

Oring na 99 procent, ma coś chyba 5 cm średnicy i 5 mm grubości ale dobiorą w sklepie. Jedyna opcja to pęknięcie chłodniczki w miejscu którego na fotce nie widać bo zasłaniają węże. Odkręcasz filtr, na rurc na którą go nakręcassz zobaczysz mocującą chłodniczkę dużą nakrętkę, odkręcasz ją chłodniczka schodzi w dół wymieniasz oring. Nie zakręcaj jej potem zbyt mocno, bo chłodniczkę też dociskasz do podstawy przykręcając filtr.
Odmę widać na skradzionej z forum elektrody fotce - zatykanie się je w tych silnikach to rzadkość ale możesz się pobawić. http://obrazki.elektroda.pl/3380936500_1321802045.html
pablomed
Members
 
Posty: 5992
Dołączył(a): 3 sie 2008, o 18:01
Lokalizacja: małopolskie

Następna strona

- - -



Powrót do Silniki benzynowe

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Bing [Bot] i 31 gości

cron