wyciek z kolektora wydechowego?

Wszystkie informacje o silnikach benzynowych.

Moderator: Moderator

wyciek z kolektora wydechowego?

Postprzez deusiwo » 2 paź 2014, o 15:44

Witajcie.
Zaglądając ostatnio pod auto zauważyłem że jedna łapa jest mokra (auto stalo 2 tyg w garażu nie ruszane także warunki atmosferyczne w gre nie wchodzą), zerkając głębiej zauważyłem mokrą, czarną maź na łączeniu portek z głowicą, spływającą w dół, coś jakby woda pomieszana z sadzą? albo olej? Jakieś pomysły skąd się toto wzięło? Uszczelka pod głowicą? Uszczelniacze zaworowe? a może jedno i drugie? dodam że z wydechu kapie woda szczególnie jak jest zimny silnik. Oleju raczej nie ubywa. Wody tak ale to już wiem od dawna, że mam uszczelkę pod glowicą do wymiany, z tym że wtedy zauważyłem przeciek (na zewnątrz) od przodu a nie od tyłu. czyżby ciekło i tam? Miałem to robić teraz po wypłacie ale zastanawiam się czy przy okazji nie wymienić też tych uszczelniaczy i mieć święty spokój?
Avatar użytkownika
deusiwo
Members
 
Posty: 1383
Dołączył(a): 9 wrz 2012, o 19:55
Lokalizacja: Wisła
Rocznik: 95
Silnik: ADZ
Paliwo: PB
Nadwozie: 5-drzwiowe

wyciek z kolektora wydechowego?

 

Postprzez trojeczkaGT » 4 paź 2014, o 13:08

dewusio nie mialem uszczelki pod glowica tak uszkodzonej by plyn znikal (u mnie cisnienie ladowalo do ukladu) moze u ciebie jest tak uszkodzona ze idze do kolektora ? wiesz jak jest zimne to kapie a jak gorace to poprostu szybko odparowywuje i nie kapie.

chyba lepiej zrobic UPG i uszczelniacze i szukac dopiero, bo jak ma sie kilka rzeczy do roboty to ciezko ustalic co nie gra.
Aktualnie posiadam golfa III 1.9 TD umierajacego na ruda ospe i to >>> pozostale/chrysler-voyager-jaszczur-t77315.html a miałem tez audi 80 b4, byl tez golf III 1.8 GT i golf III kombi i vento.
Avatar użytkownika
trojeczkaGT
Members
 
Posty: 1745
Dołączył(a): 6 sie 2011, o 21:36
Lokalizacja: DDZ i DSW
Rocznik: 1995
Silnik: 2000
Paliwo: PB
Nadwozie: 3-drzwiowe

Postprzez krzyś » 4 paź 2014, o 14:35

deusiwo napisał(a):czy przy okazji nie wymienić też tych uszczelniaczy i mieć święty spokój?


obowiązkowo zmieniać koszt uszczelniaczy jest co najmniej śmieszny, dodatkowo liznąć zaworki.
Vag diagnostyka,czyszczenie nastawników, uszczelnianie pomp wtryskowych Vp37, naprawa skrzyń biegów. Wszelkie info PW..
Avatar użytkownika
krzyś
Members
 
Posty: 888
Dołączył(a): 13 mar 2013, o 18:58
Lokalizacja: Krosino
Rocznik: 1996
Silnik: 1.9 TDI 1Z
Paliwo: ON
Nadwozie: 5-drzwiowe

Postprzez trollu » 4 paź 2014, o 14:36

1. kolektor jest przykręcony do głowicy a uszczelka jak sama nazwa wskazuje jest pod głowicą, fizycznie nie możliwe żeby woda "leciała do góry". UPG poza tym nie ma nawet kontaktu z kolektorem, jakkolwiek uszkodzona uszczelka nie będzie puszczać wody do kolektora wydechowego.
2. co do uszczelki - zależy gdzie jest przepalenie - albo między garami, albo między garem a kanałem wodnym - wtedy kompresja idzie w układ a na postoju zalewa nam komore spalania; albo między kanałem wodnym a powietrzem czyli wywala nam płyn na zewnątrz jak to było u mnie.
to c to cieknie powinieneś sam określić - weź na palec i będziesz widział czy to jakiś płyn czy olej. jeżeli olej to dość niebezpiecznie bo jak się zapali to może być grubo, u mnie kiedyś ciekła uszczelka pod pokrywą zaworów, olej zbierał się na kolektorze dolotowym a gdy już zrobiło się bajorko to zaczynało kapać niżej na wydechowy. raz mi się spod maski zakopciło jak kilka kropli wylądowało na rozgrzanym wydechu. woda lecąca z końcówki wydechu to nic takiego, wara wodna to naturalny efekt spalania, dużo tez zależy od paliwa.
Sarkazm - ponieważ strzelanie do idiotów jest wciąż nielegalne.
Avatar użytkownika
trollu
VIP
 
Posty: 2503
Dołączył(a): 27 sie 2010, o 13:03
Lokalizacja: SKL/Cz-wa
Rocznik: 0
Silnik: byl ADY jest M52TUB28
Paliwo: PB+LPG
Nadwozie: kombi


- - - kontenery na gruz kraków



Powrót do Silniki benzynowe

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 34 gości