Wyje Czujnik cisnienia oleju? 1.6 ABU

Wszystkie informacje o silnikach benzynowych.

Moderator: Moderator

Wyje Czujnik cisnienia oleju? 1.6 ABU

Postprzez Nervusek » 13 lut 2012, o 21:45

Temat odnowilem, bo sam juz nie wiem co zrobic...

Mam dziwne objawy w moim starym golfie. Jak jade na 5 biegu i obroty sa rowne 2000 tys. to wyje i mruga kontrolka od oleju. W momencie dojscia do 2200 tys. obrotow objawy znikaja. Zastanawiam sie, czym sa spowodowane te objawy bo olej jest i niby powinno byc wszystko ok.

Dzisiaj zauwazylem, ze jak auto chodzi na wolnych obrotach to kontrolka nie wyje czyli nie ma cisnienia mniejszego jak 0.9 bar, bo taki mam czujnik.

- zalozylem dwa nowe czujniki EPS i bez zmian.

- tak sobie jeszcze pomyslalem, ze silnik mogl chodzic wczesniej na 15w40, a ja wymienilem na 10w40 i stad to cisnienie?

- bylem dzisiaj sprawdzic cisnienie i na czujniku od wysokiego powinien miec przy dwoch tysiacach obr. 2 bar a ma 1.2 bar

- a jezeli to pompa? to gdzie ja znajde? chociaz moze wczesniej zmienie na 15w40?
Nervusek
 

Wyje Czujnik cisnienia oleju? 1.6 ABU

 

Postprzez K@mil » 13 lut 2012, o 21:51

Nervusek napisał(a): to gdzie ja znajde?


w dolnej czesci silnika, trzeba sciagać miskę olejową
Avatar użytkownika
K@mil
POMOCNIK
POMOCNIK
 
Posty: 4895
Dołączył(a): 30 lis 2007, o 19:15
Lokalizacja: NDZ/CT

Postprzez Nervusek » 14 lut 2012, o 22:24

Zmienilem olej na elf 15w40 i niestety objawy nie ustapily...

Bede musial sie chyba zabrac za wymiane pompy oleju. Ma ktos moze jakas fotke pompy oleju wystepujacej w 1.6 ABU z 93' ? no i jakies informacje na temat demontazu/wymiany? z gory dziekuje
Nervusek
 

Postprzez prezesik » 14 lut 2012, o 22:29

U mnie w galerii ( podpis ) sa fotki pompy oleju ( w ABD i ABU jest identycznie ).
Avatar użytkownika
prezesik
Members
 
Posty: 4869
Dołączył(a): 25 lut 2008, o 20:06
Lokalizacja: Łęczyca

Postprzez Nervusek » 14 lut 2012, o 23:10

Kurcze, przejrzalem ponad 100 stron i nie znalazlem, chyba ze przegapilem :-(

[ Dodano: 2012-02-14, 22:24 ]
A jednak mam! tylko sie nie da powiekszyc :( Tak sie zastanawiam, czy dam rade ta pompe zmienic, bo troche laik jestem. Jakis czas temu zmienialem uszczelniacz na wale i wtedy moglem zrobic pompe, niestety pompa sie odezwala pozniej
Nervusek
 

Postprzez Jogi83 » 15 lut 2012, o 06:20

Też tak miałem 2 lata temu.
Wymieniłem czujniki, pompę oraz panewki na wale i poszedł nawet wał do szlifu.
VW Golf III
Rok- 01.1993
Silnik- 1.6 ABU (b+g)
Model- 5-drzwiowy
Jogi83
Czytacz
 
Posty: 50
Dołączył(a): 14 mar 2010, o 10:16
Lokalizacja: Warszawa

Postprzez rafal9119 » 15 lut 2012, o 11:15

Nervusek napisał(a):Jakis czas temu zmienialem uszczelniacz na wale
nie da sie wszystkiego przewidziec. niestety takie auta .
MĄDRA SOWA RADZI: LEGALIZOWAC I SADZIĆ!!!!
rafal9119
Members
 
Posty: 943
Dołączył(a): 16 paź 2011, o 19:26
Lokalizacja: Pisz- NPI

Postprzez Nervusek » 16 lut 2012, o 22:11

A moze byc tak, ze jest slabe cisnienie, bo jest luzny lancuch od napedu pompy, ktory gdzies tam klepie? bo dziwi mnie odglos jakby popychaczy, ktore juz wymienialem dwa razy i bez zmian.
Nervusek
 

Postprzez pietrasiak2 » 16 lut 2012, o 22:25

Nervusek napisał(a):A moze byc tak, ze jest slabe cisnienie, bo jest luzny lancuch od napedu pompy, ktory gdzies tam klepie? bo dziwi mnie odglos jakby popychaczy, ktore juz wymienialem dwa razy i bez zmian.

Raczej nie . Szukaj smok , pompa , lub zawór przelewu ? Jak odpalasz to nie masz efektu klepania zaworów? Może zawór nie trzyma i olej wraca do miski?
Avatar użytkownika
pietrasiak2
Members
 
Posty: 2043
Dołączył(a): 29 gru 2011, o 09:52
Lokalizacja: stryków

Postprzez Nervusek » 16 lut 2012, o 22:58

Zawory nowe dotarte, wiec watpie zeby nie trzymaly. Musze cos zrobic zeby przejezdzic chociaz zime, bo nie mam warunkow teraz zeby to rozebrac. Czytalem u "prezesik25" ze mial jakies klepanie od luznego lancucha pompy, wiec biore kazda mozliwosc zeby nie wymieniac pompy z braku warunkow :-( Najgorsze jest to, ze objawy byly rozciagniete w czasie, wiec obawiam sie, ze to jednak pompa sie skonczyla
Nervusek
 

Postprzez pietrasiak2 » 16 lut 2012, o 23:26

Nervusek napisał(a):Czytalem u "prezesik25" ze mial jakies klepanie od luznego lancucha pompy

Zgadza się lecz napęd to napęd działa w jednym kierunku i jak dostaje napęd to ma tłoczyć. Prezesik25 w/g mnie jest dobrym fachowcem , co mogę dodać do tego to masz michę do zdjęcia . A o klepaniu zaworów pytałem się w momencie odpalenia jak rozrusznik "puści"

Zawory nowe dotarte, wiec watpie zeby nie trzymaly.

Zawory w głowicy???Do ciśnienia smarowania nic nie mają chyba że prowadnice zaworów. A może nie założone masz uszczelniacze ? Ale wątpię bo by kompresja uciekała lub olej - wykluczamy to
Nervusek napisał(a):- bylem dzisiaj sprawdzic cisnienie i na czujniku od wysokiego powinien miec przy dwoch tysiacach obr. 2 bar a ma 1.2 bar
Avatar użytkownika
pietrasiak2
Members
 
Posty: 2043
Dołączył(a): 29 gru 2011, o 09:52
Lokalizacja: stryków

Postprzez Nervusek » 17 lut 2012, o 08:33

No fakt,co do tych zaworów to się nie zrozumieliśmy. Czyli tak,wygląda na to że jednak będę musiał się zająć ta pompą i ja wykręcić bo jak zdejme miskę to i tak wizualnie nie ocenie co jej może dolegac. Dzisiaj jeszcze usłyszałem taka opinię 'może być niskie ciśnienie jeżeli wałek rozrządu będzie miał luzy' co Wy na to? A gdzie jest i jak sprawdzić ten zawór przelewowy?
Nervusek
 


- - -



Powrót do Silniki benzynowe

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 21 gości