wymiana oleju .naj lepiej w jakiej temp spuścić olej

Wszystkie informacje o silnikach benzynowych.

Moderator: Moderator

wymiana oleju .naj lepiej w jakiej temp spuścić olej

Postprzez Pajdus » 28 lip 2011, o 08:49

j/w
Pajdus
Pajdus
Badacz tematu
 
Posty: 323
Dołączył(a): 30 maja 2011, o 18:46
Lokalizacja: wlkp

wymiana oleju .naj lepiej w jakiej temp spuścić olej

 

Postprzez Kriss_Lodz » 28 lip 2011, o 10:11

Najlepiej rozgrzać silnik do normalnej temp. pracy. czyli wskazówka pośrodku skali :mrgreen:
Nie masz co zrobić z kasą ????

Zostań klientem stacji ASO :)
Avatar użytkownika
Kriss_Lodz
Czytacz
 
Posty: 124
Dołączył(a): 17 lip 2011, o 23:00
Lokalizacja: Łódź

Postprzez Pajdus » 28 lip 2011, o 10:53

i po wymianie :) :padam: :evil:
Pajdus
Pajdus
Badacz tematu
 
Posty: 323
Dołączył(a): 30 maja 2011, o 18:46
Lokalizacja: wlkp

Postprzez PiJey88 » 28 lip 2011, o 14:02

Kriss_Lodz napisał(a):Najlepiej rozgrzać silnik do normalnej temp. pracy. czyli wskazówka pośrodku skali

a czemu tak? żeby sie poparzyć przy odkręcaniu korka? :zdziwko:
Avatar użytkownika
PiJey88
Administrator
 
Posty: 5010
Dołączył(a): 2 lut 2007, o 09:16
Lokalizacja: Warszawa
Rocznik: 1996
Silnik: 2.8 VR6 AAA
Paliwo: PB
Nadwozie: 5-drzwiowe

Postprzez killah » 28 lip 2011, o 14:26

PiJey88 napisał(a):
Kriss_Lodz napisał(a):Najlepiej rozgrzać silnik do normalnej temp. pracy. czyli wskazówka pośrodku skali

a czemu tak? żeby sie poparzyć przy odkręcaniu korka? :zdziwko:


dokładnie. olej ma być ciepły ale nie gorący chyba że ktoś lubi oparzenia.
killah
 

Postprzez BartheZz_3 » 28 lip 2011, o 14:50

Gdzies na forum czytalem ze najlepiej przejechac 5km zeby rozgrzac olej i wtedy go spuscic...

[ Dodano: 2011-07-28, 14:51 ]
LINK :-D
http://www.golf3.pl/topics28/wymiana-ol ... t14401.htm
Avatar użytkownika
BartheZz_3
Members
 
Posty: 4317
Dołączył(a): 16 cze 2011, o 10:24
Lokalizacja: PMI
Rocznik: 95
Silnik: 1Z
Paliwo: ON
Nadwozie: kombi

Postprzez k-m-r1 » 28 lip 2011, o 15:07

JA wymieniałem kilka razy najczesciej latem
albo lekko nagrzac silnik bo potem sie poparzymy albo postawic auto przodem na słoneczko maska do góry i zostawiamy od rana po południu jest nagrzany zresztąi tak zawsze cos zostaje
Polska wersja programu MACH3 cnc---- Makra do palników ,magazynków, THC, OHC---- EKRANY dla firm i producentów maszyn ---- budowa sprzedaż maszyn Plazmy, Elektrodrążarki, Frezarki ,Tokarki, Gietarki, inne maszyny
Avatar użytkownika
k-m-r1
Weteran
 
Posty: 2080
Dołączył(a): 24 sie 2008, o 18:48
Lokalizacja: OOL DW Praszka Wrocław

Postprzez Marus1233 » 28 lip 2011, o 16:25

Powiem wam szczerze że nigdy tego nie rozumiałem. Przecież odpalając silnik uruchamiamy pompę która rozchlapuje olej po całym silniku więc zawsze mi się wydawało, mówiąc na chłopski rozum że lepiej na zimnym silniku gdy cały ten syf zdążył spłynąć do miski... jest jakichś inny powód?
Marus1233
Czytacz
 
Posty: 64
Dołączył(a): 1 kwi 2011, o 10:39
Lokalizacja: Dąbrowa Górnicza

Postprzez killah » 28 lip 2011, o 17:15

Marus1233 napisał(a):Powiem wam szczerze że nigdy tego nie rozumiałem. Przecież odpalając silnik uruchamiamy pompę która rozchlapuje olej po całym silniku więc zawsze mi się wydawało, mówiąc na chłopski rozum że lepiej na zimnym silniku gdy cały ten syf zdążył spłynąć do miski... jest jakichś inny powód?


olej cieplejszy = olej rzadszy.
killah
 

Postprzez RAQnio_V » 29 lip 2011, o 10:00

wszystko zależy od tego jak chcesz ten olej wymienić. Jeżeli chcesz spuścić olej przez korek spustowy na misce olejowej to wystarczy go rozgrzać żeby był rzadszy. Zostawiamy wyłączony silnik tak na 10min (żeby cały syf spłynął do miski) i spuszczamy olej.
Natomiast jeśli chcemy użyć wysysarki (którą olej wysysamy przez bagnet) to najlepiej rozgrzać olej do ok 90' (Ci którzy mają MFA mają łatwej :P ) żeby olej był bardzo rzadki i przede wszystkim żeby syf który krąży po silniku i nie zostanie wyłapany przez filtr olejowy się rozpuścił... Wtedy ułatwia to wysysanie oleju.
Wąsko i wysoko... Na przekór stereotypom :D
Avatar użytkownika
RAQnio_V
Badacz tematu
 
Posty: 381
Dołączył(a): 23 kwi 2011, o 06:22
Lokalizacja: Jaworzno

Postprzez krystek.l » 29 lip 2011, o 10:07

Co wy tu pitolicie o podrzewaniu oleju..... :zdziwko:
takich szopek to po poltrze nie słyszałem nawet... :suchy:

jak się wykręca korek i zaczyna sikać olejem to samo wszystko wypłynie więc nie ogarniam tego jak mogą śmieci tam być... jak by były śmieci to by chyba silnik nie ogarniach swojej pracy... :wstyd:

Zresztą jak wymienia się np co 10 tyś czy 8 zależy jak kto jeździ i w jakim czasie pokonuje te 10 tyś... jak szybko nakręca tak licznik to wiadomo że olej inny jest... a tym bardziej jak ktoś po 2 latach wymieni dopiero olej to wiadomo że kicha i tyle... :cwaniak:
krystek.l
 

Postprzez trollu » 29 lip 2011, o 12:18

ja zawsze spuszczam ciepły olej, czasami po jakiejś jeździe, jeszcze mi się nie zdarzyło żebym się oparzył, tylko wiadomo, ciepły olej to nie ten o temp 100*C ;-) zostawiam auto żeby wszystko dokładnie sobie wykapało i nowa oliwa
krystek.l napisał(a):Co wy tu pitolicie o podrzewaniu oleju..... :zdziwko:
takich szopek to po poltrze nie słyszałem nawet... :suchy:

jak się wykręca korek i zaczyna sikać olejem to samo wszystko wypłynie więc nie ogarniam tego jak mogą śmieci tam być... jak by były śmieci to by chyba silnik nie ogarniach swojej pracy...

wszystko samo czasami nie wypłynie, osad ZAWSZE jakiś będzie, więcej się go pozbędziesz jak olej jest ciepły, ale każdy robi jak uważa
Sarkazm - ponieważ strzelanie do idiotów jest wciąż nielegalne.
Avatar użytkownika
trollu
VIP
 
Posty: 2503
Dołączył(a): 27 sie 2010, o 13:03
Lokalizacja: SKL/Cz-wa
Rocznik: 0
Silnik: byl ADY jest M52TUB28
Paliwo: PB+LPG
Nadwozie: kombi

Następna strona

- - -



Powrót do Silniki benzynowe

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Google [Bot] i 43 gości