wymiana paska rozrzadu i pompy wodnej

Wszystkie informacje o silnikach benzynowych.

Moderator: Moderator

wymiana paska rozrzadu i pompy wodnej

Postprzez rogal133 » 10 sty 2009, o 15:29

witam mam pytanie. czy na tym trzecim walku co napedza aparat zaplonowy kółko jest osadzone na jakims klinie czy tylko jest przykręcone?? bo musze je odkrecic bzeby wyjąć pompe wody i chce uniknąć przestawienia sie tego kolka chociaz wiem ze to nic nie zmieni jak sie przestawi bo punkt jest na aparacie zaplonowym ale wolalbym wiedziec. a silnik to 2.0 benzyna.
Avatar użytkownika
rogal133
Badacz tematu
 
Posty: 350
Dołączył(a): 31 gru 2008, o 18:04
Lokalizacja: RadziejóVW

wymiana paska rozrzadu i pompy wodnej

 

Postprzez marcinkoz2910 » 10 sty 2009, o 17:50

rogal133, popuszczasz napinacz i pasek schodzi a pompę się wykręca...

Podaj mi więcej danych silnika kod silnika AEA, 1Y czy inny, Moc w KM, i rok to zapodam ci foto
Avatar użytkownika
marcinkoz2910
Members
 
Posty: 4293
Dołączył(a): 20 lip 2008, o 15:16
Lokalizacja: Pogórze /k. Skoczowa

Postprzez venciarz » 10 sty 2009, o 22:26

kolo jest na klinie
venciarz
Berbeć
 
Posty: 6
Dołączył(a): 20 sie 2008, o 21:51
Lokalizacja: ketaki

Postprzez rogal133 » 10 sty 2009, o 23:32

marcinkoz2910 napisał(a):Podaj mi więcej danych silnika kod silnika AEA, 1Y czy inny, Moc w KM, i rok to zapodam ci foto


jestem swiezym posiadaczem golfa i nie wiem jaki mam silnik . a jak to mozna sprawdzic??

[ Dodano: 2009-01-10, 22:33 ]
wiem ze rocznik to 1993 a silnik ma moc 116kM
Avatar użytkownika
rogal133
Badacz tematu
 
Posty: 350
Dołączył(a): 31 gru 2008, o 18:04
Lokalizacja: RadziejóVW

Postprzez marcinkoz2910 » 10 sty 2009, o 23:38

rogal133 napisał(a):a jak to mozna sprawdzic??
wlepka w bagażniku lub w książeczce jak masz od golfa (service pisze na nie taka cienka)

tu masz jak rozszyfrować --> http://www.golf3.pl/topics28/oznaczenia ... vt7082.htm
Avatar użytkownika
marcinkoz2910
Members
 
Posty: 4293
Dołączył(a): 20 lip 2008, o 15:16
Lokalizacja: Pogórze /k. Skoczowa

Postprzez rogal133 » 10 sty 2009, o 23:52

marcinkoz2910 napisał(a):wlepka w bagażniku lub w książeczce jak masz od golfa (service pisze na nie taka cienka)


nie wiem czy dobrze odczytalem bo ciemno bylo ale bylo tam 2E chyba napisane
Avatar użytkownika
rogal133
Badacz tematu
 
Posty: 350
Dołączył(a): 31 gru 2008, o 18:04
Lokalizacja: RadziejóVW

Postprzez marcinkoz2910 » 11 sty 2009, o 00:32

więc masz coś takiego, popuszczasz napinacz i zdejmujesz pasek (ale trzeba poustawiac wszystko i jak sie na tym nie znasz to nie rób tego bo inaczej jak źle zrobisz to tłoki dostaną po łbach od popychaczy :

Obrazek Obrazek Obrazek
Avatar użytkownika
marcinkoz2910
Members
 
Posty: 4293
Dołączył(a): 20 lip 2008, o 15:16
Lokalizacja: Pogórze /k. Skoczowa

Postprzez rogal133 » 13 sty 2009, o 21:10

mamjeszcze jedno pytanie co do wymiany paska. na kole od walu nie mam punktu ale jest na kole zamachowym tylko ze jest problem bo sa tam trzy punkty jeden to taki naddatek tzn taki wystajacy element zaraz za nim jest takie naciecie i nastepnie obok jest takie cos w rodzaju nawiercenia czy cos takiego. na ktory mam ustawic
Avatar użytkownika
rogal133
Badacz tematu
 
Posty: 350
Dołączył(a): 31 gru 2008, o 18:04
Lokalizacja: RadziejóVW

Postprzez mani51 » 13 sty 2009, o 22:44

rogal133, na kole od wału jest oznaczenie ale nie na tym zębatym tylko na tym na pasek klinowy i musisz go ustawić tak żeby ten znak pokrył się ze znakiem na kole od wałka pośredniego co napędza aparat zapłonowy...na drugim obrazku co wkleił marcinkoz2910, masz to narysowane jako powiększenie w tym kółeczku po lewej...boże, ile ja się nagłowiłem jak bratu składałem rozrząd w MK2 1,6 a tam było podobnie tzn tak samo i dopiero w opisie zmiany rozrządu w MK3 1,8 znalazłem o co chodzi :lol:

na tym pośrednim kole są dwa znaki, jeden to OT a drugi to kropka i na tą kropkę trzeba było ustawić a na wałku rozrządu na OT albo patrząc z drugiej strony na to koło był znak który się ustawia równo z górną płaszczyzną głowicy
Avatar użytkownika
mani51
Members
 
Posty: 1415
Dołączył(a): 30 cze 2008, o 09:43
Lokalizacja: TJE, Wodzisław

Postprzez rogal133 » 14 sty 2009, o 22:22

juz sobie poradzilem po swojemu (mialem praktyki uw malym warsztacie ale mechanik najlepszy w okolicy no i przydalo sie) ustawilem tak mniej wiecej na punkty ale kawalek przed wykrecilem swiece pierwszego tloka i wlozylem srubokret i potrzebna jest do tego druga osoba zeby walem krecila powolutku tak zeby wyczuc GMP (górny martwy punkt) tłoka no i sie wyjasni9lo który punkt na kole zamachowym jest własciwy, potem górne kólko ustawilem ne OT a walek od aparatu zaplonowego ustawilem na punt pod kopulka i tam jest takie male naciecie i trzeba ustawic prosto w nie palec rozdzielacza na nim jest tez taka mosiezna kreska na srodku no i wszystko gra ale dzieki za rady
Avatar użytkownika
rogal133
Badacz tematu
 
Posty: 350
Dołączył(a): 31 gru 2008, o 18:04
Lokalizacja: RadziejóVW


- - -



Powrót do Silniki benzynowe

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Bing [Bot] i 34 gości