Wymiana silnika 1.6 ABU 94r

Wszystkie informacje o silnikach benzynowych.

Moderator: Moderator

Wymiana silnika 1.6 ABU 94r

Postprzez Prodigy666 » 21 kwi 2014, o 15:07

Witam pisze w sprawie silnika w VW III 1.6 ABU 94r.
Mam pare pytań i potrzebuje pomocy do rzeczy.
Moja jednostka przecieka nadmiernie nagrzewa sie nie ma mocy w tym momencie ma ponad 300tys km przebiegu ile był przekrecony przed kupnem 8lat temu nie wie nikt.
Auto jest zadbane najwiekszym problemem jest silnik.
Motor byl uszczelniany przez 8 lat 2 razy i dalej gubi olej,pomyslalem o kompletnym remoncie lub wymianie na używany silnik z szrotu.
Mechanik twierdzi ze wymiana panewek,pierscieni i uszczelnienie to koszt około 1500zl, używany silnik na allegro to koszt 500-600zł + wymiana.
Pytanie co sie bardziej opłaca,czy moze istnieje mozliwosc wymiany tego silnika na inny model?
Z góry dziekuje za pomoc.
Pozdrawiam
Prodigy666
Berbeć
 
Posty: 2
Dołączył(a): 21 kwi 2014, o 14:58
Lokalizacja: Bielsko-Biała

Wymiana silnika 1.6 ABU 94r

 

Postprzez Grzesiek2507 » 21 kwi 2014, o 15:39

ABU, AEA, AEE to wciaz ten sam slupek. Mozesz dorwac mniej zjechanego AEE z mlodszego rocznika i zapiac pod swoja skrzynie i wtrysk.
Avatar użytkownika
Grzesiek2507
Members
 
Posty: 3684
Dołączył(a): 4 mar 2012, o 15:12
Lokalizacja: Izbica Kujawska

Postprzez Prodigy666 » 21 kwi 2014, o 15:45

A te silniki z tymi oznaczeniami musza mieć pojemność 1.6 czy 1.8 również wchodzi w gre??
Prodigy666
Berbeć
 
Posty: 2
Dołączył(a): 21 kwi 2014, o 14:58
Lokalizacja: Bielsko-Biała

Postprzez łukasz1983 » 21 kwi 2014, o 19:10

Prodigy666, Silnik 1,6 z oznaczeniami ABU i AEA są to silniki z wtryskiem jedno-punktowym,natomiast AEE jest na wielo-punkcie.
Ja na twoim miejscu remontował bym twojego ABU,po kapitalnym remoncie ten silnik przejedzie jeszcze dużo,natomiast kupno używanego silnika to też loteria,nie wiadomo ile pociągnie.
Istnieje tez druga możliwość swap na co najmniej 2.0.
Mniejszego silnika nie opłaca się.
Ale to wiąże się ze zmiana skrzyni,hamulców,wiązki itd.
Coś za coś większa moc,ale więcej roboty.
Avatar użytkownika
łukasz1983
Members
 
Posty: 2079
Dołączył(a): 2 wrz 2012, o 16:40
Lokalizacja: RKR
Rocznik: 1993
Silnik: 1.6 ABU 1.8 Z18XE
Paliwo: PB+LPG
Nadwozie: 3-drzwiowe

Postprzez Grzesiek2507 » 21 kwi 2014, o 20:17

Tak jak łukasz1983, mowi ABU i AEA to jednopunkty, natomiast AEE to juz wielopunkt. Jednak wszystkie 3 motory maja ten sam slupek. AEE (i nie wiem czy AEA, mozliwe ze tez) maja w stosunku do ABU poprawiony uklad chlodzenia, bo nie ma co ukrywac, ze abu jest bardzo czuly na temp i wystarczy malutkie niedomaganie termostatu, chlodnicy a juz bedzie sie grzal. W nowszych konstrukcjach zmienili pompe wody, glowna rure o wiekszej srednicy i takie tam. Osobiscie wzialbym cos z mlodszych rocznikow i spial to na Twoim wtrysku. AEE trafisz juz na aluminiowej misce ale to szczegol, mozesz przerzucic swoja.
Najlatwiej byloby wyrwac wlasnie zdrowe AEE z jakiegos golfa, polo czy skodzinki ;-)
Avatar użytkownika
Grzesiek2507
Members
 
Posty: 3684
Dołączył(a): 4 mar 2012, o 15:12
Lokalizacja: Izbica Kujawska

Postprzez prezesik » 21 kwi 2014, o 21:33

Remontuj stary silnik, potem przynajmniej będziesz wiedział co masz. Pamiętaj, "chytry 2x traci".
Avatar użytkownika
prezesik
Members
 
Posty: 4869
Dołączył(a): 25 lut 2008, o 20:06
Lokalizacja: Łęczyca


- - -



Powrót do Silniki benzynowe

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Bing [Bot] i 18 gości