Wymiana simeringu na wale ? 2.0 E

Wszystkie informacje o silnikach benzynowych.

Moderator: Moderator

Wymiana simeringu na wale ? 2.0 E

Postprzez lukasz9501 » 11 wrz 2012, o 22:05

Witam ,otóż cieknie mi olej i ciężko określić skąd , wymieniłem uszczelkę nad miską olejową i pokrywy zaworów i uszczelka odmy .Uszczelka pod głowicą oke . DOdam że kolega mechanik kazał sprawdzić czy pod korkiem jest olej ,jakim korkiem ? Już piszę ,ten co znajduje się w skrzyni plastikowy i okazało się że jest z oleju czy powinien być tam olej ? Kolega mechanik mówi że trzeba wymienić uszczelniacz od strony skrzyni . Jeżeli tak to ile by kosztował taki zestaw naprawczy ,czy wystarczy sam simering ?
lukasz9501
Czytacz
 
Posty: 115
Dołączył(a): 13 maja 2012, o 19:24
Lokalizacja: Lubin

Wymiana simeringu na wale ? 2.0 E

 

Postprzez paxstor » 11 wrz 2012, o 22:20

lukasz9501, sam simering wystarczy, rozpoławiasz tylko silnik od skrzyni, odkręcasz sprzęgło i zacisk, a potem osłonę i masz
Avatar użytkownika
paxstor
Members
 
Posty: 752
Dołączył(a): 28 lut 2011, o 21:08
Lokalizacja: Ostrołęka

Postprzez lukasz9501 » 11 wrz 2012, o 23:56

Rozumiem ,a do rozpołowienia silnika z skrzynią ,nie trzeba czasem nowego oleju w silniku ,jak i w skrzyni + nową uszczelkę? Ile kosztuje koszt mniej więcej wymiany u mechanika ?
lukasz9501
Czytacz
 
Posty: 115
Dołączył(a): 13 maja 2012, o 19:24
Lokalizacja: Lubin

Postprzez trollu » 12 wrz 2012, o 00:55

a po co olej? olej w silniku masz w misie, jej nie ruszasz przy ściąganiu skrzyni. z skrzyni też oleju spuszczać nie trzeba ale przy okazji można chociaż sprawdzić stan i dolać ew wymienić na nowy i mieć spokój
co do cen to musisz się spytać u mechanika ile by wziął. mi za wymianę sprzęgła wziął 100zł ale facet robi u siebie w warsztacie, u każdego innego dałbym pewnie 3x tyle
Sarkazm - ponieważ strzelanie do idiotów jest wciąż nielegalne.
Avatar użytkownika
trollu
VIP
 
Posty: 2503
Dołączył(a): 27 sie 2010, o 13:03
Lokalizacja: SKL/Cz-wa
Rocznik: 0
Silnik: byl ADY jest M52TUB28
Paliwo: PB+LPG
Nadwozie: kombi

Postprzez lukasz9501 » 12 wrz 2012, o 13:47

Rozumiem ,zapytać się zawszę można .Bo mój silnik ma około 270tysięcy i sięzastanawiam czy wymienić olej w skrzyni . Prócz tego mam jeszcze dwa pytania:
1.gdzie znajduje się czujnik od temperatury i spalanai stukowego ? Opłaca się kupować nowe czujniki czy może używane ?
2.Mam z tyłu tarcze i mam prawdopodobnie łożyska chyba walnięte ,ponieważ mają luz . Trudno się je wymienia ? Widziałem fotoporadę ale gościu miał bebny a nie tarcze .POzdrawiam i dziękuje za odpowiedź z góry ! ;)
lukasz9501
Czytacz
 
Posty: 115
Dołączył(a): 13 maja 2012, o 19:24
Lokalizacja: Lubin

Postprzez trollu » 12 wrz 2012, o 14:16

czujnik temp cieczy? znajduje się w króćcu gdzie wychodzi wąż z silnika do chłodnicy, jak stoisz przed autem to jako pierwszy sie rzuca w oczy, poszukaj na forum fot. co do stukowca to jest on przykręcony do bloku silnika, trochę po prawej stronie. jest dość charakterystyczny bo w środku czujnika jest otwór przez który przechodzi śruba mocująca, też nie powinieneś miec problemu go zlokalizować. czemu chcesz je wymieniać? jak nie szwankują to ja bym ich nie ruszał. jak już chcesz kupować to ja bym radził jakieś markowe zamienniki np EPS bo używka może szybko siąść.
co do łożysk to z tyłu są skośne, mi wymieniał kuzyn bo ma podnośnik i pneumatyka do kół, zajęło mu to jakieś 15 min :hyhy: z przodu jest więcej zabawy bo łożyska są 2 rzędowe i trzeba je na prasie zakładać
Sarkazm - ponieważ strzelanie do idiotów jest wciąż nielegalne.
Avatar użytkownika
trollu
VIP
 
Posty: 2503
Dołączył(a): 27 sie 2010, o 13:03
Lokalizacja: SKL/Cz-wa
Rocznik: 0
Silnik: byl ADY jest M52TUB28
Paliwo: PB+LPG
Nadwozie: kombi

Postprzez lukasz9501 » 12 wrz 2012, o 19:21

Rozumiem , jutro zobaczę ,ale domyślam się który to od temp,ale on jest sprawny więc to okey .A co do stukowego to błąd na komputerze pokazał mechanikowi i mówi że prawdopodobnie do wymiany ,ale najpierw kazał przejechać z 300km i przyjechać i jeszcze raz sprawdzimy .A na 99% on bo na komputerze MFA pokazuje mi 33litry czasem 50 a wcześniej po usunięciu błędów pokazywał nawet 90 litrów .
Łożyska mam do wymiany w obu koła z tyłu dlatego zapytałem ,a prócz łożysk coś trzeba dokupić typu simering na łoże , czy coś ?
lukasz9501
Czytacz
 
Posty: 115
Dołączył(a): 13 maja 2012, o 19:24
Lokalizacja: Lubin

Postprzez pablomed » 12 wrz 2012, o 20:50

wymiana jest taka sama jak w bębnach (tarcze mają w sobie gniazda - piasty na łożyska tak samo jak bębny), tylko trzeba jarzmo zacisku odkręcić, w zestawie dostaniesz wszystko co trzeba czyli łożyska, simeringi, nakrętki z zawleczką , smar i kapturek.
Jeśli tarcze już nie są najlepsze to radzę ci kup nowe tarcze zamontuj do nich nowe łożyska klocki i masz temat tylnych hamulców z głowy, wpuść profilaktycznie oleju pod gumkę uszczelniającą ośkę hamulca ręcznego w zacisku - bo od korozji robi się z tym problem.
Czujnik spalania stukowego skoro jest zły koniecznie wymień, ale pokazywane spalanie to na 99 procent nie od niego, napisz jakie jest rzeczywiste.
Co do czujnika - EPS będzie pewnie ok, ale ja bym nie oszczędzał, zamienniki często dają błędne wskazania, kup lepiej w ASO albo załóż używkę, sprawdź najpierw swój omomierzem normy sa na forum, czujnik ma w sobie tylko dwa termistory zmniejszające opór po rozgrzaniu więc to łatwo sprawdzić.
Wymiana simeringu na wale to sporo pracy, poza tym olej mógł zmoczyć tarczę sprzęgłową, więc do rozważenia czy nie zmienić sprzęgła przy okazji albo chociaż tarczy, wiem że to sporo kasy ale 2E jak zadbasz posłuży drugie albo i trzecie 270 tysięcy bez remontu silnika.
pablomed
Members
 
Posty: 5992
Dołączył(a): 3 sie 2008, o 18:01
Lokalizacja: małopolskie

Postprzez lukasz9501 » 12 wrz 2012, o 23:11

Dzięki koledzy za zainteresowanie
Do rzeczy , więc zestaw naprawczy jutro kupuje (czyli łożyska ,simering i co bedzie potrzebne ) na tylne koła . Tarcza jest w dobrym stanie ,klocki z 5tysięcy temu wymieniane przez poprzedniego właściciela(znajomego) .
Co do spalania ,a więc problem mam taki że na benzynie kopci ( nie bierze oleju ) i dławi się po dodaniu gazu [ może zła mieszanka ?] (mogę nagrać video i pokazać ) natomiast mam gaz 2gen i auto na gazie elegancko chodzi ,czasem po dodaniu gazu zadłąwi się lub nie równo chodzi . Spalanie na benzynie ? Nie wiem ,nie można jeździć na benzynei bo się nie da ,a spalanie na gazie około 12 cykl mieszany ( gaz do regulacji ) . Co wymieniłem z osprzętu silnika ? A więc :
Przepływomierz , termostat ,wyczyściłem odme ,węże ,filtr nowy , przepustnice wyczyściłem ,nowe kable ,kopułka ,świece ,cewka ,filtr gazu. Prócz tego dodam że nie ma kata .

Na komputerze pokazuje mi prawidłowo temp itd ,prócz spalania .Ale coś dziwnego się stało ,bo teraz nie ma chwilowego spalania albo on sięzawiesił ,bo czasem jest przez kilka km 20 litrów czasem 32,4 litra na MFA .

Co do simeringu wiem ,że roboty nie jest mało , jak mogę sprawdzić czy tarcze są z oleju ? Po przez korek plastikowy który znajduje się na skrzyni ? Jeżeli takto z tego co pamiętam patrzylęm tam i był olej ,ale czy na tarczy tego nie wiem ...
lukasz9501
Czytacz
 
Posty: 115
Dołączył(a): 13 maja 2012, o 19:24
Lokalizacja: Lubin

Postprzez trollu » 13 wrz 2012, o 00:14

lukasz9501 napisał(a):nie ma chwilowego spalania

żeby wejść w MFA w chwilowe trzeba włączyć go w trybie serwisowym, normalnie MFA I i II to spalanie średnie. stukowy nic do spalania nie ma a to że na benzynie nie chce jeździć to raczej wina zasilania paliwowego - od pompy do wtrysków, coś musi szwankować.
pablomed napisał(a):Co do czujnika - EPS będzie pewnie ok, ale ja bym nie oszczędzał, zamienniki często dają błędne wskazania, kup lepiej w ASO albo załóż używkę

mam halla używanego od 2 lat i jest git ale jak siadł czujnik położenia wału to "nowa" używka wytrzymała tydzień i też klękła, nowy bosh wtedy kosztował coś koło 780zł więc podziękowałem i kupiłem EPS za 180zł. od tamtej pory spokój. stukowy jakoś często się nie psuje więc można zaryzykować używkę
Sarkazm - ponieważ strzelanie do idiotów jest wciąż nielegalne.
Avatar użytkownika
trollu
VIP
 
Posty: 2503
Dołączył(a): 27 sie 2010, o 13:03
Lokalizacja: SKL/Cz-wa
Rocznik: 0
Silnik: byl ADY jest M52TUB28
Paliwo: PB+LPG
Nadwozie: kombi

Postprzez pablomed » 13 wrz 2012, o 00:18

chodziło mi o czujnik temperatury cieczy 4 pinowy nigdy nie kosztował 780, koło 100
pablomed
Members
 
Posty: 5992
Dołączył(a): 3 sie 2008, o 18:01
Lokalizacja: małopolskie

Postprzez lukasz9501 » 13 wrz 2012, o 12:34

Aha i tak muszę zrobić by chodził na benzynowy więc od czego zacząć ?od pompy i co z tym prowadzeniem czy mokre są tarcze ?
lukasz9501
Czytacz
 
Posty: 115
Dołączył(a): 13 maja 2012, o 19:24
Lokalizacja: Lubin

Następna strona

- - -



Powrót do Silniki benzynowe

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 14 gości