Wymiana uszczelniaczy zaworów

Wszystkie informacje o silnikach benzynowych.

Moderator: Moderator

Wymiana uszczelniaczy zaworów

Postprzez 2,0GTI » 31 sie 2009, o 12:21

Witam mam pytanie czy warto w ogole bawic sie w wymiane uszczelniaczy zaworow samemu.
jesli tak to w jakis sposob najlepiej podeprzec i wymienic uszczelniacze bez zdejmowania glowicy w silniku 2.0 ADY 8V
z gory dziekuje za podpowiedz pozdrawiam
2,0GTI
2,0GTI
Czytacz
 
Posty: 85
Dołączył(a): 15 cze 2008, o 20:12
Lokalizacja: lodz

Wymiana uszczelniaczy zaworów

 

Postprzez vwolf » 31 sie 2009, o 12:49

jest takie urzadzonko na allegro albo mozna trafic wkreca sie je zamiast swiecy i podlancza sprezarke ze sprezonym powietrzem wtedy bez trudu mozna zdiac zabezpieczenie i wymienic uszczelniacz. ale jezeli tego nigdy nie robiles to lepiej niech Ci w tym ktos pomoze. Ten przyzadzik kosztowal cos 80 zl a uszczelniacze w 30zl bys sie zmiescil.
NISKO SZEROKO TWARDO czyli GERMAN STYLE
Avatar użytkownika
vwolf
Czytacz
 
Posty: 59
Dołączył(a): 9 cze 2009, o 11:38
Lokalizacja: Krasnystaw, Zamość
Rocznik: 1994
Silnik: 2.0
Paliwo: PB
Nadwozie: 3-drzwiowe

Postprzez glajdak » 31 sie 2009, o 13:51

ja wymieniałem w 1.8 i zapłaciłem 150 zł uszczelniacze kosztują jakieś 2 zł 1 ja potrzebowałem 8 aha głowicy mi nie zdejmował sprężone powietrze wcisnoł i zawory się poprzyklejały i tak to wymienił
glajdak
Czytacz
 
Posty: 30
Dołączył(a): 9 lip 2009, o 11:01
Lokalizacja: Rybnik

Postprzez pablomed » 31 sie 2009, o 15:31

2,0GTI napisał(a):w jakis sposob najlepiej podeprzec i wymienic uszczelniacze
w zasadzie wystarczy kręcąc wałem ustawić tłok u samej góry tego cylindra z którym robisz i zawory już nie wpadną, ale troszkę się jednak zagłębią, więc zanim podniesiesz tłok to przez otwór na świecę wpuchasz trochę sznurka, potem cylinder w górę i masz elegancko podparte zawory. Ale nie to jest problemem, potrzebujesz narzędzie specjalne zmajstrować lub kupić do naciskania spręzyn zaworowych i mieć porządne szczypce do wyciągania starych gumek bo siedzą bardzo mocno (mają cokolik metalowy). Uważam że jeśli znajdziesz machera co zrobi to za jakieś 150 zeta to nie warto samemu się bawić, ale jeśli masz ochotę, to proszę fotkę z mojego wykonania naciskaczem spręzyn, szczypce są firmowe (ok 6 dych)
Obrazek
pablomed
Members
 
Posty: 5992
Dołączył(a): 3 sie 2008, o 18:01
Lokalizacja: małopolskie

Postprzez 2,0GTI » 31 sie 2009, o 16:16

dzieki wielkie za podpowiedzi.. hm jesli chodzi o narzędzia to mam wszystko co jest potrzebne mam tylko jeszcze jedno pytanie do kolegow w jaki sposob wycisnac olej a popychaczy??
2,0GTI
2,0GTI
Czytacz
 
Posty: 85
Dołączył(a): 15 cze 2008, o 20:12
Lokalizacja: lodz

Postprzez pablomed » 31 sie 2009, o 21:04

2,0GTI napisał(a):w jaki sposob wycisnac olej a popychaczy??
nic takiego nie robisz. Popychacze czy to wyjęte z silnika czy nowe przechowujesz położone denkiem w dół, czyli do góry nogami, i potem wkładasz. Jeśli były nowe możesz trochę odczekać z uruchomieniem silnika (godzinka to aż nadto) i tyle. Jeszcze jedna uwaga: jeśli zakładasz stare popychacze na powrót to wkładasz je do tych samych gniazd w których były. Więc przy demontażu układaj je sobie na desce po kolei tak jak wyjmowałeś

[ Dodano: 2009-08-31, 21:06 ]
I jeszcze podpowiedź: ponieważ i tak wyjmujesz wałek rozrządu to odkręć od niego koło zębate paska i zmień sobie simering - powiedzmy na zapas.
pablomed
Members
 
Posty: 5992
Dołączył(a): 3 sie 2008, o 18:01
Lokalizacja: małopolskie


- - -



Powrót do Silniki benzynowe

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 18 gości

cron