wysoka temp + kontrolka oleju

Wszystkie informacje o silnikach benzynowych.

Moderator: Moderator

wysoka temp + kontrolka oleju

Postprzez Edclaw » 23 mar 2009, o 11:13

Witam, na wstepie zaznacze ze samochodem potrafie tylko jezdzic a to co pod maska to jakas czarna magia;] w ostatnia sobote wybralem sie na pierwsza podroz moim golfikiem, kupionym 4 dni wczesniej, mialem odwiedzic stacje, sklep i posmigac po bocznych uliczkach, ale niewazne. Pojezdzilem nim ok 3 godziny, zatrzymujac sie w miedzyczasie na 2x ok 30 min w supermarkecie i barze. podczas jazdy zauwazylem ze wielokrotnie zapalala mi sie i gasla kontrolka oleju, czesto tez migajac kilka razy na sekunde, ale pomyslalem ze to czujnik oleju wariuje, bo byl wymieniany niedawno, i to kwestia regulacji/dokrecenia. Ale do sedna, najgorsze jest to ze strasznie wzrastala mi podczas jazdy temperatura silnika, na odcinku ok 5 km wzrosla do (sic!) 120 stopni, przedtem tez oscylowala miedzy 90 a 100. moj ojciec, chyba pod wplywem impulsu lub zdenerwowania odkrecil zbiornik z plynem chlodniczym i para buchnela, jakby jakis wulkan rozsadzilo, i wyparowalo mi ok 3l borgo w kilka sekund. Nastepnego dnia uzupelnilem borygo i wybralem sie na jazde, aby zobaczyc czy dalej temp. bedzie tak szalala, ale po ok 15 min jazdy ta ciagle trzymala sie na 90 stopniach, nie wlaczajac jednoczesnie chlodnicy. Samochod stal tak z 20 min z wlaczonym silnikiem, dodajac czasami obrotow, ale temperatura stala i chlodnica tez. Ojciec sprawdzil i stwierdzil ze ta gorna rura od chlodnicy jest goraca, natomiast ta dolna zimna(po dlugim gazowaniu na ok 2500-3000 obr zrobila sie odrobin cieplejsza). Teraz pytanie, co moze byc przyczyna, ze chlodnica sie nie zalacza, a ta dolna rura jest zimna? dodam ze nie zapalila mi sie zadna kontrolka podczas jazdy, oprucz tego oleju, dlatego kontynuowalem jazde(tak wiem to bylo conajmniej glupie). Prosze o jakies propozycje rozwiazania problemow. Dodam ze silnikowi chyba nic sie nie stalo bo chodzil wczoraj tak samo jak przed moja wycieczka.
Edclaw
Berbeć
 
Posty: 3
Dołączył(a): 23 mar 2009, o 10:35
Lokalizacja: warszawa

wysoka temp + kontrolka oleju

 

Postprzez saladrus » 23 mar 2009, o 11:31

z tego co wiem to ta dolna rura przy temp 90 ma być zimna ... chyba przy 92 puszcza termostat... (ale mogę się mylić) jestem tylko kucharzem....
a ta kontrolka od oleju .... może za niski poziom oleju i na przechyłach auta się zapalała...
ale poczekajmy na wypowiedzi innych.
Avatar użytkownika
saladrus
Members
 
Posty: 839
Dołączył(a): 18 lip 2008, o 20:57
Lokalizacja: Duszniki Zdrój

Postprzez Tomuś » 23 mar 2009, o 11:47

W silnikach 1.4 termostat otwiera się przy tem 84* i przy takiej tem dolna rura ma być ciepła. Więdz może szwankuje termo i niebawem będzie do wymiany. Jeśli chodzi o stojącą chłodnice to chyba masz namysli że wentylator się nie załancza może czyjnik tem nawala a może warto sprawdzić styko na kostce zaraz przy wentylatorze czy nie zaśniedziały.

Co do oleju to sprawdz stan na bagnecie może jest go za mało i w pewnych sytuacjach jak np na zakrętach lub wzniesieniach cisnienie chwilowo spada, albo olej nadaje się do wymiany.
Avatar użytkownika
Tomuś
Badacz tematu
 
Posty: 207
Dołączył(a): 31 sie 2008, o 16:38
Lokalizacja: Jastrzębia

Postprzez paweł1979 » 23 mar 2009, o 13:21

wymontuj termostat i zobacz czy sie otwiera(domowym sposobem wrzuć go do gorącej wody i zobaczy czy sie otwiera) wtedy bedziesz miał pewnosć co sie dzieje- podejrzewam ze to wina termostatu brat miał tak samo , a co do oleju to sprawdz jeszcze raz te czujniki ciśnienia może kabelki na złączach nie stykają albo słabo polutowane, lub też czujnik jest nie ten jaki powinien być, z tego co sie orientuje to sa jakieś rożne oznaczone kolorami
paweł1979
Berbeć
 
Posty: 8
Dołączył(a): 7 lut 2008, o 00:05
Lokalizacja: sztum


- - -



Powrót do Silniki benzynowe

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 37 gości