Zagadkowy silnik ADY (niestabilne obr jalowe, odcinka 5100)

Wszystkie informacje o silnikach benzynowych.

Moderator: Moderator

Zagadkowy silnik ADY (niestabilne obr jalowe, odcinka 5100)

Postprzez Bradley » 26 cze 2011, o 20:24

Pacjent: Vento 2.0 z silnikiem ADY i LPG (ale LPG zostawiamy w spokoju bo na LPG jezdzi w sumie lepiej niz na benzynie). Sytuacje ponizej opisuje dla benzyny.

Objawy: samochod po przekreceniu kluczyka odpali od strzalu jesli doda sie lekko gazu, inaczej trzeba pochechlac ze 3x. Inna sytuacja jest gdy aparat zaplonowy obroci sie zgodnie z kierunkiem wskazowek zegara (wtedy sie opoznia zaplon?) Wtedy samochod odpada na dotyk bez dotykania pedalu gazu jednak nie da sie nim jezdzic. Szarpie, strzela, ma mega mula.

Druga sprawa, silnik ma odciecie "zaplonu", tzn. paliwa przy okolo 5100obr/min. Na LPG idzie do 6tys bez problemu i dalej nie sprawdzam bo nie ma sensu. Ale gaz zostawmy w spokoju.

Podobno byla zmieniana przepustnica w samochodzie. Czy ktos moglby powiedziec gdzie w tej przepustnicy ADY (jesli to z tego silnika zostala zamontowana) znajduje sie czujnik polozenia przepustnicy? Taki blad na vagu sie pojawia. Przepustnica ta nie ma mechanicznej blokady na srubke polozenia przepustnicy na biegu jalowym (tak aby nie wchodzil na 2tys obr). Sa tylko na przewodzie linki gazu takie wyzlobienia na metalowa blaszke. W ten sposob "udalo sie" wyposrodkowac prace benzyna/lpg. Na lpg jalowe sa 1000 na benzynie silnik kuleje. Obroty sa od 1000-850 i tak je zniza jakby mial zaraz zgasnac.
Poza tym w vagu, nie pamietam ktory kanal jest pole w wychyleniu przepustnicy. jest % duty wiec jak domniemywam powinno byc 100% przy pedale w podlodze a 0% przy odpuszczonym? Bo tutaj jest jakies 15% na odpuszczonym i ok 65% w podlodze. To samo w okienku obok. Kat otwarcia przepustnicy na jalowym to ok 4,5-9 stopni a na pelnym otwarciu 112 a powinno byc chyba 180?
Ponoc tez jest jakis zawor regulacji obrotow, czyli silniczek krokowy? Gdzie on sie znajduje w tej przepustnicy?

Czy w tym samochodzie na ukl. Simosa mozna przeprowadzic jakies adaptacje tak jak w TDI wpisujac login?
Prosze o jakakolwiek pomoc bo mnie ten samochod zaczyna zalamywac :cry:
VW Vento 1.9TDI 1Z ++ :)
Na potęge Posępnego Czerepu, mocy przybywaj!
Captain Planet, he's our hero. Gonna take pollution down to (Euro)0
Bradley
Fanatyk
 
Posty: 1120
Dołączył(a): 15 maja 2009, o 13:17
Lokalizacja: Bielsko-Biała / Katowice

Zagadkowy silnik ADY (niestabilne obr jalowe, odcinka 5100)

 

Postprzez trollu » 27 cze 2011, o 08:57

nastawnik przepustnicy widać za przepustnicą, co do odcinki to dziwne że na benzynie odcina wcześniej, obroty wskazują na typową przypadłość czyli uszkodzony czujnik halla w aparacie zapłonowym
Sarkazm - ponieważ strzelanie do idiotów jest wciąż nielegalne.
Avatar użytkownika
trollu
VIP
 
Posty: 2503
Dołączył(a): 27 sie 2010, o 13:03
Lokalizacja: SKL/Cz-wa
Rocznik: 0
Silnik: byl ADY jest M52TUB28
Paliwo: PB+LPG
Nadwozie: kombi

Postprzez killah » 27 cze 2011, o 09:41

trollu napisał(a):nastawnik przepustnicy widać za przepustnicą, co do odcinki to dziwne że na benzynie odcina wcześniej, obroty wskazują na typową przypadłość czyli uszkodzony czujnik halla w aparacie zapłonowym


nie musi być uszkodzony. wystarczy że źle wsadzony :P
killah
 

Postprzez Bradley » 27 cze 2011, o 12:53

Hall powinien wykazywac sie jakas rezystancja spoczynkowa?
VW Vento 1.9TDI 1Z ++ :)
Na potęge Posępnego Czerepu, mocy przybywaj!
Captain Planet, he's our hero. Gonna take pollution down to (Euro)0
Bradley
Fanatyk
 
Posty: 1120
Dołączył(a): 15 maja 2009, o 13:17
Lokalizacja: Bielsko-Biała / Katowice

Postprzez trollu » 27 cze 2011, o 15:26

Bradley napisał(a):Hall powinien wykazywac sie jakas rezystancja spoczynkowa?

jakąś tam ma ale z hallem jest ten problem że mierzenie rezystancji nic nie da, trzeba by go na oscyloskopie sprawdzać.
killah napisał(a):nie musi być uszkodzony. wystarczy że źle wsadzony

heh no to akurat tez może być przyczyna dlatego zawsze wszystko na początku paluchami się maca i czasami wychodzi szydło z worka jak u mnie :-P
Sarkazm - ponieważ strzelanie do idiotów jest wciąż nielegalne.
Avatar użytkownika
trollu
VIP
 
Posty: 2503
Dołączył(a): 27 sie 2010, o 13:03
Lokalizacja: SKL/Cz-wa
Rocznik: 0
Silnik: byl ADY jest M52TUB28
Paliwo: PB+LPG
Nadwozie: kombi

Postprzez Bradley » 10 sie 2011, o 17:07

Temat powraca.
Byla zdjeta cala przepustnica, wyczyszczona, kazdy przewod sprawdzony, podpiete i... odziwo odpalil, linka nie jest juz napinana zadnym badziewiem ze sprezyny czy za pomoca blaszki na przewodzie od linki gazu. Troche kulal na obrotach jalowych. Po adaptacji vagiem na kanale 001 odpalil 2 razy i trzymal idealnie obroty. 3 razu juz nie bylo...
Okazalo sie, ze padla cewka zaplaona. Tak po prostu bez zadnych objawow. Po zamontowaniu nowej cewki pojawila sie iskra, odpalil i co ciekawe nawet odcinki nie ma przy 5,5tys obr./min.


Jako, ze bedzie zmieniany rozrzad a przez okienko kontrolne w skrzyni biegow nie widac nic bo dostep jest tam tragiczny od gory (przeszkadzaja przewody z parownika) to czy wystarczy wsadzic aparat zaplonowy patrzac na znaki kola zamachowego na dole (te od rozrzadu) i walka rozrzadu? Aparat byl wyciagany i teraz jest wsadzony na chybil trafil.
VW Vento 1.9TDI 1Z ++ :)
Na potęge Posępnego Czerepu, mocy przybywaj!
Captain Planet, he's our hero. Gonna take pollution down to (Euro)0
Bradley
Fanatyk
 
Posty: 1120
Dołączył(a): 15 maja 2009, o 13:17
Lokalizacja: Bielsko-Biała / Katowice

Postprzez RAQnio_V » 10 sie 2011, o 18:13

Bradley napisał(a):Aparat byl wyciagany i teraz jest wsadzony na chybil trafil.

jeśli masz celne oko to ustawisz, ale ja proponowałbym ustawienie lampą ;)
Wąsko i wysoko... Na przekór stereotypom :D
Avatar użytkownika
RAQnio_V
Badacz tematu
 
Posty: 381
Dołączył(a): 23 kwi 2011, o 06:22
Lokalizacja: Jaworzno

Postprzez trollu » 11 sie 2011, o 13:16

u mnie przy wymianie halla też nie był ustawiany lampą, poza tym w ADY nie pokręci się aparatem zapłonowym jak w innych w celu ustawienia zapłonu, komp sam go ustawia, wystarczy włożyć aparat "mniej więcej" tak jak był wcześniej.
Sarkazm - ponieważ strzelanie do idiotów jest wciąż nielegalne.
Avatar użytkownika
trollu
VIP
 
Posty: 2503
Dołączył(a): 27 sie 2010, o 13:03
Lokalizacja: SKL/Cz-wa
Rocznik: 0
Silnik: byl ADY jest M52TUB28
Paliwo: PB+LPG
Nadwozie: kombi


- - -



Powrót do Silniki benzynowe

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 28 gości

cron