Zalewa silnik, kopci

Wszystkie informacje o silnikach benzynowych.

Moderator: Moderator

Zalewa silnik, kopci

Postprzez mmarek » 10 lip 2008, o 19:21

Witam wszystkich. Potrzebuje kilku odpowiedzi: Czy zbyt wysokie ciśnienie w układzie paliwowym może powodować zalewanie silnika ? Bo jest taki "patent" : silnik chodzi sobie na wolnych i mocno kopci z rury wydechowej spalinami ale jak sie na chwile ściśnie wężyk który doprowadza paliwo do listwy to wszystko sie normuje ( tzn zaczyna równo chodzić)
Czyli mniej więcej wygląda to tak jakby miał słabe odprowadzenie paliwa, ale jak odepne wężyk powrotny od listwy i w niego dmuchne to jest "przepływ" powietrza, ale zastanawia mnie jedna rzecz: Czy jak sie dmuchnie w wężyk paliwowy powrotny to ma bulgotać w baku ? bo np w innych autach rurka powrotna w baku jest tak krótka, że nie ma mozliwości "zabulgotania" Dziwi mnie to troche po co powrót miałby dochodzić rurką do dna ?

Następna rzecz: Mam silnik na wielopunkcie 1.8 i z boku listwy wtryskowej jest czujnik ciśnienia paliwa ( taki metalowy grzybek z rurką od podciśnienia 3 Barowy) Zastanawiam sie czy on mógłby byc uszkodzony ? Z tego co się dowiedziałem, ze jedyną awarią ( no właśnie czy jedyną ?) tego czujnika może być jak pęknie membranka i paliwo dostaje sie do podciśnienia a u mnie nic podobnego sie nie dzieje.Może być jakaś inna awaria tego czujnika ?

Dodam,że auto było kilka razy podłączane do kompa i oczywiście nie pokazało żadnych błędów :( a spalanie mam straszne, praktycznie strzałka spada w oczach. Auto zapala za każdym razem czy ciepłe czy zimne.
Mam nadzieje , ze ktoś podsunie mi jakiś pomysł co z tym zrobić bo ja już nie wiem co jest grane :(
mmarek
Czytacz
 
Posty: 52
Dołączył(a): 23 mar 2008, o 21:09
Lokalizacja: dolny slask

Zalewa silnik, kopci

 

Postprzez DrSzpila » 11 lip 2008, o 09:01

mmarek, Dawka paliwa nie za duża? Zapłon ok? :roll:
DrSzpila
Members
 
Posty: 593
Dołączył(a): 24 lut 2008, o 16:44
Lokalizacja: Katowice / Siedlce

Postprzez mmarek » 11 lip 2008, o 18:42

Drpiorko napisał(a): Dawka paliwa nie za duża? Zapłon ok?

No właśnie chodzi o to, że dawka paliwa za duża..ale dlaczego ? a zapłon ? też tak na poczatku myślałem, ale jak sie ustawia zapłon bo dwóch różnych mechaników twierdzi, że "tutaj sie zapłonu nie ustawia" :-|
mmarek
Czytacz
 
Posty: 52
Dołączył(a): 23 mar 2008, o 21:09
Lokalizacja: dolny slask

Postprzez marko1967 » 11 lip 2008, o 20:21

mmarek napisał(a):bo dwóch różnych mechaników twierdzi, że "tutaj sie zapłonu nie ustawia"
bzdura wystarczy poluzować na śrubach aparat zapłononowy i delikatnie go przekręcić w prawo lub w lewo zależy czy zapłon jest opużniony lub zabardzo wyprzedzony powodzenia ;-)
Avatar użytkownika
marko1967
Members
 
Posty: 1010
Dołączył(a): 20 sie 2007, o 19:39
Lokalizacja: Bydgoszcz

Postprzez mmarek » 11 lip 2008, o 22:08

marko1967 napisał(a):bzdura
Ciekawe :-| jeden mechanik mówił że tutaj sobie możesz kręcić aparatem i tak ci to nic nie da a ostatnio jak byłem u innego i chciałem żeby sprawdził mi zapłon to powiedział ze tutaj sie nie ustawia zapłonu ( nie jestem mechanikiem więc sie nie znam i pytam ) ale co ? dwóch sie myli ?
mmarek
Czytacz
 
Posty: 52
Dołączył(a): 23 mar 2008, o 21:09
Lokalizacja: dolny slask

Postprzez DrSzpila » 11 lip 2008, o 22:20

Ciekawe :-| jeden mechanik mówił że tutaj sobie możesz kręcić aparatem i tak ci to nic nie da a ostatnio jak byłem u innego i chciałem żeby sprawdził mi zapłon to powiedział ze tutaj sie nie ustawia zapłonu ( nie jestem mechanikiem więc sie nie znam i pytam ) ale co ? dwóch sie myli ?
Mechanicy mogą sobie gadać według własnych teorii, radziłbym Ci spróbować poluzuj śruby i ustaw zapłon a odczujesz różnicę i usłyszysz jak silnik pracuje lekko czy ciężko, dławi czy nie... Pozdrawiam

marko1967 napisał(a):bzdura wystarczy poluzować na śrubach aparat zapłononowy i delikatnie go przekręcić w prawo lub w lewo zależy czy zapłon jest opużniony lub zabardzo wyprzedzony powodzenia ;-)
Kolega ma rację
DrSzpila
Members
 
Posty: 593
Dołączył(a): 24 lut 2008, o 16:44
Lokalizacja: Katowice / Siedlce

Postprzez marko1967 » 12 lip 2008, o 20:08

mmarek, co to za meczanicy co twierdżą że nie można ustawić w goferku zapłonu i że można sobie kręcić a to nic nieda mam propozycje zrób sobie jakąś kreskie zanim zaczniesz kręcić aparatem potem poluzuj śrubki i sam rusz aparatem a sam się przekonasz że to coś daje wrażie czego zawsze możesz wrucić do ustawień bo masz kreskie pozdrawiam
Avatar użytkownika
marko1967
Members
 
Posty: 1010
Dołączył(a): 20 sie 2007, o 19:39
Lokalizacja: Bydgoszcz


- - -



Powrót do Silniki benzynowe

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Google Adsense [Bot] i 21 gości