Witam !
Zastanawiam się nad montażem 4x gaźników ( np. z hondy CBR 900 ) zamiast monowtrysku.
Mocowanie już ogarnąłem tj. robię 0.5cm flanszę, do niej przyspawuję rurki o długości 3--5 cm i do tych rurek montuję gaźniki.
Powietrze można zrobić zasilanie z jednej rury a na jej początku dobry filtr stożkowy. - ewentualnie airbox ( choć mało miejsca może być i jest ten problem, że gaźniki montowane były by od tyłu czyli zasysał by ciepłe powietrze )
Do tego będzie :
- Porting głowicy
- Wałek rozrządu z silnika 2.0 2E
- Prawdopodobnie kolektor wydechowy 4-2-1
- Wydech przelotowy
Ale teraz pytanie.
1. Czy trzeba zmieniać aparat zapłonowy ? ( słyszałem, że powinien być taki z podciśnieniami )
2. Jak wygląda sprawa podciśnień ? Wystarczy dać podciśnienia z jdnego cylindra czy lepiej z dwóch ?
3. Jak wyliczyć kolektor wydechowy i przelot ?