ZAPCHANA ODMA

Wszystkie informacje o silnikach benzynowych.

Moderator: Moderator

ZAPCHANA ODMA

Postprzez krisss.79 » 23 kwi 2011, o 17:03

Witam.
Panowie mam 1 pytanie,czy po wyczyszczeniu dokladnie odmy auto bedzie lepiej odpalalo?,dzisiaj wyczyscilem odmy i golfik odpalil od strzalu ,gdzie przed wyczyszczeniem auto potrzebowalo kilku sekund na odpalenie.
Bylo w odmie bylo bardzo duzo syfu,podejrzewam ze bardzo dawno byla czyszczona.
moj-golf/moja-golfina-t16966.html
Zapraszam do ogladania mojego golfa
Avatar użytkownika
krisss.79
Badacz tematu
 
Posty: 387
Dołączył(a): 21 paź 2008, o 17:29
Lokalizacja: zielona gora

ZAPCHANA ODMA

 

Postprzez trollu » 23 kwi 2011, o 20:38

krisss.79 napisał(a):czy po wyczyszczeniu dokladnie odmy auto bedzie lepiej odpalalo?,

być może
Sarkazm - ponieważ strzelanie do idiotów jest wciąż nielegalne.
Avatar użytkownika
trollu
VIP
 
Posty: 2503
Dołączył(a): 27 sie 2010, o 13:03
Lokalizacja: SKL/Cz-wa
Rocznik: 0
Silnik: byl ADY jest M52TUB28
Paliwo: PB+LPG
Nadwozie: kombi

Postprzez Danielqu » 29 lip 2011, o 16:44

Odpowietrzenie skrzyni korbowej popularnie nazywane odmą pełni bardzo ważną rolę w silniku. Uszkodzenie tego elementu może spowodować awarię jednostki napędowej.
W skrzyni korbowej, czyli kadłubie silnika, pod tłokami powstaje nadciśnienie w wyniku przedostawania się powietrza lub gazów spalinowych z komory spalania. Do prawidłowej pracy silnika potrzebne jest odpowietrzenie, które kieruje nagromadzone gazy z powrotem do cylindrów. Niedrożność odpowietrzenia pojawia się w odstojniku i usterka ta najczęściej Fot. Ryszard Polit występuje w wyeksploatowanych silnikach z powodu dużej ilości gazów przedmuchowych. Na gromadzenie się osadów wpływ ma także częstotliwość wymiany oleju i jego jakość. Im lepszy tym parowanie oleju mniejsze, a więc i ilość oparów mniejsza.
W przypadku niedrożności odpowietrzenia w skrzyni korbowej bardzo szybko tworzy się nadciśnienie i olej wyrzucany jest z silnika przez najsłabszy element - uszczelnienia. Jeśli uszczelniacz został wypchnięty z gniazda, możemy być prawie pewni, że jest to wina zatkanego odpowietrzenia i wymiana samego uszczelniacza niewiele pomoże, gdyż usterka pojawi się ponownie. Wymiana uszczelniacza może być bardzo kosztowana, ponieważ oprócz uzupełnienia oleju dochodzi jeszcze koszt uszczelniacza i robocizna, która może wynieść nawet 800 zł, jeśli uszkodzony jest uszczelniacz od strony skrzyni biegów. O zatkaniu odmy świadczy także wypchnięty bagnet do sprawdzania poziomu oleju.Sprawdzanie stanu odpowietrzenia skrzyni korbowej jest niestety przez wielu mechaników pomijane i bagatelizowane. Dopiero gdy dochodzi do usterki sprawdzają ten element i to nie od razu. Diagnoza odmy nie zajmuje dużo czasu, a wykrycie niedomagania przed całkowitym zatkaniem pozwoli na uniknięcie niepotrzebnych kosztów.Kłopoty z drożnością odpowietrzenia mogą pojawić się także w nowych silnikach i dają znać o sobie przeważnie podczas zimy. Powodem jest gromadząca się wilgoć, która miesza się z olejem i osadza w odpowietrzeniu. Wówczas nawet niewielki mróz może całkowicie zatkać przepływ. Zjawisko to pojawia się najczęściej podczas jazdy na krótkich odcinkach i przy niedogrzanych silnikach. Aby uniknąć zamarzania, należy wykonywać co jakiś czas dłuższą jazdę. Silnik osiągnie wówczas odpowiednią temperaturę i nagromadzone osady odparują.Niektórzy kierowcy, aby pozbyć się problemu zatykania odmy, gazy ze skrzyni korbowej kierują bezpośrednio do atmosfery i niestety powodują dodatkowe zanieczyszczenie środowiska. Jest to również działanie niezgodne z prawem i kierowcy z tak przerobionym silnikiem narażają się na mandat oraz negatywny wynik badania technicznego.
...
Danielqu
Czytacz
 
Posty: 60
Dołączył(a): 23 lip 2011, o 12:15
Rocznik: 1900
Silnik: 1900
Paliwo: CNG
Nadwozie: cabrio

Postprzez bryan92 » 20 paź 2011, o 10:14

Danielqu, Dokładnie taki sam tekst czytałem na forum.vwgolf.pl, więc albo Ty go pisałeś albo ktoś tu od kogoś kopiuje (żeby nie było że uważam że to Ty)

No dobra zatkana odma, ale co zrobić żeby tego uniknąć ? Czy wyczyszczenie odmy przed zimą wystarczy? Macie jakieś swoje sposoby, jak walczyć z nieudana chyba konstrukcyjnie odmą w mkIII ?

Nie zakładałem nowego tematu, może znajdzie się ktoś kto odpowie mi na moje pytania.
Avatar użytkownika
bryan92
Czytacz
 
Posty: 127
Dołączył(a): 6 lip 2011, o 20:22
Lokalizacja: KGR

Postprzez prezesik » 20 paź 2011, o 13:12

bryan92 napisał(a):No dobra zatkana odma, ale co zrobić żeby tego uniknąć ?
jeździć na długie dystanse 20-30 km
bryan92 napisał(a):Czy wyczyszczenie odmy przed zimą wystarczy?

powinno wystarczyć
bryan92 napisał(a):Macie jakieś swoje sposoby, jak walczyć z nieudana chyba konstrukcyjnie odmą w mkIII ?
Czyszczenie jej :)
Avatar użytkownika
prezesik
Members
 
Posty: 4869
Dołączył(a): 25 lut 2008, o 20:06
Lokalizacja: Łęczyca

Postprzez bryan92 » 20 paź 2011, o 17:19

20 km tyle robię jeżdżąc jeszcze do szkoły w jedna stronę więc myślę ze jedno kryterium już spełniam. ;-)

Za chwile właśnie jadę do znajomego mechaniora na kanał i będziemy przeprowadzać czyszczenie . Jeśli to wszystko co muszę zrobić żeby uniknąć nieprzyjemności to dziękuje bardzo za radę.
Avatar użytkownika
bryan92
Czytacz
 
Posty: 127
Dołączył(a): 6 lip 2011, o 20:22
Lokalizacja: KGR

Postprzez Artur G » 20 paź 2011, o 18:36

Są w sklepach filtry które sie zaklada na odme. Koszt około 15-20 zł.
Ja zrobiłem sobie filtr za 3.5 zł. Kupiłem szczoteczke do czyszczenia butelek, wsadziłem do przewodu i po robocie. Pomogło.
Artur
Artur G
Czytacz
 
Posty: 100
Dołączył(a): 22 cze 2011, o 21:00
Lokalizacja: małopolska

Postprzez prezesik » 20 paź 2011, o 18:40

Artur G napisał(a):wsadziłem do przewodu i po robocie.
to super zrobiłeś, pogratulować :super:
Na drucikach szybciej się osadzi "masło" i jeszcze szybciej ci zamarznie. A jak jest gładki przewód to zawsze ten "syf" przeleci.
Już to testowałem, więc to głupi pomysł.
Avatar użytkownika
prezesik
Members
 
Posty: 4869
Dołączył(a): 25 lut 2008, o 20:06
Lokalizacja: Łęczyca

Postprzez Artur G » 20 paź 2011, o 18:51

na zime to wyciągne. Przynajmniej teraz mam czysty filt powietrza bo wcześniej był na nim olej.
Artur
Artur G
Czytacz
 
Posty: 100
Dołączył(a): 22 cze 2011, o 21:00
Lokalizacja: małopolska

Postprzez prezesik » 20 paź 2011, o 19:38

Artur G napisał(a):na zime to wyciągne.
a no chyba, że tak...
Artur G napisał(a):Kupiłem szczoteczke do czyszczenia butelek,

takie sprężynki wkładane były do pokrywy zaworów w maluchu, aby nie pluło olejem.
Avatar użytkownika
prezesik
Members
 
Posty: 4869
Dołączył(a): 25 lut 2008, o 20:06
Lokalizacja: Łęczyca


- - -



Powrót do Silniki benzynowe

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Bing [Bot], Google Adsense [Bot] i 42 gości

cron