Zapchany katalizator, zamiennik a może strumienica ?

Wszystkie informacje o silnikach benzynowych.

Moderator: Moderator

Co w miejsce katalizatora ?

Ankieta wygasła 22 wrz 2011, o 09:20

Pusta pucha, po kacie
3
50%
Puszka po kacie z rura w środku
2
33%
Rura
1
17%
Strumienica
0
Brak głosów
 
Liczba głosów : 6

Zapchany katalizator, zamiennik a może strumienica ?

Postprzez bryan92 » 15 wrz 2011, o 09:20

Witam

Szukając odpowiedzi na moje pytanie w internecie ( w tym i to forum ) nie znalazłem konkretnej informacji na temat ewentualnej wymiany kata.

Posiadam vw mk III 1.6 aea przebieg to już 228 tys, chciałbym wymienić kata albo wstawić coś podobnego równie dobrze pełniącego jego role :roll: Jedni piszą ze najlepiej zostawić pusta puszkę, drudzy ze lepiej jest jeszcze w puchę wstawić rurę, trzeci ze sama rura. W każdym bać razie ile golfów na drodze to i pewnie tyle teorii :-)

Nie zależy mi zbytnio na koniach mechanicznych, oczekuje od auta bezawaryjności i w miarę dynamicznego przyspieszenia. Myślałem że wstawię w miejsce kata jakoś strumienicę (WN Sport) tylko tutaj moje pytanie, czy kupić o podobnych wymiarach jak kat ? Na forach ktoś wspominał o pojemności układu wydechowego. Co z sonda w takim przypadku ? Muszę jeszcze położyć się pod autem i zobaczyć gdzie ona dokładnie jest, czy przed katem czy w kolektorze.

Nie chce żeby auto straciło na mocy, nie chce aby silnik pracował nieprzyjemnie, tak szczerze to czytając te wszystkie opnie za i przeciw mam mętlik w głowie :kwasny:

Pytając się znajomego mechanika stwierdził żeby kupić strumienice, a teraz pytam się Was, co zrobić ?
Avatar użytkownika
bryan92
Czytacz
 
Posty: 127
Dołączył(a): 6 lip 2011, o 20:22
Lokalizacja: KGR

Zapchany katalizator, zamiennik a może strumienica ?

 

Postprzez e2 » 15 wrz 2011, o 09:33

Weź wspawaj kawałek rurki i to wszystko. Średnica ta sama co reszta wydechu i będzie po problemie. Ja tak jeżdżę od 2,5r i nic się nie dzieje.
Moje mk3
“go to work, send your kids to school
follow fashion, act normal
walk on the pavements, watch T.V.
save for your old age, obey the law
Repeat after me: I am free”
Avatar użytkownika
e2
Members
 
Posty: 1545
Dołączył(a): 18 lis 2008, o 12:04
Lokalizacja: Gotenhafen
Rocznik: 1995
Silnik: 2000
Paliwo: PB
Nadwozie: 3-drzwiowe

Postprzez bryan92 » 15 wrz 2011, o 10:14

Ja jak ma się praca silnika? Ogólnie jak cały wydech słychać ?. Mam kumpli którzy wycieli kata i wstawili zwykła rurę. I powiem tak, słychać na wolnych obrotach mnie drażniące pyrkanie, ja chce tego unikać.

Sonda jest w kolektorze wiec obeszło by się od wspawywania sondy w kata.
Ostatnio edytowano 15 wrz 2011, o 15:27 przez bryan92, łącznie edytowano 1 raz
Avatar użytkownika
bryan92
Czytacz
 
Posty: 127
Dołączył(a): 6 lip 2011, o 20:22
Lokalizacja: KGR

Postprzez killah » 15 wrz 2011, o 13:22

wszystkie 3 rozwiązania są dobre ale niektóre bez sensu :D

Sama rura - dobry
Wypatroszenie kata - dobry = nadal masz niby katalizator - nie przyczepiają się na przeglądzie.
Rura w puszcze - też dobry ale za duże kombinacje wg mnie. Powyższe 2 pomysły są ok.

Strumienica - dobry ale dlatego że będzie wyglądała jak katalizator. Nic innego nie daje. Nie wierz reklamom.

Pzdr.
killah
 

Postprzez Lobus » 15 wrz 2011, o 13:28

A jak mam w 2e sondę w kacie to co radzicie, kat wyskrobany ale drażni mnie ten dźwięk, rura i w nią wspawać nakrętkę i sondę wkręcić bo jakoś nie jestem przekonany do strumienicy..
Lobus
Ekspert
 
Posty: 1277
Dołączył(a): 7 paź 2010, o 10:55
Lokalizacja: Wrocław/Bogatynia

Postprzez killah » 15 wrz 2011, o 13:30

Lobus napisał(a):A jak mam w 2e sondę w kacie to co radzicie, kat wyskrobany ale drażni mnie ten dźwięk, rura i w nią wspawać nakrętkę i sondę wkręcić bo jakoś nie jestem przekonany do strumienicy..


jest prostsze rozwiązanie. Obędzie się bez wkręcania nakrętki. Obetnij kata za sondą i dalej przyspawaj rurę.
killah
 

Postprzez Lobus » 15 wrz 2011, o 13:38

Szczerze to nie pamiętam dokładnie w którym miejscu jest ta sonda, ale jeśli jeszcze na rurze to problem z głowy, muszę zobaczyć i wtedy będę kombinował dalej ;-)
Lobus
Ekspert
 
Posty: 1277
Dołączył(a): 7 paź 2010, o 10:55
Lokalizacja: Wrocław/Bogatynia

Postprzez piterdg » 15 wrz 2011, o 13:51

Najlepszym rozwiązaniem jest wspwanie rurki o tym samym przekroju co rura tłumika, pusta puszka po katalizatorze będzie wydawała dziwne odgłosy (pusta bardzo rezonuje dzwięk), strumiennica nic nie daje (strata pieniędzy). Jak będzie kumaty diagnosta to weźmie cię na analizator spalin i odrazu będzie wiedział że nie masz kata więc według mnie najtańsza alternatywa jest najlepsza :-D
piterdg
Berbeć
 
Posty: 7
Dołączył(a): 14 wrz 2011, o 10:10
Lokalizacja: DG

Postprzez bryan92 » 15 wrz 2011, o 15:24

Sama rura to chyba zły pomysł, tak sobie myślę że przecież na 100% przeglądu nie podbija. Czyli za kilka miesięcy znów miałbym kombinacje, a chce to zrobić raz i zapomnieć najlepiej o tym :-)
Avatar użytkownika
bryan92
Czytacz
 
Posty: 127
Dołączył(a): 6 lip 2011, o 20:22
Lokalizacja: KGR

Postprzez k-m-r1 » 17 wrz 2011, o 10:54

zalerzy kto gdzie robi przegląd jatroche ich miałem czasem diagnosta wyjdzie sprawdzi VIN czy zgodny i przegląd ok innym razem tylko zawieszenie sprawdził i podbił
zalerzy kto gdzie robi ...
jak dla mnie najlepiej rure lub wybic srodek byle mniej roboty było
Polska wersja programu MACH3 cnc---- Makra do palników ,magazynków, THC, OHC---- EKRANY dla firm i producentów maszyn ---- budowa sprzedaż maszyn Plazmy, Elektrodrążarki, Frezarki ,Tokarki, Gietarki, inne maszyny
Avatar użytkownika
k-m-r1
Weteran
 
Posty: 2080
Dołączył(a): 24 sie 2008, o 18:48
Lokalizacja: OOL DW Praszka Wrocław

Postprzez TunaFish » 19 wrz 2011, o 10:40

A nie lepiej jak się kat rozleciał, to wsadzić nowy? i bez żadnego kombinowania...
Avatar użytkownika
TunaFish
Badacz tematu
 
Posty: 160
Dołączył(a): 5 kwi 2011, o 03:50
Lokalizacja: Bielsko-Biała/Wrocław

Postprzez bryan92 » 19 wrz 2011, o 19:01

Pewnie ze można i nawet o tym myślałem, do chwili kiedy nie zobaczyłem cen za nowy katalizator :zalamany: Niestety ta opcja odpada, zdecyduje się chyba na wspawanie strumienicy. Z sonda nie będzie problemu, bo jest w korektorze.
Avatar użytkownika
bryan92
Czytacz
 
Posty: 127
Dołączył(a): 6 lip 2011, o 20:22
Lokalizacja: KGR

Następna strona

- - -



Powrót do Silniki benzynowe

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Bing [Bot], Google [Bot], Majestic-12 [Bot] i 14 gości