Zasysanie zimnego powietrza

Wszystkie informacje o silnikach benzynowych.

Moderator: Moderator

Zasysanie zimnego powietrza

Postprzez buziol12 » 1 gru 2009, o 11:17

Witam.
Mam pytanie.. czy możliwe jest żeby auto więcej spalało benzyny gdy cały czas zasysało zimne powietrze..?
Pytam bo miałem ułamaną tą przesłonę pod filtrem powietrza.. i cały czas był odsłonięty otwór zimnego powietrza..
Avatar użytkownika
buziol12
Czytacz
 
Posty: 113
Dołączył(a): 20 wrz 2009, o 14:48
Lokalizacja: Słupsk
Rocznik: 1992
Silnik: 1.8 AAM
Paliwo: PB
Nadwozie: 3-drzwiowe

Zasysanie zimnego powietrza

 

Postprzez SotoM » 1 gru 2009, o 11:20

nie wiele ale bedzie. zresztą im zimniejsze powietrze tym gestrze lepiej sie pali mieszanka. zamknij ta klapke i obserwoj ile bedzie palił. chyba ze na stacji trafiło sie lipne paliwo.
Mój były SotoMoVWóz

Powered by diesel inside -by Leopard
Avatar użytkownika
SotoM
Members
 
Posty: 4053
Dołączył(a): 22 lip 2007, o 12:45
Lokalizacja: Szczecin
Rocznik: 2007
Silnik: BRD
Paliwo: ON
Nadwozie: kombi

Postprzez buziol12 » 2 gru 2009, o 17:17

Chodzi o to.. że czujnik temperatury zasysanego powietrza podawał cały czas informację do sterownika że jest pobierane zimne powietrze.. i wtedy np. za duża dawka paliwa była wtryskiwana..
Avatar użytkownika
buziol12
Czytacz
 
Posty: 113
Dołączył(a): 20 wrz 2009, o 14:48
Lokalizacja: Słupsk
Rocznik: 1992
Silnik: 1.8 AAM
Paliwo: PB
Nadwozie: 3-drzwiowe

Postprzez SotoM » 2 gru 2009, o 18:51

tylko ze głownie sygnał do ECU o temp. silnika podaje czujnik systemowy czyli czuj.płynu chłodzącego. głównie to od niego zalezy czy motor bedzie pracował na "ssaniu"czyli wiekszej dawce paliwa.
Mój były SotoMoVWóz

Powered by diesel inside -by Leopard
Avatar użytkownika
SotoM
Members
 
Posty: 4053
Dołączył(a): 22 lip 2007, o 12:45
Lokalizacja: Szczecin
Rocznik: 2007
Silnik: BRD
Paliwo: ON
Nadwozie: kombi

Postprzez rogal133 » 2 gru 2009, o 22:35

SotoM napisał(a):tylko ze głownie sygnał do ECU o temp. silnika podaje czujnik systemowy czyli czuj.płynu chłodzącego. głównie to od niego zalezy czy motor bedzie pracował na "ssaniu"czyli wiekszej dawce paliwa.
miałem walniety czujnik temp to cyrki sie dzialy z samochodem jak byl zimny to niby wszystko ok ale wystarczylo ze przejechalem ze 2 km zgasilem samochod i spowrotem zapalilem to juz trzymal obroty miedzy 1200 a 1400 czasem mial problem zapalic i nie wiedzialem o co chodzi wymienilem czujnik i wszystko powrocilo do normy
Avatar użytkownika
rogal133
Badacz tematu
 
Posty: 350
Dołączył(a): 31 gru 2008, o 18:04
Lokalizacja: RadziejóVW

Postprzez pablomed » 3 gru 2009, o 09:34

buziol12, jeśli klapka jest połamana czy też jej nie ma to twoje rozumowanie jest błędne, poniewaz własnie wówczas silnik ciągnie troche ciepłego poweitzra od kolektora a trochę zimnego, w sumie więc powietrze jest ciepłe co zmniejsza moc silnika. Zasada jest prosta: po rozgrzaniu silnika im zimniejsze powietrze tym silnik jest mocniejszy, ponieważ w jednostce objętości zimnego powietrza jest więcej tlenu niż w przypadku ciepłego powietrza.
A czujnik temperatury powietrza jest po to włąsnie żeby zwiększyć dawke paliwa na zimnym powietrzu, dzięki czemu silnik jest mocniejszy bo ma optymalną mieszankę, i nie ma to nic do większego spalania. Bedzie ono optymalne ponieważ miesanka jest optymalna.
Natomiast na zimnym silniku troche podgrzane od kolektora powietrze ułatwia odprowanie beny w mieszance.
pablomed
Members
 
Posty: 5992
Dołączył(a): 3 sie 2008, o 18:01
Lokalizacja: małopolskie

Postprzez buziol12 » 3 gru 2009, o 19:27

Naprawiłem tą klapkę.. zobaczę jakie teraz będzie spalanie paliwa i dam znać
Avatar użytkownika
buziol12
Czytacz
 
Posty: 113
Dołączył(a): 20 wrz 2009, o 14:48
Lokalizacja: Słupsk
Rocznik: 1992
Silnik: 1.8 AAM
Paliwo: PB
Nadwozie: 3-drzwiowe

Postprzez k-m-r1 » 4 gru 2009, o 00:30

a jak by dac butle z tlenem w bagażnik i weżyk pod filtr i odkrecic by dostawał wiecej tlenu? kto prubował

ja jeżdze długi czas bez tej aluminiowej rurki miedzy kolektorem wydechowym i osłonoiom na nim a filtrem
Polska wersja programu MACH3 cnc---- Makra do palników ,magazynków, THC, OHC---- EKRANY dla firm i producentów maszyn ---- budowa sprzedaż maszyn Plazmy, Elektrodrążarki, Frezarki ,Tokarki, Gietarki, inne maszyny
Avatar użytkownika
k-m-r1
Weteran
 
Posty: 2080
Dołączył(a): 24 sie 2008, o 18:48
Lokalizacja: OOL DW Praszka Wrocław

Postprzez Pascal » 4 gru 2009, o 09:05

pablomed napisał(a):Zasada jest prosta: po rozgrzaniu silnika im zimniejsze powietrze tym silnik jest mocniejszy, ponieważ w jednostce objętości zimnego powietrza jest więcej tlenu niż w przypadku ciepłego powietrza.
A czujnik temperatury powietrza jest po to włąsnie żeby zwiększyć dawke paliwa na zimnym powietrzu, dzięki czemu silnik jest mocniejszy bo ma optymalną mieszankę, i nie ma to nic do większego spalania. Bedzie ono optymalne ponieważ miesanka jest optymalna.
Natomiast na zimnym silniku troche podgrzane od kolektora powietrze ułatwia odprowanie beny w mieszance.


Nic dodać nic ująć...pablomed :padam: fachowo wytłumaczone
Avatar użytkownika
Pascal
Members
 
Posty: 1054
Dołączył(a): 3 sie 2008, o 00:31
Lokalizacja: TJE

Postprzez SotoM » 4 gru 2009, o 17:33

k-m-r1 - silnik sam sobie zasysa powietrza tyle ile potrzebuje aby skomponować odpowiednią mieszankę paliwowo-powietrzną. czyli wniosek z tego, ze butlą zastępujesz turbo- a co za tym idzie -trzeba odprężyć komory spalania bo inaczej ci korby wyjdą bokiem.
jedyne co to mozesz próbować zrobić tak aby on dostawał jak najzimniejsze powietrze - tlen zimny jest gesty tym silnik jest mocniejszy.-bo gęsty tlen sie lepiej spala niz ciepły.
po co sie do diesla instaluje duży intercooler - po to aby dostawł jak najbardzie doładowane zimne powietrze...
Mój były SotoMoVWóz

Powered by diesel inside -by Leopard
Avatar użytkownika
SotoM
Members
 
Posty: 4053
Dołączył(a): 22 lip 2007, o 12:45
Lokalizacja: Szczecin
Rocznik: 2007
Silnik: BRD
Paliwo: ON
Nadwozie: kombi

Postprzez k-m-r1 » 5 gru 2009, o 01:20

SotoM, ja niechce wtłaczas powietrza tylko podprowadzic weżyk ztlenem i pucici luzem gaz tak że tlenu miałby ponad 60% jakmi to ktos policzyłna oko
Polska wersja programu MACH3 cnc---- Makra do palników ,magazynków, THC, OHC---- EKRANY dla firm i producentów maszyn ---- budowa sprzedaż maszyn Plazmy, Elektrodrążarki, Frezarki ,Tokarki, Gietarki, inne maszyny
Avatar użytkownika
k-m-r1
Weteran
 
Posty: 2080
Dołączył(a): 24 sie 2008, o 18:48
Lokalizacja: OOL DW Praszka Wrocław

Postprzez SotoM » 5 gru 2009, o 11:49

więcej tlenu...- poprowadź rurę z pod zderzaka do filtra-wtedy bezposrednio bedzie brał zimne powietrze z pedu.
Mój były SotoMoVWóz

Powered by diesel inside -by Leopard
Avatar użytkownika
SotoM
Members
 
Posty: 4053
Dołączył(a): 22 lip 2007, o 12:45
Lokalizacja: Szczecin
Rocznik: 2007
Silnik: BRD
Paliwo: ON
Nadwozie: kombi

Następna strona

- - -



Powrót do Silniki benzynowe

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 57 gości