zawór obrotów jałowych (krokowiec) ABF i 2E->ROZWIAZANIE

Wszystkie informacje o silnikach benzynowych.

Moderator: Moderator

zawór obrotów jałowych (krokowiec) ABF i 2E->ROZWIAZANIE

Postprzez dargi » 20 gru 2014, o 00:27

Hej. Przewaliłem chyba prawie całego neta w poszukiwaniu odpowiedzi na pytane. Czy krokowiec w ABF lub w 2E (bo jest prawie ten sam), niepodłączony powinien przepuszczać powietrze czy być całkowicie szczelny. Bo problem mam taki że wolne obroty mam w granicach 1200-1400 czasami z chodzi na 1000. I jak odepnę krokowiec obroty spadają na około 900-850. W tym momencie krokowiec powinien być w pozycji zamkniętej. Lecz powietrze cały czas jest przez niego zasysane. Bo jak go zatkam palcem to silnik gaśnie. I teraz tak. Krokowiec jest czysty i chodzi w pełnym swoim zakresie. Wygląda na to ze czpień który się w nim przesuwa wyrobił się na tyle ze powietrze przechodzi pomiędzy nim a cylindrem w którym się porusza. I pytanie czy to jest jego wada czy tak ma być?

Ciąg dalszy: Sprawdzony został regulator przepustnicy:Działa w zakresie 0.46v-4.1v - czyli prawidłowo. Czujniki temperatury też mają dobrą oporność. Dla testu założyłem na wlot do krokowca register od lpg(taka śruba co jest w instalacjach pierwszej generacji). Skręciłem prawie na max. i na rozgrzanym chodzi jak marzenie. Obroty spadają płynnie do ok. 900 obrotów i trzymają się jak beton. Na zimnym pewnie będzie problem bo krokowiec wzbogaca mieszankę i potrzeba więcej powietrza. Wiec trzeba będzie poszukać nowego albo sprawnego zaworu. Jak gdzieś wyczytałem że ludzie robią sobie ten zawór na przycisk. jak odpalają zimny to maja włączony a jak się nagrzeje to go odcinają albo nawiercaja przepustnice i zaślepiają w ogóle cały krokowiec Ale trochę to druciarstwo tak jak ten register :)
Wychodzi na to ze krokowiec ma być szczelny jak jest odłączony. Ale to się okaże jak taki gdzieś znajdę i zamontuję :)
dargi
Berbeć
 
Posty: 11
Dołączył(a): 16 lip 2013, o 23:42
Lokalizacja: Gdańsk

zawór obrotów jałowych (krokowiec) ABF i 2E->ROZWIAZANIE

 

Postprzez pablomed » 27 gru 2014, o 01:25

Z tego co wiem nie ma być całkiem szczelny, jest zdaje się fabrycznie ustawiony na mały ale mający znaczenie przepust nawet bez zasilania. A regulację ma śrubką zalaną lakierem od strony węża wlotowego - możesz się pobawić zapamiętując wyjściowe ustawienie. Poszukaj jeszcze lewego powietrza wszędzie gdzie może się pojawić, wszystkie wężyki w tym do ECU, serwo ,nawet uszczelki wtryskiwaczy. Krokowiec jak ma wzbogacić mieszankę? Ma wlot za przepływką, powietrze które puszcza jest już zmierzone przez przepływomierz przecież. Sprawdź jeszcze regulator ciśnienia paliwa (ma nie być benzyny w jego podciśnieniu)
pablomed
Members
 
Posty: 5992
Dołączył(a): 3 sie 2008, o 18:01
Lokalizacja: małopolskie


- - -



Powrót do Silniki benzynowe

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Bing [Bot] i 15 gości