zbyt wolno opadające obroty

Wszystkie informacje o silnikach benzynowych.

Moderator: Moderator

zbyt wolno opadające obroty

Postprzez patryk2340 » 2 lip 2009, o 23:32

Witam, co może być przyczyną zbyt wolno opadających obrotów? Silnik 1.4 ABD. Wygląda to tak, że po przegazowaniu powiedzmy do 4 tys, obroty spadają dość wolno, a na 2 tys zatrzymują się na kilka sekund i potem spadają jeszcze wolniej. Na benzynie jest bardzo podobnie, z tym, że zatrzymują się na ok 1600 obr.
Poza tym na zimnym silniku obroty same potrafią wzrosnąć do 2 tys (choć nie zawsze).

Gdzie szukać przyczyny? Silniczek krokowy? Jest to pierwsze moje auto na wtrysku i jestem zielony w tym temacie :-D pozdro
Avatar użytkownika
patryk2340
Berbeć
 
Posty: 5
Dołączył(a): 2 lip 2009, o 23:27
Lokalizacja: Pruszcz Gdański

zbyt wolno opadające obroty

 

Postprzez Procent » 3 lip 2009, o 00:24

Mój kumpel miał tak w Mazda 323 F. Wina leżała po stronie ECU i rzekomo coś tam sonda lambda świrowała
Weźmiesz mnie na prostej?? A ja Cię zniszczę na zakręcie!!

Mój Goferek
Avatar użytkownika
Procent
Members
 
Posty: 1771
Dołączył(a): 1 lut 2009, o 19:06
Lokalizacja: (TLW) Włoszczowa
Rocznik: 1995
Silnik: 2000
Paliwo: PB
Nadwozie: 3-drzwiowe

Postprzez mani51 » 3 lip 2009, o 09:04

poszukaj tematów związanych z nieszczelnością ukłądu dolotowego. Lewe powietrze potrawi sprawić właśnie takie problemy jak opisujesz...u mnie tak było że się wieszały obroty i po wymianie gumowej podstawy wtrysku i uszczelek wtrysku problemy zniknęły. uszczelki sam docinałem a podstawę kupiłem ale najpierw się upewniłem że to jest to tzn odkręciłem przepustnicę i posmarowałem podstawę cieniutko silikonem - pomogło i kiedy tylko zaczęło się od nowa wiedziałem że to to samo - podstawę już miałem kupioną więc zmieniłem i od tamtej pory spokuj :-) ...silikon to rozwiązanie na krótko nawet Pamela w końcu to zrozumiała :-P
Avatar użytkownika
mani51
Members
 
Posty: 1415
Dołączył(a): 30 cze 2008, o 09:43
Lokalizacja: TJE, Wodzisław

Postprzez patryk2340 » 3 lip 2009, o 13:06

mani51, kiedy jeszcze miałem MkII na gaźniku, nieszczelności dolotu polecano mi sprawdzić poprzez psiknięcie dezodorantem na podstawę gaźnika, podczas pracy silnika. Jeśli obroty na chwilkę wzrosły- mamy nieszczelność. Sposób trochę prymitywny, ale podobno skuteczny :-D

Dodam jeszcze, że po restarcie kompa przez kilka km było wszystko w porządku, jednak potem objawy powróciły...
Avatar użytkownika
patryk2340
Berbeć
 
Posty: 5
Dołączył(a): 2 lip 2009, o 23:27
Lokalizacja: Pruszcz Gdański

Postprzez mani51 » 3 lip 2009, o 22:23

patryk2340 napisał(a):psiknięcie dezodorantem na podstawę gaźnika, podczas pracy silnika. Jeśli obroty na chwilkę wzrosły- mamy nieszczelność. Sposób trochę prymitywny, ale podobno skuteczny


wd40 też się podobno nadaje, spróbować nie zaszkodzi
tylko nie psikaj na rozgrzane elementy silnika a szczególnie kolektor wydechowy

patryk2340 napisał(a):Dodam jeszcze, że po restarcie kompa przez kilka km było wszystko w porządku, jednak potem objawy powróciły...


sprawdź to lewe powietrze bo przez nie komp może łapać błędy

a jak pojedziesz do mechanika to nie daj sobie odrazu wmówić że krokowy do wymiany - nie jest to wykluczone ale mało prawdopodobne i kosztowne jak cholera w porównaniu z wd40 czy nawet odrobinie silikonu i chwili roboty
Avatar użytkownika
mani51
Members
 
Posty: 1415
Dołączył(a): 30 cze 2008, o 09:43
Lokalizacja: TJE, Wodzisław

Postprzez patryk2340 » 3 lip 2009, o 23:27

Jeszcze tylko pytanko w sprawie tych kabelków na allegro- czy jeśli kupię taki kabel z oprogramowaniem, to będę mógł sam sprawdzać błędy itp? http://allegro.pl/item677576494_polski_ ... t_f_v.html
Jak by nie patrzeć, cena jest dość kusząca. Gdzieś czytałem, że te oprogramowanie, które dają w zsetawie jest dość mocno okrojone, jednak do diagnozy błędów wystarcza... Czy warto się zaopatrzyć w taki kabelek?
Avatar użytkownika
patryk2340
Berbeć
 
Posty: 5
Dołączył(a): 2 lip 2009, o 23:27
Lokalizacja: Pruszcz Gdański

Postprzez Procent » 3 lip 2009, o 23:53

Mi to podchodzi troszkę pod ściemę.Ale nie spróbujesz to się nie dowiesz. Może to być całkiem fajny interfejs
Weźmiesz mnie na prostej?? A ja Cię zniszczę na zakręcie!!

Mój Goferek
Avatar użytkownika
Procent
Members
 
Posty: 1771
Dołączył(a): 1 lut 2009, o 19:06
Lokalizacja: (TLW) Włoszczowa
Rocznik: 1995
Silnik: 2000
Paliwo: PB
Nadwozie: 3-drzwiowe

Postprzez Jacol » 4 lip 2009, o 14:59

Interfejs nie rozni sie niczym od tych za 50zl. Doplacasz za naklejke na kablu, nadruku na plycie, i tym, ze program jest po polsku. Ja kupilem za 50zl, jestem zadowolony. Bledy pokazuje, jest odczyt kanalow.
GOLF 3 - 1.6 75KM - ABU - GL 5D


kontakt: gg 4684235 / mail: clau&tlen$pl
Avatar użytkownika
Jacol
Badacz tematu
 
Posty: 354
Dołączył(a): 23 lip 2008, o 22:06
Lokalizacja: no czesc


- - -



Powrót do Silniki benzynowe

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 16 gości