zbyt wolno opadające obroty

Wszystkie informacje o silnikach benzynowych.

Moderator: Moderator

Postprzez patryk2340 » 2 lip 2009, o 23:32

Witam, co może być przyczyną zbyt wolno opadających obrotów? Silnik 1.4 ABD. Wygląda to tak, że po przegazowaniu powiedzmy do 4 tys, obroty spadają dość wolno, a na 2 tys zatrzymują się na kilka sekund i potem spadają jeszcze wolniej. Na benzynie jest bardzo podobnie, z tym, że zatrzymują się na ok 1600 obr.
Poza tym na zimnym silniku obroty same potrafią wzrosnąć do 2 tys (choć nie zawsze).

Gdzie szukać przyczyny? Silniczek krokowy? Jest to pierwsze moje auto na wtrysku i jestem zielony w tym temacie :-D pozdro
patryk2340
Berbeć

Postprzez Procent » 3 lip 2009, o 00:24

Mój kumpel miał tak w Mazda 323 F. Wina leżała po stronie ECU i rzekomo coś tam sonda lambda świrowała
Weźmiesz mnie na prostej?? A ja Cię zniszczę na zakręcie!!

Mój Goferek
Procent
Members

Rocznik: 1995
Silnik: 2000
Paliwo: PB
Nadwozie: 3-drzwiowe

Postprzez mani51 » 3 lip 2009, o 09:04

poszukaj tematów związanych z nieszczelnością ukłądu dolotowego. Lewe powietrze potrawi sprawić właśnie takie problemy jak opisujesz...u mnie tak było że się wieszały obroty i po wymianie gumowej podstawy wtrysku i uszczelek wtrysku problemy zniknęły. uszczelki sam docinałem a podstawę kupiłem ale najpierw się upewniłem że to jest to tzn odkręciłem przepustnicę i posmarowałem podstawę cieniutko silikonem - pomogło i kiedy tylko zaczęło się od nowa wiedziałem że to to samo - podstawę już miałem kupioną więc zmieniłem i od tamtej pory spokuj :-) ...silikon to rozwiązanie na krótko nawet Pamela w końcu to zrozumiała :-P
mani51
Members

Postprzez patryk2340 » 3 lip 2009, o 13:06

mani51, kiedy jeszcze miałem MkII na gaźniku, nieszczelności dolotu polecano mi sprawdzić poprzez psiknięcie dezodorantem na podstawę gaźnika, podczas pracy silnika. Jeśli obroty na chwilkę wzrosły- mamy nieszczelność. Sposób trochę prymitywny, ale podobno skuteczny :-D