Zerwany gwint

Wszystkie informacje o silnikach benzynowych.

Moderator: Moderator

Zerwany gwint

Postprzez marcinkoz2910 » 13 kwi 2009, o 15:41

Panowie, jest problem

Mianowicie jest zerwany gwint nie na śrubie a w bloku silnika gdzie wkręca się śrubę pokrywy zaworów. Efekt --> można kręcić i kręcić a śruba się nie dociąga

Obrazek

Jakieś porady? Jak to naprawić?
Avatar użytkownika
marcinkoz2910
Members
 
Posty: 4293
Dołączył(a): 20 lip 2008, o 15:16
Lokalizacja: Pogórze /k. Skoczowa

Zerwany gwint

 

Postprzez gomez1982 » 13 kwi 2009, o 15:57

Proponuję przegwintować i dać szerszą śrubę lub przegwintować na obecną średnicę i spróbować wkręcić śrubę jaka jest.
Moja Śliweczka
Gwint str. 10
Obrazek
Avatar użytkownika
gomez1982
Gaduła
 
Posty: 709
Dołączył(a): 13 mar 2009, o 00:00
Lokalizacja: Gdynia

Postprzez mani51 » 13 kwi 2009, o 16:28

ten otwór nie jest w bloku tylko w połówce panewki wałka rozrządu przynajmniej tak mi się wydaje więc w sumie można by to wymienić ale ja bym przerobił na grubszą śrubę
Avatar użytkownika
mani51
Members
 
Posty: 1415
Dołączył(a): 30 cze 2008, o 09:43
Lokalizacja: TJE, Wodzisław

Postprzez Sivy » 13 kwi 2009, o 17:37

Wilekiego wyboru nie masz, wieksza "fi". Powodzenia.
Alten VW Fück Opel ~VAGSTYLE~
Avatar użytkownika
Sivy
Members
 
Posty: 880
Dołączył(a): 25 cze 2008, o 10:00
Lokalizacja: Güttstadt

Postprzez marcinkoz2910 » 13 kwi 2009, o 17:38

mani51 napisał(a):połówce panewki wałka rozrządu
nawet jeśli by tak było to jestem to w stanie wymienić sam czy trzeba jakieś specjalne narzędzia lub coś potem ustawiać?

a ja na grubszą śrubę? Kupię taką samą jak tam ma być tylko grubszą?

[ Dodano: 2009-04-13, 17:43 ]
Mam foto i to faktycznie jest tak jak Ty mówisz (ten sam silnik co mój 75KM) czyli co dostanie gdzieś samo takie coś jak zaznaczyłem? jak to się nazywa? sam to zrobię?

Obrazek
Avatar użytkownika
marcinkoz2910
Members
 
Posty: 4293
Dołączył(a): 20 lip 2008, o 15:16
Lokalizacja: Pogórze /k. Skoczowa

Postprzez Sivy » 13 kwi 2009, o 18:26

marcinkoz2910 napisał(a):dostanie gdzieś samo takie coś jak zaznaczyłem? jak to się nazywa? sam to zrobię?


Mozesz zapytac na szrocie, byc moze gdzies maja chlopaki, rozne skarby znajdowalem za bezcen.
Jesli bedziesz to gwintowal na wieksza srednice, to zwroc uwage na srednice otworu w pokrywie zaworowej, czy sruba poprostu przejdzie.
Temat drugi, czy dostaniesz gdziesz analogiczna srube z tak szerokim lbem w srodku na imbus, jesli dobrze widze.
Ewentualnie zwykla sruba plus podkladka.
Alten VW Fück Opel ~VAGSTYLE~
Avatar użytkownika
Sivy
Members
 
Posty: 880
Dołączył(a): 25 cze 2008, o 10:00
Lokalizacja: Güttstadt

Postprzez Imper » 13 kwi 2009, o 18:44

a ta pokrywa od zaworow juz zostala sciagnieta? jesli tak to pozostaje Ci tylko rozwiercic to co tam siedzi i nagwintowac o numer wieksza srube bardz skompletowac cos ze szrotu
Avatar użytkownika
Imper
Members
 
Posty: 1601
Dołączył(a): 4 gru 2007, o 02:30
Lokalizacja: Bydgoszcz

Postprzez marcinkoz2910 » 13 kwi 2009, o 19:02

Imper napisał(a):a ta pokrywa od zaworow juz zostala sciagnieta?
nie nie jest ściągnięta kumpel kumplowi zmieniał uszczelkę i oto efekty a teraz ja się z tym mam bawić :suchy: na razie tak jeździ dwie pozostałe trzymają
Avatar użytkownika
marcinkoz2910
Members
 
Posty: 4293
Dołączył(a): 20 lip 2008, o 15:16
Lokalizacja: Pogórze /k. Skoczowa

Postprzez Zico63 » 13 kwi 2009, o 20:15

Mam takie coś jak na poniższym rysunku, jest tu do Polo 1,3, jeśli wymiary pasują - wezmę to na spot pod Tesco
Obrazek
Remont tego też jest łatwy, tylko musisz mieć gwintownik M8 do ślepych otworów, inaczej się nie da - otwór jest właśnie bez przelotu i normalnym gwintownikiem nie podejdzie - teraz patrzyłem :lol:
*Zdemontuj z samochodu i zamocuj w imadle - w samochodzie nie radzę: opiłki wpadną do silnika i możliwość ułamania gwintownika;
*Wiertłem 6,0 lub 6,1 usuń resztki gwintu M6;
*Polecanym gwintownikiem wykonaj gwint, starannie zwracając uwagę na to by gwint "poszedł" idealnie po osi otworu - nie na bok;
*Zamontuj z powrotem do autka;
*Wypij soczek za długie się sprawowanie nowej części!

... a w wykazie części tego nawet niema :zdziwko:
Mój TDI, zapraszam w wolnej chwilce, przy: :kawa: moj-golf/vw-golf-1-9-tdi-specjal-zico-s-t12384.html
Avatar użytkownika
Zico63
Members
 
Posty: 1569
Dołączył(a): 13 gru 2007, o 02:32
Lokalizacja: B.-B.

Postprzez gomez1982 » 13 kwi 2009, o 23:12

marcinkoz2910, Zico63 dobrze Ci to przestawił robota nie jest ciężka bo też nie jeden otwór już gwintowałem tylko na silnikach okrętowych ;-) Jeśli to nie poskutkuje to wtedy większy gwint M10 będziesz musiał zrobić i pokrywę rozwiercić śrubę znajdziesz nawet jak będzie za długa to nie problem ją skrócić.A szukanie na szrotach też może poskutkować może akurat jakiś silnik będą mieli na części.
A wygląda to tak że ten kumpel po prostu wkręcić śrubę krzywo i tak ją wkręcał z taką siłą że zerwała gwint.
A jak zerwała gwint sama śruba to znaczy że to dość miękki metal więc gwintowanie nie będzie trudne.
Powodzenia w pracy życzę.
Moja Śliweczka
Gwint str. 10
Obrazek
Avatar użytkownika
gomez1982
Gaduła
 
Posty: 709
Dołączył(a): 13 mar 2009, o 00:00
Lokalizacja: Gdynia


- - -



Powrót do Silniki benzynowe

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 27 gości

cron