Zerwany pasek od alternatora

Wszystkie informacje o silnikach benzynowych.

Moderator: Moderator

Zerwany pasek od alternatora

Postprzez brx » 3 paź 2009, o 16:41

Witam! Poradźcie mi co może być przyczyną rwania paska, za każdym razem kupuje nowy pasek, staram się też w miarę dobre firmy, ale nie daje to rezultatów. Wymieniłem koło na alternatorze, ale nic, pasek Boscha wytrzymał ledwie 60 km! Co może go jeszcze boleć, że tak rwie, wcześniej rwał tak po ok. 2-3 kkm, i zawsze na autostradzie, ostatnio też, i dodam że nie jechałem szybko ( 120 km/h ), może ktoś z was miał problem podobny ??
brx
Czytacz
 
Posty: 23
Dołączył(a): 19 wrz 2008, o 12:49
Lokalizacja: Polska

Zerwany pasek od alternatora

 

Postprzez K@mil » 3 paź 2009, o 16:42

Sprawdz caly alternator moze byc tak ze zmieniasz pasek i koło a to caly alternator jest minimalnie przekrzywiony... ciekawe tez gdzie ten pasek peka czy na rolce od alternatora czy moze na rolce wyzej...
Avatar użytkownika
K@mil
POMOCNIK
POMOCNIK
 
Posty: 4895
Dołączył(a): 30 lis 2007, o 19:15
Lokalizacja: NDZ/CT

Postprzez morsdicti » 3 paź 2009, o 17:25

To kółko na alternatorze .... nowe kosztuje z katalogu ok 200zł taniej kupić na szrocie cały alternator .... ja mam to samo z tym że u mnie nie jest to takie częste jak u Ciebie po paru tysiącach zazwyczaj zaczyna piszczeć a potem zrywa ząbki (podłużne) i rozdwaja mi pasek na dwa :) nie wiem jak to u Ciebie jest rozwiązane w silniku ale jak pasek napędza też pompe to napraw to szybko bo biedy narobisz ;)
morsdicti
Members
 
Posty: 625
Dołączył(a): 1 lis 2008, o 23:55
Lokalizacja: Pomorskie

Postprzez bart_GT » 3 paź 2009, o 17:33

1 sprawdz czy wszystkie kola (pompa wspomagania, wody, alternator i wal sa w rownej osi ( czy jedno z nich nie jest ani za bardzo wychylone w strone blotnika ani za bardzo schowane w strone silnika )

2 zdejmij pasek i sprawdz czy przypadkiem lozyska alternatora nie maja dosyc tzn sparwdz czy gdy poruszasz kolem pasowym to nie ma tam luzow oraz gdy mocno zakrecisz kolem nie slychac szumow itp.

3 sprawdz w ten sam sposob pompe wody i wspomaganie czy sa ok

innych przyczyn zerwania paska raczej nie ma....


Powodzenia ;-)
Mój golfik ===> moj-golf/golf-by-bart-gt-t18305.html

Zapraszam :)
Avatar użytkownika
bart_GT
Members
 
Posty: 483
Dołączył(a): 1 paź 2008, o 21:27
Lokalizacja: PGO

Postprzez darius84 » 3 paź 2009, o 18:36

brx, napisz nam cos wiecej. urywa sie w poprzek,czy w zdloz?
Avatar użytkownika
darius84
Badacz tematu
 
Posty: 191
Dołączył(a): 10 cze 2009, o 09:31
Lokalizacja: WCI

Postprzez pablomed » 3 paź 2009, o 18:59

oprócz ułożenia kół w jednej płaszczyźnie ważne że by żadne zwłasza na wale silnika nie miało "bicia" na bkoi - widać to na wolnych obrotach
pablomed
Members
 
Posty: 5992
Dołączył(a): 3 sie 2008, o 18:01
Lokalizacja: małopolskie

Postprzez brx » 4 paź 2009, o 15:50

Bicia nie wiem czy ma na wale, jutro sprawdzę to dokładnie, a jeśli by miało to co trzeba podziałać ??
morsdicti, u mnie też pasek napędza pompę wody.
K@mil, tego nie mogę powiedzieć, bo zazwyczaj mi się to dzieje na autostradzie, i zanim się już zatrzymam to nie mam już nic, albo jak ostatnim razem miałem tylko kawałek, lub pół jak się to przydarzyło wcześniej, gdzie na dodatek spadł, ale zawsze jest szum jak by kamyczki o nadkola biły.
A co myślicie o tym iż nie mam osłony pod silnikiem, a auto leży na glebie, może przez to podrywa jakieś kamyczki i wtedy tnie ??
brx
Czytacz
 
Posty: 23
Dołączył(a): 19 wrz 2008, o 12:49
Lokalizacja: Polska

Postprzez bart_GT » 4 paź 2009, o 16:30

a zobacz czy na wale (na kole) czy alternatorze nie masz na przyklad jakis kawalkow kamyczkow drobnych, piasku itp moze tam cos sie dostalo i przez to pasek tnie i zrywa....
Mój golfik ===> moj-golf/golf-by-bart-gt-t18305.html

Zapraszam :)
Avatar użytkownika
bart_GT
Members
 
Posty: 483
Dołączył(a): 1 paź 2008, o 21:27
Lokalizacja: PGO

Postprzez brx » 4 paź 2009, o 17:33

Od alternatora na pewno czysty, a na wale ile widziałem to nie było nic, żadnych kamyków i zadziorów, tak myślę że może mieć bicie na wale, a wtedy czym zaradzić na to ???
brx
Czytacz
 
Posty: 23
Dołączył(a): 19 wrz 2008, o 12:49
Lokalizacja: Polska

Postprzez pablomed » 4 paź 2009, o 19:44

brx napisał(a):tak myślę że może mieć bicie na wale, a wtedy czym zaradzić na to
po pierwsze nie myśl tylko popatrz, to widać na wolnych obrotach bardzo wyraźnie, minimalne bicie można olać, ale jak lata wyraźnie to problem. Mnie się to stało, jak mechanik wyjmował silnik do wymiany dwurki to mu silnik walnął kołem pasowym o podłużnicę i pojawiło się bicie. Myślałem, że koło samo się zgięło, ale guzik, założyłem nowe i to samo. Skoro nie koło to końcówka wału na którą koło nachodzi. No więc założyłem na powrót stare koło i waliłem w nie młotem aż się naprostowało, ale jakie tego efekty będą na przysłość to nie wiem, na razie parę miesięcy jest ok. Miejsce do uderzenia młotem zaznaczyłem przykładając rysik do obracającego się koła przyt włączonym silniku- rysuje tylko tam gdzie wychyla się na zewnątrz najbardziej
pablomed
Members
 
Posty: 5992
Dołączył(a): 3 sie 2008, o 18:01
Lokalizacja: małopolskie

Postprzez brx » 5 paź 2009, o 21:59

więc zobaczę, ale nie mam możliwości teraz, więc dopiero w sobotę zerknę do niego to napisze co zaobserwowałem.
brx
Czytacz
 
Posty: 23
Dołączył(a): 19 wrz 2008, o 12:49
Lokalizacja: Polska

Postprzez darius84 » 6 paź 2009, o 11:25

masz dwa paski i nie wiadomo,o ktorym mowisz. inny napedza pompe wody,a inny alternator,a Ty napisales,ze ten sam,wiec jak to jest??
Avatar użytkownika
darius84
Badacz tematu
 
Posty: 191
Dołączył(a): 10 cze 2009, o 09:31
Lokalizacja: WCI

Następna strona

- - -



Powrót do Silniki benzynowe

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 37 gości

cron