Zmiana silnika

Wszystkie informacje o silnikach benzynowych.

Moderator: Moderator

Zmiana silnika

Postprzez cras » 29 mar 2009, o 12:20

Witam !
Mam zamiar wymienić silnik 1,8 GT na 2,0 GTI 8V i chciałbym zapytać które jeszcze części muszę wymienić a które będą pasowały (np pompa paliwa, alternator, chłodnica, skrzynia biegów) Z góry dzięki za odpowiedź i pozdrawiam.
Marcin
Avatar użytkownika
cras
Berbeć
 
Posty: 2
Dołączył(a): 18 paź 2008, o 20:59
Lokalizacja: Kryry, pow. Pszczyna

Zmiana silnika

 

Postprzez Imper » 29 mar 2009, o 13:09

cras, sluchaj najlepiej zerknij do ksiazki sam naprawiam tam jest napisane wszystko co sie pokrywa z silnikami 2e i abs jak przewertujesz to bedziesz wiedzial... :)
Avatar użytkownika
Imper
Members
 
Posty: 1601
Dołączył(a): 4 gru 2007, o 02:30
Lokalizacja: Bydgoszcz

Postprzez MARCO » 12 kwi 2009, o 14:56

Siemasz!!
Czesci jakie potrzebujesz to
-silnik 2.0
-wiazka z kompuerem(ECU) od2.0 ,
to wsumie wszystko pompa paiwa jest taka sama,alternator taki sam,skrzynia pasuje od, 1.8 chlodnica w 2.0 jest troszke wieksza.

Ja jak robilem swap z 1.8 GT na 2.0 16v ABF zmenilem tylko silnik,skrzynie, chlodnice no i wiazke z kompem(ECU).
Avatar użytkownika
MARCO
Czytacz
 
Posty: 46
Dołączył(a): 10 lip 2007, o 22:11
Lokalizacja: DOLNYSLASK

Postprzez Imper » 12 kwi 2009, o 18:30

MARCO, no tak Ty masz wersje GT wiec heble tez sa wentylowane... ale ja chyba dalbym do tego silnika wieksze hamulce bo chyba w GTI byly z deka wieksze tarcze tak mi sie zdaje chociaz juz sam nie pamietam
Avatar użytkownika
Imper
Members
 
Posty: 1601
Dołączył(a): 4 gru 2007, o 02:30
Lokalizacja: Bydgoszcz

Postprzez MARCO » 12 kwi 2009, o 19:46

Witaj IMPER!!!!

Tak masz racje wypadalo by zalozyc wieksze heble. Powiem co ja zrobilem a wiec wciaz mam felgi na 4 szpile. W golfie GTI sa na 5 a rozmiar tarczy 288mm. Ja zalzylem zaciski od golfa VR6 a tarcze od golfa 2 G60 lub RALLY o rozmiarze 280mm . Wszystko ladnie pasuje a wiec jeszcze raz
-zaciski od VR6(kompletne)
-tarcze golf MK2 G60.
-klocki golf MK2 G60.
Avatar użytkownika
MARCO
Czytacz
 
Posty: 46
Dołączył(a): 10 lip 2007, o 22:11
Lokalizacja: DOLNYSLASK

Postprzez Imper » 13 kwi 2009, o 00:13

MARCO, a mozesz mi powiedziec ile Cie wyszla cala operacja? ile dales za sam zestaw na swap i ile za wsadzenie tego ?? ja sam mysle twardo nad swapem
Avatar użytkownika
Imper
Members
 
Posty: 1601
Dołączył(a): 4 gru 2007, o 02:30
Lokalizacja: Bydgoszcz

Postprzez matti » 14 kwi 2009, o 13:16

Ja zrobiłem dokładnie taka operacje
co do pompy paliwa to musisz zmienić bo od 1.8 na mono daje za małe ciśnienie
-Zmiana kompa to wiadomo
-alternator został ten sam
- skrzynia została ta sama (jeżdżę poł roku i nic sie jej nie dzieje)
-chłodnica wentylator ten sam
Co do opłacalnosci??
NIE OPŁACA SIE !! chyba że robisz to sam
I jeszcze rada, najlepiej kupic silnik kompletny który jest jeszcze w samochodzie
przez 2 tygodnie czujesz duza różnicę w mocy ale za podobne pieniadze założysz VR-a
ja żałuję że postanowiłem na 2E tylko ze motor miałem za free to mnie skusiło
Avatar użytkownika
matti
Czytacz
 
Posty: 85
Dołączył(a): 31 mar 2009, o 23:20
Lokalizacja: Kosina/Rzeszów

Postprzez Imper » 14 kwi 2009, o 16:48

dlatego ja juz 2.0 8v odrzucam na samym wstepie albo 16v albo jakby udalo sie jakims fuksem zalapac to vr6 no chyba ze remont 1.8 jeszcze sam nie wiem
Avatar użytkownika
Imper
Members
 
Posty: 1601
Dołączył(a): 4 gru 2007, o 02:30
Lokalizacja: Bydgoszcz

Postprzez matti » 14 kwi 2009, o 22:38

Imper napisał(a):remont 1.8 jeszcze sam nie wiem

najbardziej opłacalny,
Po swapie czesto są nieustanne poprawki
Po drugie nikt nie sprzedaje silników po remoncie i jest obawa że za chwile trzeba znowu dołożyć ewentualnie po dzwonie w tyłek mozna takie cos przerzucić
Avatar użytkownika
matti
Czytacz
 
Posty: 85
Dołączył(a): 31 mar 2009, o 23:20
Lokalizacja: Kosina/Rzeszów

Postprzez Imper » 15 kwi 2009, o 00:17

tylko ze kasa nie jest lgownym priorytetem jesli juz mam zmieniac silnik to dla wlasnej coraz silniejszej potrzeby posiadania wiekszego zapasu pod prawa noga :-D oczywiscie kasa jest tez wazna i wszystko sie kreci wokol niej
Avatar użytkownika
Imper
Members
 
Posty: 1601
Dołączył(a): 4 gru 2007, o 02:30
Lokalizacja: Bydgoszcz

Postprzez matti » 15 kwi 2009, o 11:56

tylko ze kasa nie jest lgownym priorytetem

to w takim razie szkoda sobie tyłek zawracac 8v
Zdrowy ABF albo VR
Avatar użytkownika
matti
Czytacz
 
Posty: 85
Dołączył(a): 31 mar 2009, o 23:20
Lokalizacja: Kosina/Rzeszów


- - -



Powrót do Silniki benzynowe

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 19 gości