zmiana silnika z 1.8 90km na 2.0 150km

Wszystkie informacje o silnikach benzynowych.

Moderator: Moderator

zmiana silnika z 1.8 90km na 2.0 150km

Postprzez marny_mk3 » 22 mar 2010, o 23:01

Siema
Przymierzam się do zmiany silnika w moim vw i chce włożyć coś większego np 2.0 ale ten 150km.
teraz mam parę pytań ;-)
jaki może być koszt takiej zmiany (chodzi o same części)
czy łapy i mocowania są takie same w 1.8 90 km a 2.0 150km
co trzeba jeszcze przekładać chodzi o elektryke.
niech się wypowiedzą ci co mają to za sobą już;-)
Avatar użytkownika
marny_mk3
Badacz tematu
 
Posty: 338
Dołączył(a): 20 wrz 2009, o 23:56
Lokalizacja: Zach. mazowsza

zmiana silnika z 1.8 90km na 2.0 150km

 

Postprzez k-m-r1 » 23 mar 2010, o 19:25

ja z dizlem ale przekłądasz wszystko kompletnie wachacze drążki maglownica inna przednia beelka wzmonienie sanki okablowanie ECU ale to do skrzynki tylko no jest troche roboty
Polska wersja programu MACH3 cnc---- Makra do palników ,magazynków, THC, OHC---- EKRANY dla firm i producentów maszyn ---- budowa sprzedaż maszyn Plazmy, Elektrodrążarki, Frezarki ,Tokarki, Gietarki, inne maszyny
Avatar użytkownika
k-m-r1
Weteran
 
Posty: 2080
Dołączył(a): 24 sie 2008, o 18:48
Lokalizacja: OOL DW Praszka Wrocław

Postprzez Lampo » 23 mar 2010, o 19:40

roboty troche jest masz do wymiany pompę paliwowa hamulce itp.

jeśli masz wszystkie graty elektrykę, kompa zawieszenie pól osie to możesz się w to bawić
licz jeszcze to że będzie trzeba kupić kilka części aby to miało ręce i nogi
bo wsadzi i jeździć to jedno
ale żeby posłużył dłużej to trzeba by było to i owo wymienić
Lampo
Gaduła
 
Posty: 437
Dołączył(a): 4 sie 2009, o 23:19
Lokalizacja: Warszawa

Postprzez Imper » 23 mar 2010, o 21:37

k-m-r1, co za bzdura a niby po co zmieniac drazki i maglownice? niezaleznie od wersji GT CL GL GTI wszystkie maglownice byly takie same tylko roznily sie opcja wspomagania badz jej brakiem.

Swap z 1.8 na 2.0 to nic wielkiego wiec zaczynajac od samego poczatku:
- wszystkie mocowania silnika i skrzyni sa takie same
- silniki 2.0 16v maja sprzeglo na hydraulike a Ty masz na linke takze potrzebowalbys pedalow z 16v oraz wysprzeglika z tego co pamietam trzeba ciac otwor w grodzi na wyjscie ale jest opcja polaczenia ABFa ze skrzynia ktora ma sprzeglo na linke (pasuja skrzynie od 1.8 rowniez) wtedy tylko zamieniasz kolo zamahaowe na te od 1.8 i najlepiej zapodac nowe sprzegielko
- jezeli chodzi o wahacze i stabilizator to musisz to zmienic tylko wtedy kiedy chcesz miec heble 280/288mm z GTI chyba ze to poskladasz na heblach z GT o ile masz taka wersje i na przodzie 256mm na dobrych tarczach powinno to hamowac
- hamulce tylne w przypadku kiedy nie masz tarcz to potrzeba Ci zaciskow jarzm czopow oraz linki od recznego z tarcz i to wszytsko mozesz poskladac na starej belce
-uklad chlodzenia to zalezy czy masz auto z klima czy tez bez. w przydadku aut z klima np. 1.8 jest tam najwieksza chlodnica wiec spokojnie wydoli z 2 wiatrakami. Jezeli nie masz klimy to podejrzewam ze tez ta chlodnica by dala rade ale ja wolalbym osobiscie zapodac ta najwieksza a zmiana chlodnicy na najwieksza wiaze sie wraz ze zmiana pasa przedniego

to w sumie tyle z komplikacji wiekszych jakie moglbys napotkac
teraz wymienie Ci co musisz zmienic bezwzglednie:
-pompa paliwa
-uklad wydechowy
-wiazaka silnika wraz z ECU
-poduszki pod silnik (na sarych to ten silnik Ci wyskoczy z pod maski przy dobrym upalaniu :-D )
-polosie moga zostac Twoje w przypadku zmiany hamulcy na te z GTI musisz zmienic przeguby zewnetrzne bo w piascie od GTI 5x100 masz wieksza ilosc frezow
-potrzebujesz take przekaznik nr 30 a najelepiej jak Ci sie uda zabrac cala skrzynke bezpiezcznikow

z tego co pamieam to by bylo na tyle. ogolnie kwestia swapa jest dosc rozlegla bo wszytsko zalezy co masz u siebie na pokladzie z wyposazenia i co bys chcial przekladac jeszcze. Rozwiazan jest pare na rozne sprawy takze jakbys chcial cos wiecej wiedziec to po prostu pytaj pozdro
Avatar użytkownika
Imper
Members
 
Posty: 1601
Dołączył(a): 4 gru 2007, o 02:30
Lokalizacja: Bydgoszcz

Postprzez Lampo » 24 mar 2010, o 00:19

Imper, dobrze prawisz :)
Lampo
Gaduła
 
Posty: 437
Dołączył(a): 4 sie 2009, o 23:19
Lokalizacja: Warszawa

Postprzez Imper » 24 mar 2010, o 00:33

Lampo, dzieki a tak na marginesie to przypomnialo mi sie jeszcze jedno. potrzebujesz licznika od 16v do poprawnych wskazan jesli chodzi o obroty bo skala siega 7500 dla tej wersji silnika cala reszta miala skale maks do 7 tysi
Avatar użytkownika
Imper
Members
 
Posty: 1601
Dołączył(a): 4 gru 2007, o 02:30
Lokalizacja: Bydgoszcz

Postprzez k-m-r1 » 24 mar 2010, o 15:34

Imper napisał(a):k-m-r1, co za bzdura a niby po co zmieniac drazki i maglownice? niezaleznie od wersji GT CL GL GTI wszystkie maglownice byly takie same tylko roznily sie opcja wspomagania badz jej brakiem.
przeczytaj ostatnie zdanie pierwszego postu i moją wypowiedz bo sam bzdury piszesz kolega prosi o wypowiedzi osób które robiły przekładki wienc opisałem jak to jest u mnie przekładam maglownice razem z sankami ale czesto jest tak że przy silniku jest pompa wspomagania wienc zmieniam maglownice i by za jakis czas nie ruszać znów tego co ustawione i profilaktycznie końcówki drązka
Polska wersja programu MACH3 cnc---- Makra do palników ,magazynków, THC, OHC---- EKRANY dla firm i producentów maszyn ---- budowa sprzedaż maszyn Plazmy, Elektrodrążarki, Frezarki ,Tokarki, Gietarki, inne maszyny
Avatar użytkownika
k-m-r1
Weteran
 
Posty: 2080
Dołączył(a): 24 sie 2008, o 18:48
Lokalizacja: OOL DW Praszka Wrocław

Postprzez Imper » 24 mar 2010, o 17:26

co Ty mi tutaj czlowieku opowiadasz a po co ma ktos wydawac nastepne 150-100zl na nowa maglownice? Skoro odkreci 4 sruby i wsadzi swoja stara chyba ze ktos nie mial wspomagania wczesniej i nagle mu sie zachcialo je nabyc. Nie rozumiem do czego Ty zmierzasz? Jezeli chodzi o koncowki drazkow ok na hama mozna zmienic ale wymiana maglownicy pomijajac przypadek nie posiadania wczesniej wspomagania mija sie kompletnie z celem! czy to jest maglownica od seata czy od golfa to i tak jest to samo.
Avatar użytkownika
Imper
Members
 
Posty: 1601
Dołączył(a): 4 gru 2007, o 02:30
Lokalizacja: Bydgoszcz

Postprzez TRD » 28 mar 2010, o 00:54

jeśli nie robisz tego sam to polecam sprzedać to co masz dołożyć kilka zł i kupić ABFa "fabrycznego"
'94 Golf SAVOY 1.8 ABS
Avatar użytkownika
TRD
Czytacz
 
Posty: 142
Dołączył(a): 26 mar 2009, o 18:34
Lokalizacja: Łomża

Postprzez strzeliniasty » 28 mar 2010, o 22:01

Imper, czytajac twoja wypowiedz mam rozumiec ze np jak mam golfika GT (tarcze przod wentylowane 256mm i tarcze tyl) to jakbym chcial wlozyc wlasnie silnik 2.0 16V wtedy piasty moga zostac na rozstawie 4x100??

szykuje mi sie prawdopodobnie generalka silnika a mam mozliwosc przywiezienia sobie w niemiec wlasnie 2.0 16V ABF i 2.0 115KM za przyslowiowe 1 Euro.

do tego wyczytalem ze pas przedni z chlodnica i elektryka najlepiej ze skrzynka a uklad wydechowy to w moim przypadku tylko kolektor wydechowy do wlacza elastycznego bo dalej zostawilbym przelot z kwasowki ktory ma miesiac.

jezeli gdzies sie mylę prosze o nakierowanie.
Ostatnio edytowano 28 mar 2010, o 22:08 przez strzeliniasty, łącznie edytowano 1 raz
Avatar użytkownika
strzeliniasty
Members
 
Posty: 2656
Dołączył(a): 9 paź 2008, o 22:42
Lokalizacja: Strzelin / Wrocław

Postprzez Imper » 29 mar 2010, o 14:07

strzeliniasty, zaczynajac od samego poczatku:
1) wydech jezeli Twoj wyedch nie ma srednicy 55mm to nie polecalbym zakladac go do ABFa nawet jesli jest przelotowy, w 1.8 jest mniejsza srednica a wiadomo im wiecej zwerzek i przewzen tym gorzej
2) jezeli chodzi o hamulce 280mm z rozstawem 4x100 to sa rozne opcje. ja osobiscie sprawdzilem jedna na wlasnej skorze. piasta moze byc Twoja tyle ze jezeli bedziesz zakladal polosie z przegubami od GTI to trzeba bedzie zmienic przegub zewnetrzny bo w wersjach GTI/vr6 ilosc frezow jest wieksza niz w pozostalych do tego zakupujesz tarcze od seata toledo 1L (tylko wersje z silnikami AFN) albo golfa II g60 lub seata ibiza Cupra 2.0 16v. to wszytsko oczywiscie jest montowane na zwrotnicy z GTI.
2 opcja jest taka ze niby pod zwrotnice od GT zapodac same zaciski i jarzma od GTI i do tego w/w tarcze ale tego nie jestem pewien bo na nigdy nie rozbieralem osobiscie hamylcy 256mm takze to jest do weryfikacji jeszcze
3) Sprawa jezeli chodzi o skrzynie biegow. Nie pakuj tam skyrzni orygnialnej CDA itp bo one zabijaja ten silnik sa zbyt dlugie. Przeloz skrzynie ze swojego 1.8 i daj od razu z tego silnika zamach i nowe sprzeglo badz szukaj skyrzni 2Y. Bedzie prosciej do poskladania bo te skrzynie sa na wodziki a sprzeglo jest na linke wiec nie bedzie takiej rzezby ani wycinania otworow w grodzi.
Avatar użytkownika
Imper
Members
 
Posty: 1601
Dołączył(a): 4 gru 2007, o 02:30
Lokalizacja: Bydgoszcz


- - -



Powrót do Silniki benzynowe

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 28 gości