Jakoś niewyraźnie napisałeś he niejasno

Jak zapalasz rano masz 1500obr ?

norma w tych silnikach ... przynajmniej w 1.9D (u Ciebie powinno być tak samo) ... w książce pisze, że 900-1000 obr. na zimnym rozruchu ... w praktyce natomiast i sprawdzałem to osobiście w 2 autach i pytałem zarówno na forum jak i znajomych ..... rano jak zapale auto mam 800-900 obr. i to jest prawidłowo ... a że jest głośno - he no to jest taki silnik cicho być nie może ... pal go na przyspieszaczu/ssaniu nic mu sie nie stanie .... szczególnie teraz gdy już w nocy jest zimno .... ja wciskam dźwignię spowrotem po około 2 minutach ... i już jest normalnie na jałowym 1000 obr. A działo się tak przedtem ? czy to nie wiem kupiłeś dopiero to auto i sie wystraszyłeś ?

zasada jest taka jeżeli on dobrze pali nie musisz go 10 razy kręcić ... i auto nie spala 10l/100km to nic nie ruszaj przy pompie i nei podciągaj obrotów bo jeszce namieszasz gorzej .... te diesle tak mają z rana

nie zaszkodzi sprawdzić poduszki pod silnikiem czy nie wybite ...