1.9 D na 1.9 TD

Wszystkie informacje o silnikach diesla.

Moderator: Moderator

1.9 D na 1.9 TD

Postprzez avenssis » 13 mar 2015, o 17:39

Witam
Zastanawiam sie nad Swap'em z 1.9 D (1Y) na 1.9 TD (AAZ) :mrgreen:
Chcialbym sie dowiedziec paru istotnych dla mnie informacji i prosilbym was o pomoc :)

- czy przy wyzej wymienionej zmianie jest wymagana ingerencja w uklad elektryczny samochodu
- co jest potrzebne do wymiany(zakladajac ze mam silnik i skrzynie)
- czy ja jako technik pojazdow samochodowych znajacy podstawowe pojecia i rzeczy na temat mechaniki jestem, bylbym w stanie sam takie cos zrobic czy bedzie potrzebna pomoc doswiadczonego mechanika

Dziekuje serdecznie za pomoc :)
Pozdrawiam
avenssis
Czytacz
 
Posty: 53
Dołączył(a): 15 paź 2014, o 21:59
Lokalizacja: Białogóra

1.9 D na 1.9 TD

 

Postprzez GrzesTM » 13 mar 2015, o 20:58

jeśli Twój 1Y jest zdrowy to wymień tylko pompę, i kolektory i dołóż przewód smarowania (od filtra oleju do tylu silnika). Najtrudniejszą rzeczą będzie zrobić odpływ (wywierć otwór w przygotowanym miejscu w bloku/chyba ze masz zaślepiony czasem 1Y tak mają, nawet na bloku oznaczenie 19D/TD)
i wsio, masz AAZ'ta. dużo szybciej. (skrzynie są te same CHC w D i CHD w TD. przełożenia identyczne, tylko flansze 90mm D i 100mm TD ale jeśli nie bedziesz dłubał mocno to na 90 pojeździsz spokojnie)
A jeśli wolisz wymienić silnik to sobie poradzisz, to są identyczne silniki.
żadna ingerencja w prądzie cię nie czeka (chyba że masz przyspieszacz na linkę a nowy ma na prąd lub odwrotnie)
P.S.: 1Y maja natrysk na denka tłoków!!! wbrew ogólnej opinii (1.6D nie miał)
GrzesTM
Berbeć
 
Posty: 18
Dołączył(a): 12 paź 2012, o 11:01
Lokalizacja: Tczew

Postprzez avenssis » 13 mar 2015, o 23:28

Dziękuję za informacje :) niestety 1y ma czasy swietnosci za soba :/ takze bede przekladal. Dzieki bogu elektryki nie bede ruszac ;) oczywiscie plusik za pomoc dla Ciebie :)
avenssis
Czytacz
 
Posty: 53
Dołączył(a): 15 paź 2014, o 21:59
Lokalizacja: Białogóra

Postprzez GrzesTM » 14 mar 2015, o 00:59

Aaaa wydech, tzn początek wydechu, tzw downpipe, czyli to co do turbiny przykręcasz, będziesz musiał porzeźbić ;P szlifierka, spawarka i sru ;P tylko nie zdziw się różnicą średnicy (D 45mm TD 50mm, chociaż jeśli golfer długo w PL to czort go wie :P)
GrzesTM
Berbeć
 
Posty: 18
Dołączył(a): 12 paź 2012, o 11:01
Lokalizacja: Tczew

Postprzez avenssis » 15 mar 2015, o 10:52

i mam jeszcze jedno pytanie,
Jak wygladaja sprawy prawne?
Wymiana silnika pewnie wiaze sie z wizyta w wydziale komunikacji. Jakie dokumenty beda potrzebe?
Jak to wszystko tam przebiega?
Pozdrawiam
avenssis
Czytacz
 
Posty: 53
Dołączył(a): 15 paź 2014, o 21:59
Lokalizacja: Białogóra

Postprzez MiroGti » 15 mar 2015, o 11:03

avenssis napisał(a):Wymiana silnika pewnie wiaze sie z wizyta w wydziale komunikacji. Jakie dokumenty beda potrzebe?

A po kiego do wydziału ? przecież pojemności nie zmieniasz tylko dokładasz turbo ,a kodu silnika i tak nie masz w dowodzie ani numerów jego ,więc po co daremne koszty sobie robić ;-)
moj-golf/black-mk3-by-mirogti-t68213.html

Samochód jest dopiero wtedy szybki, kiedy rano stoisz przed nim i boisz się go otworzyć.
Nadsterowność wzbudza strach w pasażerach. Podsterowność – w kierowcy.
Jeżeli wszystko jest pod kontrolą jedziesz zbyt wolno.
Avatar użytkownika
MiroGti
Forumowy wyjadacz
 
Posty: 856
Dołączył(a): 28 sty 2014, o 20:04
Lokalizacja: KDA
Rocznik: 97
Silnik: 2.0 AGG GTI
Paliwo: PB
Nadwozie: 5-drzwiowe

Postprzez avenssis » 15 mar 2015, o 12:00

a nie bede miec zadnych nieprzyjemnosci z tego powodu? Moze masz racje ale wiesz wole sie upewnic. Szkoda by bylo dowod stracic
avenssis
Czytacz
 
Posty: 53
Dołączył(a): 15 paź 2014, o 21:59
Lokalizacja: Białogóra

Postprzez Paweu » 15 mar 2015, o 12:42

avenssis napisał(a):a nie bede miec zadnych nieprzyjemnosci z tego powodu? Moze masz racje ale wiesz wole sie upewnic. Szkoda by bylo dowod stracic


Teoretycznie przy swapie z D na TD powinieneś dokonać zmian w dowodzie rejestracyjnym. Ponieważ zmienia się KW.

Nie będę powielał tego co jest już napisane. :

Poczytaj ten wątek

http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?f= ... c&start=14
Avatar użytkownika
Paweu
Members
 
Posty: 4281
Dołączył(a): 6 maja 2011, o 17:34
Rocznik: 1111
Silnik: 0.8
Paliwo: CNG
Nadwozie: cabrio

Postprzez MiroGti » 15 mar 2015, o 13:19

Paweu napisał(a):Teoretycznie przy swapie z D na TD powinieneś dokonać zmian w dowodzie rejestracyjnym. Ponieważ zmienia się KW.

Teoretyczne tak ,a jak ktoś ma 1,8t 150KM i podciąga na 200KM to też ma lecieć do wydziału bo zmieniło się KW ,bezsensu :kwasny:
moj-golf/black-mk3-by-mirogti-t68213.html

Samochód jest dopiero wtedy szybki, kiedy rano stoisz przed nim i boisz się go otworzyć.
Nadsterowność wzbudza strach w pasażerach. Podsterowność – w kierowcy.
Jeżeli wszystko jest pod kontrolą jedziesz zbyt wolno.
Avatar użytkownika
MiroGti
Forumowy wyjadacz
 
Posty: 856
Dołączył(a): 28 sty 2014, o 20:04
Lokalizacja: KDA
Rocznik: 97
Silnik: 2.0 AGG GTI
Paliwo: PB
Nadwozie: 5-drzwiowe

Postprzez avenssis » 15 mar 2015, o 14:34

No wlasnie. Kazda zmiana w silniku podnoszaca nawet w malym stopniu moc silnika powinna byc zglaszana w wydziale komunikacji to troche dziwne by to bylo.
avenssis
Czytacz
 
Posty: 53
Dołączył(a): 15 paź 2014, o 21:59
Lokalizacja: Białogóra

Postprzez Paweu » 17 mar 2015, o 17:38

MiroGti napisał(a):Paweu napisał/a:
Teoretycznie przy swapie z D na TD powinieneś dokonać zmian w dowodzie rejestracyjnym. Ponieważ zmienia się KW.

Teoretyczne tak ,a jak ktoś ma 1,8t 150KM i podciąga na 200KM to też ma lecieć do wydziału bo zmieniło się KW ,bezsensu


Mowa o zmianie diesla na turbo diesla. Widoczne zmiany w konstrukcji. Jeśli bedziesz miał stłuczkę tym 1.8 t to nikt ci rozbitego auta na hamownie ciągnąc nie będzie bo moze tuningowany i nie zaznaczyłeś tego w arkuszu polisy oc.

avenssis napisał(a):No wlasnie. Kazda zmiana w silniku podnoszaca nawet w malym stopniu moc silnika powinna byc zglaszana w wydziale komunikacji to troche dziwne by to bylo.


Obudź się. W Polsce jesteś. Pytałeś o:

avenssis napisał(a):a nie bede miec zadnych nieprzyjemnosci z tego powodu? Moze masz racje ale wiesz wole sie upewnic. Szkoda by bylo dowod stracic


Odpowiedziałem Ci jak wygląda sprawa. Nie wymyśliłem sobie tego...
Avatar użytkownika
Paweu
Members
 
Posty: 4281
Dołączył(a): 6 maja 2011, o 17:34
Rocznik: 1111
Silnik: 0.8
Paliwo: CNG
Nadwozie: cabrio

Postprzez avenssis » 17 mar 2015, o 20:13

To teraz juz wszystko wiem :-) dzieki za odpowiedz
avenssis
Czytacz
 
Posty: 53
Dołączył(a): 15 paź 2014, o 21:59
Lokalizacja: Białogóra


- - -



Powrót do Silniki diesla

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Google [Bot] i 23 gości