1.9 Diesel .... ssanie ?

Wszystkie informacje o silnikach diesla.

Moderator: Moderator

Postprzez opolanin » 9 lis 2008, o 00:41

morsdicti, ja mam cały czas 1 tys.(nie ma nawet takiej skali 10 tys obrotów) obrotów, zaraz po zapaleniu jak jest zimny i jak sie rozgrzeje to też
opolanin
 

 

Postprzez morsdicti » 9 lis 2008, o 00:50

He no masz racje :| ja sie na mechanice nie znam he ale najśmieszniejsze jest to, że to chyba z 5-6 post mój z taką skalą he 10-11 tysięcy i nikt nie zwrócił uwagi ... baaa wszyscy mówią, że za wysoko itd :P
morsdicti
Members
 
Posty: 625
Dołączył(a): 1 lis 2008, o 23:55
Lokalizacja: Pomorskie

Postprzez malzyk » 9 lis 2008, o 02:00

Ja mam u siebie tak ze po odpaleniu mam ok 550-600 obrotow, ssanie podnosi mi obroty o grubosc wskazowki, praktycznie brak roznicy.. niechce grzebac przy pompie bo sie nie znam, a boje sie ze mechanik mi pociagnie za to z 3 stowy... po rozgrzaniu auto ma ok 850-880 obrotow max...
malzyk
Czytacz
 
Posty: 24
Dołączył(a): 7 wrz 2008, o 10:34
Lokalizacja: Głubczyce

Postprzez leopard » 9 lis 2008, o 03:44

no to moje 3 grosze do waszej dyskusji ...

ssanie może być zrobione na zasadzie wyprzedzenia kąta wtrysku (w tym przypadku obroty silnika prawie nie podnoszą się) lub na zasadzie podniesienia obrotów biegu jałowego - w tym przypadku obroty podskoczą na 1000/1100 - w przypadku podniesienia obrotów jeśli zapomnisz wcisnąc dzwignię ssania nic nie stanie się - pompa wciągnie samoistnie dzwignię po rozgrzaniu się silnika ...a dokładniej - w trakcie rozgrzewania silnika - dzwignia będzie chowała się samoczynnie (prawie do końca)
Avatar użytkownika
leopard
Members
 
Posty: 1461
Dołączył(a): 18 maja 2008, o 17:09
Lokalizacja: Szczecin

Postprzez morsdicti » 9 lis 2008, o 10:57

leopard napisał(a):no to moje 3 grosze do waszej dyskusji ...

ssanie może być zrobione na zasadzie wyprzedzenia kąta wtrysku (w tym przypadku obroty silnika prawie nie podnoszą się) lub na zasadzie podniesienia obrotów biegu jałowego - w tym przypadku obroty podskoczą na 1000/1100 - w przypadku podniesienia obrotów jeśli zapomnisz wcisnąc dzwignię ssania nic nie stanie się - pompa wciągnie samoistnie dzwignię po rozgrzaniu się silnika ...a dokładniej - w trakcie rozgrzewania silnika - dzwignia będzie chowała się samoczynnie (prawie do końca)


O masz rację..... dzisiaj rano byłem z psem i spotkałem sąsiada pracuje w serwisie Skody i mi powiedział właśnie coś takiego, że to nie ssanie tylko wyprzedzenie zapłonu i coś tam ze wstryskiem :) ale faktycznie obroty nie podnoszą się z zwykle .... co do wypowiedzi przedmówcy mojego przedmówcy he czyli kolegi który ma 650-700 obrotów na zimnym i 800 na ciepłym ... to dopioro traktor musisz mieć he ... nie wyrywa tapicerek nie odpadaja głośniki ? u mnie juz sie auto rozklekotało :)
morsdicti
Members
 
Posty: 625
Dołączył(a): 1 lis 2008, o 23:55
Lokalizacja: Pomorskie

Postprzez Nowal » 9 lis 2008, o 11:55

ja mam 96r i mam automatyczne. Normalnie jak odpalam mam ok1000 ze ssaniem minimalnie wiecej ale jak porusze linka i mu specjalnie wylacze w silniku to słychac roznice obrotów
Avatar użytkownika
Nowal
Gaduła
 
Posty: 437
Dołączył(a): 12 sie 2008, o 22:41
Lokalizacja: Dąbrowa Górnicza
Rocznik: 1995
Silnik: 2000
Paliwo: PB
Nadwozie: 3-drzwiowe

Postprzez Reiven » 9 lis 2008, o 11:59

Z tym "ssaniem" jest prawie tak jak napisał leopard tzn. wyciągnięcie tej dźwigni powoduje wyprzedzenie konta wtrysku, ale w silnikach 1.9 D i TD dodatkowo dźwignia wyprzedzenie znajdująca się na dole pompy połączona jest taką pionową dźwigienką z cięgnem regulacji obrotów na górze i w tym przypadku jednocześnie wyprzedzany jest kont wtrysku i podnoszone są obroty do około 1100. Tak jak leopard napisał dźwignia powinna się się chować ale w praktyce chowa się po przejechaniu jakiś 15 km wiec spokojnie można ja wcisnąć jak temp silnika osiągnie jakieś 50* zresztą jak silnik jest zimny to dźwignia odbija i ciężko ją wcisnąć. Co do regulacji obrotów reguluj je się śrubką na tej pionowej dźwigience łączącej która znajduje się z tyłu pompy.
VW Power
Avatar użytkownika
Reiven
Gaduła
 
Posty: 462
Dołączył(a): 26 wrz 2008, o 10:48
Lokalizacja: Warszawa
Rocznik: 1995
Silnik: 2000
Paliwo: PB
Nadwozie: 3-drzwiowe

Postprzez mkgk » 9 lis 2008, o 18:00

Ja 1.9TD rocznik 1994 i mam chyba automatyczne ssanie bo żadnej dźwigni tam niema. A jeśli chodzi o obroty to jak jest zimny czyli rano ma 900 obrotów a jak sie rozgrzej to 950
Ostatnio edytowano 13 lis 2008, o 17:26 przez mkgk, łącznie edytowano 1 raz
mkgk
Berbeć
 
Posty: 9
Dołączył(a): 12 wrz 2008, o 20:09
Lokalizacja: Racibórz

Postprzez łaksiak » 12 lis 2008, o 20:53

:cisza: Panowie starczy juz wracajcie do tematu albo zamykam
Avatar użytkownika
łaksiak
Ekspert
 
Posty: 1243
Dołączył(a): 7 kwi 2008, o 09:19
Lokalizacja: Stettin [ZS]

Poprzednia strona

- - -



Powrót do Silniki diesla

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 64 gości