1.9 TD AAZ Piszczy turbina... ;/

Wszystkie informacje o silnikach diesla.

Moderator: Moderator

1.9 TD AAZ Piszczy turbina... ;/

Postprzez falko29 » 16 maja 2011, o 14:59

Otóż piszczy mi turbina, np gdy chcę ruszyć z miejsca na mniej więcej 900-1200 obrotów.
Tak samo na drugim biegu, gdy np, dojeżdżam do progu zwalniającego, i jestem and drugim biegu, obroty spadną do 1000-1100 i gdy dam gazu słyszalne jest bardzo denerwujące piszczenie turbuny. Wykluczyłemw szystko inne, to definitywnie turbina.
Samrowanie ma napewno, sprawdziłem, obraca się bardzo lekko, nie ma luzów na osi w żadną stronę.

[ Dodano: 2011-05-17, 14:43 ]
Nikt nie spotkał się z piszczeniem turbiny ? :-/
Mój diesel chyba jest popsuty :( - nie kopci... :D
falko29
Czytacz
 
Posty: 34
Dołączył(a): 9 mar 2011, o 12:58
Lokalizacja: Żory/Sohrau/Sari

1.9 TD AAZ Piszczy turbina... ;/

 

Postprzez dadi321vw » 23 maja 2011, o 21:56

Chyba nie bo to raczej nie możliwe. :-o
Avatar użytkownika
dadi321vw
Badacz tematu
 
Posty: 335
Dołączył(a): 18 gru 2009, o 21:38
Lokalizacja: TKA Zakrzów

Postprzez falko29 » 24 maja 2011, o 08:00

A jednak. Nie jestem raczej w stanie nagrać tego, ale na 100% to turbina, Nigdy tego nie miałem, a teraz jest. najczęściej, gdy na dwójce dojadę do progu zwalniającego i obr spadną ponizej 1000 i dam gazu, to oczywistą oczywistością jest muł i się mocno męczy, wtedy też turbina piszczy, jakoś pyrka, nie mam pojęcia jak to określić.
Mój diesel chyba jest popsuty :( - nie kopci... :D
falko29
Czytacz
 
Posty: 34
Dołączył(a): 9 mar 2011, o 12:58
Lokalizacja: Żory/Sohrau/Sari

Postprzez Kolar » 25 maja 2011, o 00:14

luz poprzeczny na osce oddzywa sie pod obciązeniem.
Kolar
Berbeć
 
Posty: 18
Dołączył(a): 5 maja 2011, o 20:25
Lokalizacja: Małopolska

Postprzez falko29 » 25 maja 2011, o 08:46

sprawdziłem stojąc na parkingu na zaciągniętym hamulcu ręcznym , na wbitym biegu i delikatnym pulsowaniu sprzęgłem, słychać te piszczenie włąśnie pod obciążeniem. Przy czym gdy zdejmę dolot i kręcę ośką itp, bo brak wyczuwalnych jakichkolwiek luzów
Mój diesel chyba jest popsuty :( - nie kopci... :D
falko29
Czytacz
 
Posty: 34
Dołączył(a): 9 mar 2011, o 12:58
Lokalizacja: Żory/Sohrau/Sari

Postprzez Procent » 25 maja 2011, o 16:21

kończy się jej zywot
Weźmiesz mnie na prostej?? A ja Cię zniszczę na zakręcie!!

Mój Goferek
Avatar użytkownika
Procent
Members
 
Posty: 1771
Dołączył(a): 1 lut 2009, o 19:06
Lokalizacja: (TLW) Włoszczowa
Rocznik: 1995
Silnik: 2000
Paliwo: PB
Nadwozie: 3-drzwiowe

Postprzez falko29 » 31 maja 2011, o 22:17

Byłem na konsultacji u znajomego mechanika i doszedł do tego co piszczy, w żadnym wypadku to nie turbina, nie ma luzów, ani nic tkaiego. Pod zmiennym obciążeniem ładnie pompuje i gwiżdże odpowiednio. Natomiast piszczy oś rolki napinającej pasek alternatora :) Kwestia przesmarowania samej osi i gotowe .
Mój diesel chyba jest popsuty :( - nie kopci... :D
falko29
Czytacz
 
Posty: 34
Dołączył(a): 9 mar 2011, o 12:58
Lokalizacja: Żory/Sohrau/Sari

Postprzez k-m-r1 » 1 cze 2011, o 16:33

czesto w golfach siadają łorzyska przy alternatorze ale jest porada jak samemu wymienic
Polska wersja programu MACH3 cnc---- Makra do palników ,magazynków, THC, OHC---- EKRANY dla firm i producentów maszyn ---- budowa sprzedaż maszyn Plazmy, Elektrodrążarki, Frezarki ,Tokarki, Gietarki, inne maszyny
Avatar użytkownika
k-m-r1
Weteran
 
Posty: 2080
Dołączył(a): 24 sie 2008, o 18:48
Lokalizacja: OOL DW Praszka Wrocław

Postprzez falko29 » 2 cze 2011, o 15:05

Ale to nie padło łożysko przy alternatorze, tylko piszczy oś napinacza paska alternatora, a to co innego.
Mój diesel chyba jest popsuty :( - nie kopci... :D
falko29
Czytacz
 
Posty: 34
Dołączył(a): 9 mar 2011, o 12:58
Lokalizacja: Żory/Sohrau/Sari

Postprzez patryk1981 » 2 cze 2011, o 19:31

sorki postanowiłem nie robić bydła ,zapodałem nowy temat :oops: :oops:
patryk1981
Czytacz
 
Posty: 69
Dołączył(a): 6 mar 2011, o 14:11
Lokalizacja: Dąbrowa Górnicza

Postprzez Matiuas » 2 cze 2011, o 20:11

Takie duże spalanie to musisz ładnie deptać i to na krótkich trasach, według mnie za duża dawka. Przydało by się też zmierzyć ciśnienie doładowania, dziwne ze podkręcałeś turbinę bez wskaźnika, mogłeś ją uszkodzić.
Matiuas
Badacz tematu
 
Posty: 204
Dołączył(a): 17 sty 2009, o 00:29
Lokalizacja: Jarosław

Postprzez patryk1981 » 2 cze 2011, o 20:20

Matiuas, no właśnie nie deptam :super: a tyle jarał zawsze ,teraz to nawet ująłem mu dawki bo na wachę nie wyrabiałem ,a tubo raczej nie ucierpiało ,jak mu już depne to obroty pod 5000 tysi podchodzą ale to sporadycznie ,kolego zapodałem nowy temat ,jeśli Ci to nie sprawi problemu przenieśmy się tam ,żeby nie robić OT koledze :ok: dzięki za post :super: i liczę na więcej :-)
patryk1981
Czytacz
 
Posty: 69
Dołączył(a): 6 mar 2011, o 14:11
Lokalizacja: Dąbrowa Górnicza

Następna strona

- - -



Powrót do Silniki diesla

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 27 gości