1.9 TD AAZ przerywa

Wszystkie informacje o silnikach diesla.

Moderator: Moderator

1.9 TD AAZ przerywa

Postprzez maska13 » 26 lis 2013, o 19:17

Witam, mam mały problem, mianowicie został wyremontowany silnik tzn, zmienione panewki korbowodowe, pierścienie, nowa uszczelka pod głowicą, w głowicy zmienione prowadnice zaworowe, uszczelniacze, nowe szklanki, założone inne sprawne wtryski(sprawdzane), zmieniony rozrząd i sprzęgło i Golfik gdy sie nagrzeje lubi poszarpać silnikiem, mniej więcej tak jak w benzynie gdy się odłączy świece. lecz objawy są odczuwalne tylko na biegu jałowym. na przyspieszaczu tego nie ma. kąt wtrysku został również ustawiony na zegar tak jak powinien być. teraz moje pytanie czy ktoś się kiedyś z czymś takim spotkał? może jakieś sugestie co może być przyczyną, byłbym wdzięczny za każda poradę. Może pompa wtryskowa już do regeneracji?
Avatar użytkownika
maska13
Czytacz
 
Posty: 30
Dołączył(a): 19 lip 2013, o 10:22
Lokalizacja: Lądek Zdrój

1.9 TD AAZ przerywa

 

Postprzez k0la » 26 lis 2013, o 23:44

skoro wtryski są sprawne, kąt jest ustawiony to sprawdz ciśnienia sprężania na cylindrach i dobrze by było sprawdzić pompe na stole. ponadto - koło na wale nie giba sie ? silnik dymi na niskich obrotach ?
Avatar użytkownika
k0la
Badacz tematu
 
Posty: 387
Dołączył(a): 17 lis 2009, o 12:40
Lokalizacja: Wolfsburg

Postprzez maska13 » 27 lis 2013, o 10:19

silnik, nie dymi, ani koło się nie giba :( ciśnienie jest dobre tak mi się wydaje, ponieważ rano odpala od strzała przy -2, obstawił bym pompę, ale nie jestem pewien, trochę się poci przy wyjściu przewodów do wtryskiwaczy

[ Dodano: 2013-11-27, 11:18 ]
dzisiaj rano odpaliłem lecz przerywał ( skakał na obrotach) na przyspieszaczu zapłonu (bez nie odpali) i szarpało nim podczas jazdy, postanowiłem zmienic boostpina na zwykły i w komorze na górze gdzie nie powinno być paliwa odrazu pod dekielkiem było.
Avatar użytkownika
maska13
Czytacz
 
Posty: 30
Dołączył(a): 19 lip 2013, o 10:22
Lokalizacja: Lądek Zdrój

Postprzez Pozor » 27 lis 2013, o 13:07

pompa do uszczelnienia, sprawdź wężyki przelewowe czy są szczelne lub wymień, sprawdź stan poduszek silnika i skrzyni czy nie są wybite możesz sprawdzić ciś. sprężania czy przy remoncie coś nie piardło :hyhy:
Avatar użytkownika
Pozor
Members
 
Posty: 1424
Dołączył(a): 27 paź 2012, o 17:24
Lokalizacja: GST (Kaliska)

Postprzez k0la » 27 lis 2013, o 14:57

jak w LDA masz paliwo w wiekszej ilości to masz do wymiany taki oring który jest w pompie, a co pocenia się przy przewodach to musisz wykręcic nurniki i wymienic podkładki miedziane.
membrana od pina jest cała ? nie dziurawa ?
Avatar użytkownika
k0la
Badacz tematu
 
Posty: 387
Dołączył(a): 17 lis 2009, o 12:40
Lokalizacja: Wolfsburg

Postprzez maska13 » 27 lis 2013, o 19:08

membrana jest cała nic się z nią nie dzieje, ale po założeniu pina coś mi się z ciśnieniem turbosprężarki stało bo moja k14 bije ponad 1 bar. ale nie o tym, jutro ściągnę jeszcze raz głowice i zmienie uszczelkę bo chce zobaczyć czy może czegoś nie przedmuchało, bo dzisiaj wybiło mi troche płynu przez zbiorniczek wyrównawczy
Avatar użytkownika
maska13
Czytacz
 
Posty: 30
Dołączył(a): 19 lip 2013, o 10:22
Lokalizacja: Lądek Zdrój

Postprzez k0la » 27 lis 2013, o 19:14

doładowanie wzrosło bo wzrosła dawka paliwa = więcej spalin.
wężę do chłodnicy twarde są po nagrzaniu do 90'C ? czuć spaliny ze zbiorniczka wyrównawczego na odpalonym silniku ? jakieś bańki są ?
Avatar użytkownika
k0la
Badacz tematu
 
Posty: 387
Dołączył(a): 17 lis 2009, o 12:40
Lokalizacja: Wolfsburg

Postprzez maska13 » 29 lis 2013, o 11:30

Wczoraj ściągnełem głowice, nie widać aby zawory waliły po tłokach, ale widać jak by płyn chłodniczy na 2 i 3 cylindrze spalało (korby całe) nie widać śladów oleju w cylindrach od góry, więc pierścienie ładnie trzymają. dzisiaj oddam pompe do regeneracji oraz założe nową uszczelkę wraz ze śrubami i zobaczymy co będzie. mam nadzieje ze wszystko bedzie juz dobrze :)
Avatar użytkownika
maska13
Czytacz
 
Posty: 30
Dołączył(a): 19 lip 2013, o 10:22
Lokalizacja: Lądek Zdrój

Postprzez Pozor » 29 lis 2013, o 14:56

ale pamiętaj że uszczelka musi być metal a nie "azbestowa" jak założysz tą tańszą to i tak ci ją wydmucha
Avatar użytkownika
Pozor
Members
 
Posty: 1424
Dołączył(a): 27 paź 2012, o 17:24
Lokalizacja: GST (Kaliska)

Postprzez k0la » 29 lis 2013, o 17:24

jedynie metalowa, nie głupio było by tez jakbys sprawdził szczelność zaworów i splanował głowice, to są koszty i czekanie az ktoś to zrobi ale to tylko moja sugestia
Avatar użytkownika
k0la
Badacz tematu
 
Posty: 387
Dołączył(a): 17 lis 2009, o 12:40
Lokalizacja: Wolfsburg

Postprzez maska13 » 29 lis 2013, o 19:32

uszczelka i śruby ELRING'A (oczywiście metalowa) jeżeli chodzi o planowanie to już za mojej kadencji było to robione i wydaje mi się, że nie ma z czego juz zbierać. pompa już oddana na generalke :) w pn się okaże co z nią nie tak było.
Avatar użytkownika
maska13
Czytacz
 
Posty: 30
Dołączył(a): 19 lip 2013, o 10:22
Lokalizacja: Lądek Zdrój

Postprzez k0la » 30 lis 2013, o 14:51

powiem Ci, że w pompie wiele rzeczy może sie zepsuć i silnik zaczyna szaleć.
Mi w T4 2.4D składali pompe 3 albo 4 razy w serwisie Boscha , po raz czegoś zapomnieli wsadzić, inny raz samochód gasł gdy skręciło się kierownicą i wogóle cuda się działy ;)
Napisz co sie działo jak odbierzesz pompe i poskładasz silnik :)
Avatar użytkownika
k0la
Badacz tematu
 
Posty: 387
Dołączył(a): 17 lis 2009, o 12:40
Lokalizacja: Wolfsburg

Następna strona

- - -



Powrót do Silniki diesla

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 19 gości

cron