1.9 td - bierze olej, nie chce palic co tu robić?

Wszystkie informacje o silnikach diesla.

Moderator: Moderator

1.9 td - bierze olej, nie chce palic co tu robić?

Postprzez Bambek » 6 maja 2007, o 00:15

Witam wszystkich, jestem nowym użytkownikiem na waszym forum ale z mechaniką ma do czynienia od dzieciństwa, niestety jestem dobry tylko w motocyklach, sam zrobiłem swoją mz od podstaw,ale niedawno kupilem samochod i chcialbym prosic o porade.

Kupilem vw vento, rocznik 93, 1.9td 75 koni, niby 200 tys przejechane, ale ja w to nie wierze. Problemu zaczely sie gdy po kupnie wymienilem paski filtry oleje, no podstawowe rzeczy aby ten samochod funkcjonowal. po 3 tyg od wymiany samochod nie chcial pallic, pojechalem do mechanika, mialy byc swiece, przepatrzyl wszystko, swiece byly dobre, powiedzial ze silnik prawdopodobnie jest na wykonczeniu ( ale mam na to kontrargument poniewaz samochod zawsze zapala mi rano gdy tylko go przygazuje przed wylaczeniem zaplonu, wiem ze nie powinienem tego robic bo turbina cierpi). Vw nie pali tylko jak jest zimny lub postoi tak ponad 4 godziny, co dziwne zauwazylem ze po wylaczeniu stacyjki przewod powrotny ropy od pompy wtyskowej robi sie pusty, ida babelki powietrza od pompy w przewodzie, wiem ze nie powinno tak byc bo pompa sie zapowietrza, paliwo ucieka i auto nie chce odpalic. wymienilem juz kostke stacyjki na nowa oryg vw z serwisu w Kielcach na zakladowej, heh mzetka ze Starachowic po nią jechałem.

I teraz sprawa najważniejsza, chce isć w wakacje do pracy, zeby moje auto chodzilo jak zegarek, nie po to je kupilem zeby je zajechac to moj samochod i ma sie w nim czuc pewnie, chcialbym wymienic pierscienie, zregenerowac glowice, wymienic panewki jezeli sa rozwalone. W turbine czy pompe raczej bym sie nie bawil bo to juz wieksze koszta, jezeli znacie ceny regeneracji pomp wtryskowych lub turbin to dajcie znac.chyba lepiej kupic uzywany silnik, ale kto mi da gwarancje ze nie bierze oleju??? Proszę o porade odnosnie tego czemu to auto moze nie palic, jezeli sie zagrzeje to pali na dotyk, naprawde, martwi mnie to cofajace sie paliwo i babelki w przewodach 9 glownie w tym mniejszym ). Czekam na odpowiedz, pozdrawiam Bambek.
VW - z miłości do samochodu.
Bambek
Berbeć
 
Posty: 6
Dołączył(a): 5 maja 2007, o 23:57
Lokalizacja: Starachowice

1.9 td - bierze olej, nie chce palic co tu robić?

 

Postprzez sebaa » 6 maja 2007, o 15:22

Nie pali najprawdopodobniej przez to cofające się paliwo !! Jeśli jest ciepły, to paliwo jeszcze nie zdążyło uciec. Jak najszybciej to musisz zlikwidować. Pompy te są smarowane paliwem i jeśli ją kręcisz długo bez smarowania, to szybko ją zajedziesz !! Najprawdopodobniej gdzieś Ci nie trzymają przewody. Sprawdź wszystkie łączenia, opaski itp..
Jest też możliwość zakupu takiego małego zaworka elektromagnetycznego na allegro. Montujesz go na wężyku, podłączasz pod stacyjkę i w chwili przekręcenia kluczyka on się otwiera. Po zgaszeniu się zamyka i tym samym nie pozwalając cofać się paliwu.

Tak, takie gaszenie jest niewłaściwe. Samochody z turbo powinno się gasić na wolnych obrotach. Jeśli dawałeś w palnik, to najlepiej potrzymać go na wolnych obrotach kilkanaście sekund, żeby turbina się przechłodziła i zwolniła obroty.
Co do kosztów. Koszt zakupu regenerowanej turbiny to 600-900 (starą musisz zdać). Koszt regeneracji głowicy (w zależności od stopnia zużycia) to 500-1200 zł. A co do kosztu naprawczego silnika, to nie mam pojęcia.

Ja na Twoim miejscu zniwelowałbym te pęcherzyki powietrza. Jeśli wtedy by samochodzik palił, to można mu wymienić turbinkę. Oczywiście w zależności ile tego oleju bierze. Jeśli tak od wymiany do wymiany 1-1,5 litra, to ja bym mu lał i życzył na zdrowie. :mrgreen:
sebaa
Administrator
 
Posty: 98
Dołączył(a): 11 sty 2007, o 15:52

Postprzez Arturro » 22 paź 2007, o 10:07

"Vw nie pali tylko jak jest zimny lub postoi tak ponad 4 godziny" - mam taki sam problem. Mój mechanik powiedział ze trzeba ustawic moment wtrysku (ale jakoś nie chce mi sie w to wierzyć). Musze zobaczyć czy paliwo u mnie przypadkiem sie nie cofa w przewodach. jesli tak jest to najpierw wymienie opaski na przewodach.
Arturro
Czytacz
 
Posty: 25
Dołączył(a): 26 lip 2007, o 08:37
Lokalizacja: Zaborów k. Błonia

Postprzez Groch367 » 26 paź 2007, o 13:14

korzystając z okazji chcialem zapytac o wymiane oleju mam w silniku polsyntetyczny chce przejsc na jakis tanszy i dieslowski cos w stylu superol cc? czy moge to zrobic silnik osiagnał juz 210 tys km nic sie nie stanie?
WSZYSCY MAJĄ GOLFA MAM I JA
Avatar użytkownika
Groch367
Badacz tematu
 
Posty: 301
Dołączył(a): 21 wrz 2007, o 21:14
Lokalizacja: Paczków/Wrocław

Postprzez karlito » 4 lis 2007, o 11:02

z polsyntetyku na mineralny mozesz przejsc, nie mozesz na syntetyczny bo rozpuscilby nagary i moglby rozszczelnic silnik. pzdr
Avatar użytkownika
karlito
Czytacz
 
Posty: 35
Dołączył(a): 12 sie 2007, o 22:38
Lokalizacja: sie biora dzieci

Postprzez pawelos » 21 gru 2007, o 18:08

Mam golfa 3 1.9TD jechalem 170KM/h i zgasl mi. Pracuje jak stary traktor ucieka mi plyn chlodzenia i leci niebieski dym z rury. Prosze o odpowiedz co moglo sie stac :( czy to tylko rozrzad i uszczelka pod glowicą ?
Mam golfa 3 1.9TD jechalem 170KM/h i zgasl mi. Pracuje jak stary traktor (pracuje na 3 garach) duze cisnienie pod korkiem wlewu paliwa ucieka mi plyn chlodzenia i leci niebieski dym z rury. Prosze o odpowiedz co moglo sie stac :( czy to tylko rozrzad i uszczelka pod glowicą ? A wczesniej chodził jak rakieta ;(
pawelos
Berbeć
 
Posty: 6
Dołączył(a): 21 gru 2007, o 17:53
Lokalizacja: sokolka

Postprzez leszek41 » 21 gru 2007, o 21:33

witam,mialem podobny problem tyle ze jak robilo sie chlodno to ciezko palil,zajechalem do mechanika i wstawial mi gadki ze moze rozrzad,pzejrzalem przewody paliwa,okazalo sie ze pzewod zasilajacy ktory idzie od filtra paliwa do pompy mial wade.ten cienki ktory wchodzi w ten grubszy nie mial w srodku tulejki,jak sie skrecilo opaske to sciskal 2 przewody i byl bardzo maly przswit w tym cinkim.zrobilem to i od 2 lat nie mam problemu z odpalaniem,nawet jak sa mrozy.pozdrawiam.
leszek41
Berbeć
 
Posty: 6
Dołączył(a): 21 gru 2007, o 20:37
Lokalizacja: Lębork

Postprzez maniek_m8 » 23 gru 2007, o 12:55

witam! Miałem też taki problem (silnik brał olej). Gdy silnik był ciepły palił bez problemu.Kłopoty sie zaczynały przy silniku zimnym.Regenerowałem pompę-nic nie pomogło.Po sprawdzeniu ciśnienia w cylindrach wszystko wskazywało że pierścienie nadają sie do wymiany. Po rozłożeniu silnika okazało sie że na cylindrach są rysy. Musiałem je dać do regeneracji.Po złożeniu silnika wszystko było ok.Ale po pewnym czasie szczelił mi wąż w układzie chłodzenia i chyba głowice sz...k trafił..... . Kupiłem drugi silnik i nie żałuję.
maniek_m8
Berbeć
 
Posty: 3
Dołączył(a): 21 gru 2007, o 23:19
Lokalizacja: Jelenia Góra


- - -



Powrót do Silniki diesla

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 13 gości