1.9 TD czy TDi

Wszystkie informacje o silnikach diesla.

Moderator: Moderator

1.9 TD czy TDi

Postprzez pawelus6 » 28 kwi 2014, o 19:25

Witam wszystkich :)

Stoje przed dylematem i chcialbym sie was poradzic :)

Mam cale auto z silnikiem TDI 90PS (kodu silnika nie pamietam, wstawie zdjecie to dacie rade rozkodowac?)

I tu mam pytanie:

Zostac przy aktualnym AAZ + skrzynia z TDI

czy

Robic komplet swap na 1.9TDI?

Co sądzicie o tym? Z jednej strony za mojego AAZ jestem pewny, z drugiej TDI sa o wiele cichsze, kopytniejsze na wstepie.
Czekam na opinie, bo nie potrafię sie 100% zdecydowac.
Mój golf Variant
AAZ: KKK K14~1.5Bar, Skrzynia CTN(TDi), dół TDi.
Avatar użytkownika
pawelus6
Gaduła
 
Posty: 575
Dołączył(a): 17 cze 2012, o 18:49
Lokalizacja: Śląsk, Knurów
Rocznik: 0
Silnik: Dziala
Paliwo: ON
Nadwozie: kombi

1.9 TD czy TDi

 

Postprzez palio » 28 kwi 2014, o 19:31

TD jest łatwiejsze w tuningu mechanicznym. Zrobisz to praktycznie sam lub z pomocą kolegów.

TDI bez kompa nie podchodź. Tuning mechaniczny wirus na zwiększenie mocy. Sam tego nie zrobisz potrzeba osób trzecich.
Avatar użytkownika
palio
Administrator
 
Posty: 3891
Dołączył(a): 24 mar 2010, o 20:45
Lokalizacja: Fajsławice
Rocznik: 95
Silnik: 1Z++
Paliwo: ON
Nadwozie: 5-drzwiowe

Postprzez Pozor » 28 kwi 2014, o 19:41

Tdi jest dobry do dupowozu i zwyczajnej eksploatacji . Ale tuning tdi`ka , raz że jest okropnie drogi to dwa jest masa roboty żeby coś konkretnego osiągnąć . A w TD wszystko idzie jak po maśle za ok. 2500 zł idzie zrobić AAZ który wypluje 200 km z hakiem , oczywiście jak jest wszystko z głową zrobione. niestety TD ma to do siebie że jest głośny i mało przyjazny w spokojnej jeździe . Generalnie różnica jest taka . TDI- Bardzo mocne dolne obroty ale kiepska góra . TD kiepski dół ale diabelnie mocna góra . Wybierasz to co ci bardziej odpowiada osobiście
Avatar użytkownika
Pozor
Members
 
Posty: 1424
Dołączył(a): 27 paź 2012, o 17:24
Lokalizacja: GST (Kaliska)

Postprzez pawelus6 » 28 kwi 2014, o 19:42

palio napisał(a):TD jest łatwiejsze w tuningu mechanicznym. Zrobisz to praktycznie sam lub z pomocą kolegów.

TDI bez kompa nie podchodź. Tuning mechaniczny wirus na zwiększenie mocy. Sam tego nie zrobisz potrzeba osób trzecich.


Sprzet do zwiekszania dawek, diagnostyki itp. posiadam to nie stanowi problemu.
Mój golf Variant
AAZ: KKK K14~1.5Bar, Skrzynia CTN(TDi), dół TDi.
Avatar użytkownika
pawelus6
Gaduła
 
Posty: 575
Dołączył(a): 17 cze 2012, o 18:49
Lokalizacja: Śląsk, Knurów
Rocznik: 0
Silnik: Dziala
Paliwo: ON
Nadwozie: kombi

Postprzez Pozor » 28 kwi 2014, o 19:45

No tak ale tu chodzi o zgranie dobrego programu . Co z tego że się pobawisz dawkami jak przy 120 km będzie sprzęgła upalać. dodatkowo sprawy takie jak wtryski większe pompy inne turbiny to już nie wspomnę
Avatar użytkownika
Pozor
Members
 
Posty: 1424
Dołączył(a): 27 paź 2012, o 17:24
Lokalizacja: GST (Kaliska)

Postprzez trojeczkaGT » 28 kwi 2014, o 21:29

Ja mam dwa, jeden 1.9 TD hatchback i 1.9 TDI variant i powiem ze wole 1.9 TDI jest ciszej mocniej szybciej,

1.9 TD do 140 150 km/h i koniec a 1.9 TDI 160 km/h i jedzie dalej cisnac tylko why :D

polecam TDI bo uzywam oba.
Aktualnie posiadam golfa III 1.9 TD umierajacego na ruda ospe i to >>> pozostale/chrysler-voyager-jaszczur-t77315.html a miałem tez audi 80 b4, byl tez golf III 1.8 GT i golf III kombi i vento.
Avatar użytkownika
trojeczkaGT
Members
 
Posty: 1745
Dołączył(a): 6 sie 2011, o 21:36
Lokalizacja: DDZ i DSW
Rocznik: 1995
Silnik: 2000
Paliwo: PB
Nadwozie: 3-drzwiowe

Postprzez Pozor » 28 kwi 2014, o 21:35

pierw niech kolega sprecyzuje co chce uzyskać wtedy możemy gdybać ;-) Bo tak to tylko kruszenie kopii bez celu .
Avatar użytkownika
Pozor
Members
 
Posty: 1424
Dołączył(a): 27 paź 2012, o 17:24
Lokalizacja: GST (Kaliska)

Postprzez pawelus6 » 28 kwi 2014, o 22:14

Wiesz co, mój AAZ zaniedługo będzie targał vmax jak TDI, bo skrzynia 100% wpada, tylko zastanawiam sie czy od razu całego silnika nie wpakowac.

W sumie to dźwięku silnika się przyzwyczaiłem więc mi on nie przeszkadza ;)

Tylko zeby po zmianie skrzyni nie mieć muła to też musze dodatkowo dłubnąć przy silniku. Taki dylemat mi powstał bo tak czy siak czeka mnie większa robota :)
Mój golf Variant
AAZ: KKK K14~1.5Bar, Skrzynia CTN(TDi), dół TDi.
Avatar użytkownika
pawelus6
Gaduła
 
Posty: 575
Dołączył(a): 17 cze 2012, o 18:49
Lokalizacja: Śląsk, Knurów
Rocznik: 0
Silnik: Dziala
Paliwo: ON
Nadwozie: kombi

Postprzez trojeczkaGT » 28 kwi 2014, o 22:51

wiec moze zostaw TD skoro pewniak jest a dzwiek kle kle nie przeszkadza, ja polubiem cichsze kle kle tdika ale przekladki z TD na TDI nie podjal bym sie :D mam poprostu dwa golfy
Aktualnie posiadam golfa III 1.9 TD umierajacego na ruda ospe i to >>> pozostale/chrysler-voyager-jaszczur-t77315.html a miałem tez audi 80 b4, byl tez golf III 1.8 GT i golf III kombi i vento.
Avatar użytkownika
trojeczkaGT
Members
 
Posty: 1745
Dołączył(a): 6 sie 2011, o 21:36
Lokalizacja: DDZ i DSW
Rocznik: 1995
Silnik: 2000
Paliwo: PB
Nadwozie: 3-drzwiowe

Postprzez Pozor » 29 kwi 2014, o 16:32

dokładnie tak jak mówisz , przekładka na tdi to masa roboty z elektryką zwłaszcza . A na muł będzie jak dasz długą skrzynię , jeżeli dasz CTT lub CYP to nie powinno zmulić go aż tak bardzo . Choć na poprzedniej skrzyni przy 0.6 bara z piskiem ruszałem to teraz na 1.5 bara robi to samo ale za to przyjemność z jazdy jest mega pozytywna. Jedyny minus jest taki że jak masz GARRETT T3 i skrzynię ASD to przy 2000 tyś/obr jest taki batory że można pomyśleć że to samochód bonda :lol: Ale jeżeli masz turbo które dmucha od 2000 tyś to nie powinno być takiego dymu. Można by trochę stoczyć koło zamachowe bo to z tdi jest strasznie ciężkie , ja dopiero to zrobię jak kupię 2 koło i wtedy łatwo będzie wrócić do poprzedniego stanu
Avatar użytkownika
Pozor
Members
 
Posty: 1424
Dołączył(a): 27 paź 2012, o 17:24
Lokalizacja: GST (Kaliska)

Postprzez pawelus6 » 29 kwi 2014, o 17:44

Dzięki za opinie, sam chyba zostane przy TD.
Niestety mam turbinę KKK :( Zobacze jaka jest przy tym silniku TDI moze przełoże od niego co by sie dąło wykrecic. Ponoć tych KKK ciezko 1.2 uzyskac, nie mowiac juz o 1.5 :)

Aktualna skrzynie w AAZ to CHD, późniejsza to juz ASD.
Co polecasz do tych skrzyn? Mam jak na razie tylko boost pina, i 100% turbo trzeba kręcic.

Oczywiscie ID wpada z TDi, na razie seryjny moze potem FMIC pójdzie :P
Mój golf Variant
AAZ: KKK K14~1.5Bar, Skrzynia CTN(TDi), dół TDi.
Avatar użytkownika
pawelus6
Gaduła
 
Posty: 575
Dołączył(a): 17 cze 2012, o 18:49
Lokalizacja: Śląsk, Knurów
Rocznik: 0
Silnik: Dziala
Paliwo: ON
Nadwozie: kombi

Postprzez Pozor » 29 kwi 2014, o 18:00

powiem tak, jeżeli w ten tdi to AFN . To pakuj turbinę ale jeżeli to zwykła 90 Km to daruj sobie tą turbinę .Raz że jest badziewna i właściciele tdi`ków zmieniają ją na Garrett T2 to Dwa że problem ze sterowaniem byś miał bo w tdi jest zawór N75 którego nie ma w AAZ . A turbina KKK K14 dość pociągnie nawet 1.2 bara starczy . ja mam 1.5 bara bo inaczej się nie da , nie mam MBC , dlatego zblokowałem turbo i leci max obciążenie. Garrett T3 to wytrzyma ale w mniejszych turbinkach bym tego nie robił bo będziesz skrobać turbinę z głowicy :lol:
Avatar użytkownika
Pozor
Members
 
Posty: 1424
Dołączył(a): 27 paź 2012, o 17:24
Lokalizacja: GST (Kaliska)

Następna strona

- - -



Powrót do Silniki diesla

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Google [Bot] i 21 gości