1,9 TD masakrycznie bierze olej

Wszystkie informacje o silnikach diesla.

Moderator: Moderator

1,9 TD masakrycznie bierze olej

Postprzez tymon » 13 wrz 2010, o 20:17

witam, jak w temacie, mój golf 1,9 td aaz bierze olej a masakrycznie dlatego bo aż 1L/100km, tak to nie pomyłka 1litr na sto kilometrów, w zbiorniczku płyn czysty - była robiona uszczelka pod głowicą, myślałem ze problem minie bo olej był w zbiorniczku, teraz już płyn czysty ale olej jak ubywał tak ubywa, ma ktoś jakieś pomysły?? może komuś tak sie zdarzyło?? czy aż takie duże ubytki spowodowane są uszczelniaczami?? a może turbina bierze?? dodam ze przy tym wszystkim kopci strasznie na biało, sino, brązowo, różnie..... pomóżcie...
tymon
Berbeć
 
Posty: 11
Dołączył(a): 2 kwi 2008, o 10:01
Lokalizacja: WLKP

1,9 TD masakrycznie bierze olej

 

Postprzez SotoM » 14 wrz 2010, o 19:28

szkoda ze nie sprawdziłeś pierscieni zalewajac cylindry nafte...
jak turbo w porzadku na na 1000% pierścienie tłokowe.
zrób pomiar cisnienia spreżania+ pomiar z olejem zalanym do cylindra...
Mój były SotoMoVWóz

Powered by diesel inside -by Leopard
Avatar użytkownika
SotoM
Members
 
Posty: 4053
Dołączył(a): 22 lip 2007, o 12:45
Lokalizacja: Szczecin
Rocznik: 2007
Silnik: BRD
Paliwo: ON
Nadwozie: kombi

Postprzez rafal_z_ph » 16 wrz 2010, o 13:44

w moim poprzednim golfiku był AAZ. Po roku jeżdżenia coraz więcej brał oleju - na końcu to było już 1 litr na 100 km, no i skończyło się na wymianie pierścieni na tłokach, uszczelniaczy - gumek popychaczy (tu nie pamiętam czy to było dokładnie to), uszczelki pod głowicą (profilaktycznie). Świeży olej i jazda, do następnej zmiany oleju ani kropla nie ubyła :-D
rafal_z_ph
Czytacz
 
Posty: 99
Dołączył(a): 10 gru 2007, o 22:42
Lokalizacja: Pomieczynska Huta/Kaszuby

Postprzez tymon » 16 wrz 2010, o 14:41

no rozważam taką opcje wymiany tych rzeczy, ciekawy jaki koszt... a druga opcja to sprawdzenie turbiny bo slyszalem ze tez moga byc takie objawy gdy zacznie przepuszczac, jakis czas temu mialem sprawdzane cisnienie na tlokach i bylo ok chyba w granicy 31-33 bar na kazdym
tymon
Berbeć
 
Posty: 11
Dołączył(a): 2 kwi 2008, o 10:01
Lokalizacja: WLKP

Postprzez SotoM » 16 wrz 2010, o 15:09

nieszkodzi ze ciśnienia takie były - mogą byś zmęczone pierścienie olejowe.
a po za tym przyrządy mogą kłamać...zwłaszcza stare.
zawsze możesz wymontować turbinę i zawieść ją do sprawdzenia.bo tak to nie ma opcji na sprawdzenie jej stanu pod względem puszczania oleju.
Mój były SotoMoVWóz

Powered by diesel inside -by Leopard
Avatar użytkownika
SotoM
Members
 
Posty: 4053
Dołączył(a): 22 lip 2007, o 12:45
Lokalizacja: Szczecin
Rocznik: 2007
Silnik: BRD
Paliwo: ON
Nadwozie: kombi

Postprzez rafal_z_ph » 16 wrz 2010, o 17:25

tam ta naprawa kosztowała mnie koło 400 zł, bo mam sąsiada mechanika :-D
rafal_z_ph
Czytacz
 
Posty: 99
Dołączył(a): 10 gru 2007, o 22:42
Lokalizacja: Pomieczynska Huta/Kaszuby

Postprzez tymon » 22 wrz 2010, o 12:27

mam pytanie, czy gdy sie odlaczy to gumowe kolanko wychodzace z turbny do kolektora ssacego to czy przy zapalonym silniku turbina powinna mocno chlapać olejem??
tymon
Berbeć
 
Posty: 11
Dołączył(a): 2 kwi 2008, o 10:01
Lokalizacja: WLKP

Postprzez Bradley » 22 wrz 2010, o 13:45

W ogole nie powinna. Olej moze sie pojawias ew. z odmy. A jak wali mocno olejem to pewnie uszczelniacze w turbinie mowia baj baj.
VW Vento 1.9TDI 1Z ++ :)
Na potęge Posępnego Czerepu, mocy przybywaj!
Captain Planet, he's our hero. Gonna take pollution down to (Euro)0
Bradley
Fanatyk
 
Posty: 1120
Dołączył(a): 15 maja 2009, o 13:17
Lokalizacja: Bielsko-Biała / Katowice

Postprzez tymon » 22 wrz 2010, o 13:51

czyli to moze być przyczyna branaia tekiej ilości oleju?? przypomne ze kopci przy tym na sino, a gdy odlaczylem ten waz po przejechcaniu paru metrow zaczal kopcic normalnie na czarno...
tymon
Berbeć
 
Posty: 11
Dołączył(a): 2 kwi 2008, o 10:01
Lokalizacja: WLKP

Postprzez Bradley » 23 wrz 2010, o 21:09

tymon, czekaj, czekaj. Ty mowisz o odmie? :)
Na zdjeciu pokaz
VW Vento 1.9TDI 1Z ++ :)
Na potęge Posępnego Czerepu, mocy przybywaj!
Captain Planet, he's our hero. Gonna take pollution down to (Euro)0
Bradley
Fanatyk
 
Posty: 1120
Dołączył(a): 15 maja 2009, o 13:17
Lokalizacja: Bielsko-Biała / Katowice

Postprzez tymon » 24 wrz 2010, o 09:00

nie, nie... od samego turbo sco idzie ten krotki gruby
tymon
Berbeć
 
Posty: 11
Dołączył(a): 2 kwi 2008, o 10:01
Lokalizacja: WLKP

Postprzez Bradley » 24 wrz 2010, o 10:10

Czyli odlaczyles bezposredni waz od turbiny do kolektora ssacego gdzie jest cisnienei doladowania.
Minimalne slady oleju moga sie pojawic z powodu zaciaganego oleju z odmy przez turbine, jednak jak tam chlapie olejem to IMO uszczelniacze turbiny siadaja. Stad duze ubytki oleju.
Najpierw jednak jak radzil SotoM, probowa olejowa bo nie rozbierasz silnika. Pozniej wyciaganie turbiny.
VW Vento 1.9TDI 1Z ++ :)
Na potęge Posępnego Czerepu, mocy przybywaj!
Captain Planet, he's our hero. Gonna take pollution down to (Euro)0
Bradley
Fanatyk
 
Posty: 1120
Dołączył(a): 15 maja 2009, o 13:17
Lokalizacja: Bielsko-Biała / Katowice

Następna strona

- - -



Powrót do Silniki diesla

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 54 gości