1.9 TD Urządzenie rozruchowe, jak to działa?

Wszystkie informacje o silnikach diesla.

Moderator: Moderator

1.9 TD Urządzenie rozruchowe, jak to działa?

Postprzez jgrzesiek » 5 lis 2011, o 10:34

Jestem nowy na forum więc witam wszystkich.

Czy ktoś może mi powiedzieć co się dzieje z silnikiem po włączeniu urządzenia rozruchowego

Niedawno odebrałem mojego Golfa od mechanika. Ten stwierdził, że jest cos nie tak z praca mojego silnika. Po rozruchu zimnego silnika obroty sa w granicach 500 potem wzrastają do ok. 900.
Podobno powinno być tak, że na początku są wyższe a potem spadają. Stwierdził ze może to być wina urządzenia rozruchowego. Gdy je włączam z obrotami nic się nie dzieje, silnik zaczyna jakby bardziej drgać, inaczej brzmi.
jgrzesiek
Berbeć
 
Posty: 2
Dołączył(a): 5 lis 2011, o 10:01
Lokalizacja: Sanok

1.9 TD Urządzenie rozruchowe, jak to działa?

 

Postprzez slawek5t » 5 lis 2011, o 17:44

Może chodzi o silniczek krokowy
Mój golfik
Avatar użytkownika
slawek5t
Members
 
Posty: 1993
Dołączył(a): 15 cze 2011, o 00:05
Lokalizacja: Pomorskie

Postprzez Matiuas » 5 lis 2011, o 19:43

slawek5t napisał(a):Może chodzi o silniczek krokowy

nie w tym modelu silnika

jgrzesiek napisał(a):o rozruchu zimnego silnika obroty sa w granicach 500 potem wzrastają do ok. 900.
Podobno powinno być tak, że na początku są wyższe a potem spadają. Stwierdził ze może to być wina urządzenia rozruchowego. Gdy je włączam z obrotami nic się nie dzieje, silnik zaczyna jakby bardziej drgać, inaczej brzmi.

zapewne chodzi o przyśpieszacz, który możliwe że jest uszkodzony lub linka jest za luźna.
Czy ktoś może mi powiedzieć co się dzieje z silnikiem po włączeniu urządzenia rozruchowego

przyśpiesza kąt wtrysku, dzięki czemu auto łatwiej odpala na zimnym silniku ale głośniej pracuje. Na wyciągniętym w pełni przyśpieszaczu obroty powinne być około 1100.
Matiuas
Badacz tematu
 
Posty: 204
Dołączył(a): 17 sty 2009, o 00:29
Lokalizacja: Jarosław

Postprzez slawek5t » 5 lis 2011, o 21:31

Jak sie włącza ten przyspieszacz?
W tdi też jest ?
Nie wiedziałem ze jest takie cos :)
Mój golfik
Avatar użytkownika
slawek5t
Members
 
Posty: 1993
Dołączył(a): 15 cze 2011, o 00:05
Lokalizacja: Pomorskie

Postprzez jgrzesiek » 6 lis 2011, o 00:31

Matiuas napisał(a):przyśpiesza kąt wtrysku, dzięki czemu auto łatwiej odpala na zimnym silniku ale głośniej pracuje. Na wyciągniętym w pełni przyśpieszaczu obroty powinne być około 1100.


Czyli jeśli wyłączę urządzenie rozruchowe zanim silnik się nagrzeje obroty powinny się zmniejszyć?
Ja zauważam tylko różnice w brzmieniu silnika, czyli cos się tam dzieje. Rok temu pompa wtryskowa była w naprawie, ciekła właśnie w okolicy dźwigni urządzenia rozruchowego i po tej naprawie zauważyłem ze obroty początkowo są niskie. Mimo tych 500 obr\min silnik zawsze odpala nawet przy mrozie.
jgrzesiek
Berbeć
 
Posty: 2
Dołączył(a): 5 lis 2011, o 10:01
Lokalizacja: Sanok

Postprzez Snejk18 » 6 lis 2011, o 12:37

slawek5t napisał(a):Jak sie włącza ten przyspieszacz?

W desce rozdzielczej na wysokości lewego kolana jest taka dźwignia którą się wyciąga.

slawek5t napisał(a):W tdi też jest ?

Nie nie ma tego w TDI. Coś takiego jest tylko w D i TD bo tam są mechaniczne pompy wtryskowe.
W TDI pracą pompy steruje już komputer i z tego co się orientuję on właśnie, przy zimnym rozruchu, przestawia delikatnie kąt wtrysku.

slawek5t napisał(a):Nie wiedziałem ze jest takie cos

Każdy stary diesel coś takiego ma. Jest to odpowiednik ssania ze starszych benzyniaków.
Avatar użytkownika
Snejk18
Fanatyk
 
Posty: 1105
Dołączył(a): 1 kwi 2009, o 22:19
Lokalizacja: Nasielsk

Postprzez tomi » 13 lis 2011, o 12:21

Podepnę się pod temat. Mam problemy przy odpalaniu. Dymi i nierówno chodzi. Być może urządzenie rozruchowe nie działa.
Ma mam kilka pytań. Silnik 1.9 TD AAZ z klimą. Przyśpieszacza na linkę brak. Czyli rozumiem,ze jest automatyczny.
1. Czy to co zaznaczyłem na fotce na czerwono to tzw. automatyczne ssanie czyli przyśpieszacz kąta przy rozruchu? Czy to reguluje tylko obroty?
2. Jak to działa? Do elementu zaznaczonego na zielono, który naciąga linkę dochodzi tylko wężyk.
3. Jakie powinno być naciągnięcie linki? Przy wyłączonym silniku linka jest lekko luźna i dźwignia zaznaczona na niebiesko nie jest przyciągana. Po odpaleniu linka się naprężyła przyciągając dźwignie. Wcześniej miałem duży luz na tej lince, gdzieś koło 1 cm. Ale wydawało mi się, że przy takim luzie dźwignia nie zostanie przyciągnięta dlatego ten luz zniwelowałem. Nie wiem czy dobrze. Może powinien być taki duży luz.
4. Czy po jakimś czasie gdy silnik się nagrzeje linka znowu zrobi się luźna zwalniając dźwignie czy działa to przez cały czas gdy silnik chodzi? Podgrzałem silnik do prawie 90 st i linka cały czas była napięta. Dopiero po wyłączeniu silnika linka zrobiła się luźna zwalniając dźwignię.

Obrazek
tomi
Berbeć
 
Posty: 13
Dołączył(a): 28 kwi 2008, o 22:57
Lokalizacja: Poznań


- - -



Powrót do Silniki diesla

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Google Adsense [Bot] i 26 gości