1.9 td zaślepienie turbiny

Wszystkie informacje o silnikach diesla.

Moderator: Moderator

1.9 td zaślepienie turbiny

Postprzez marionarus » 11 gru 2011, o 22:44

Witam.
Szukam przyzwoitego autka dla dziewczyny, zaproponowałem jej właśnie Golfika III.

Znalazłem ciekawą ofertę, autko z silnikiem 1,9 TD 75KM.

Mam do Was pytanie, czy w Golfie III generacji można zaślepić turbinę i normalnie bez niej jeździć?.

Sam mam Golfa II, i ta można bezproblemowo pozbyć się turbiny, tracąc te 10 kucy. Ale autko jest normalnie sprawne.

Czy w trójeczce też da się tak zrobić?
marionarus
Berbeć
 
Posty: 3
Dołączył(a): 11 gru 2011, o 22:41
Lokalizacja: Łódź

1.9 td zaślepienie turbiny

 

Postprzez matteusz » 11 gru 2011, o 23:36

ty się dobrze czujesz ??? Możesz wywalić turbinę i przerobić go na 1.9d, ale jaki to ma sens ? Jak chcesz go przerabiać to możesz se wziąć elementy z silnika 1.9d a mi dać turbine, pompe, ic, i boost pina :D
VW GOLF MK4 Candy White
Obrazek
Avatar użytkownika
matteusz
Gaduła
 
Posty: 525
Dołączył(a): 9 lis 2011, o 20:17
Lokalizacja: Gostynin k. Płocka

Postprzez monia855 » 11 gru 2011, o 23:38

ja chętnie przygarnę pompe :mrgreen:
monia855
Czytacz
 
Posty: 37
Dołączył(a): 19 paź 2011, o 23:08
Lokalizacja: Sławków

Postprzez marionarus » 12 gru 2011, o 01:17

Nie no chłopaki, trochę źle się zrozumieliśmy.

Ja nie mam zamiaru jej od razu wywalać turbiny. Po prostu zależy mi by kupić jej dieselka, jak widzicie nie dysponuje jakąs kosmiczną kwotą.

Wszyscy wiemy że turbiny lubią siadać(niby mowia ze jak dbasz tak masz, ale kazda kiedys padnie), szczególnie gdy autko ma juz kilkanaście lat.
Pytałem czy w razie czego jest to mozliwe by przerobic go na 1.9 D, i jak skomplikowane by to bylo, i co w ogole trzeba by zrobic.

Watpie gdyby np. po roku siadla jej turbina to by oplacalo sie ja wymieniac, bo to kosztowna zabawa, tym bardziej ze samo auto za 2,5 tys kupi.

Ona nie potrzebuje super zrywnego auta, po prostu ma jezdzic z punktu A do punktu B i byc oszczedne, wiec nawet jak zamiast 75KM bedzie miala 60 to i tak dobrze.

Ja z turbo w mk2 mam 60 i dla mnie jest ok, dojezdzam na uczelnie za smieszne pieniadze:)

Więc ogółem pytałem tylko w sensie "W razie czego gdyby któregoś felernego dnia..."

Więc jak z tym turbo jest;p?
Ostatnio edytowano 12 gru 2011, o 01:20 przez marionarus, łącznie edytowano 1 raz
marionarus
Berbeć
 
Posty: 3
Dołączył(a): 11 gru 2011, o 22:41
Lokalizacja: Łódź

Postprzez strzeliniasty » 12 gru 2011, o 01:19

marionarus, to poszukaj jakiegos 1.9d skoro nie chcesz sie bawic z turbinami ale pamietaj ze autko z turbinka bedzie oszczedniejsze niz to bez :)
Avatar użytkownika
strzeliniasty
Members
 
Posty: 2656
Dołączył(a): 9 paź 2008, o 22:42
Lokalizacja: Strzelin / Wrocław

Postprzez slawek5t » 12 gru 2011, o 01:31

Chyba nie chcesz miec słabszego auta niż dziewczyna :D

A po drugie to w TD jest jaka turbinka ? Z waste gate ? Jesli tak to przeciez one praktycznie nie padają.
Mój golfik
Avatar użytkownika
slawek5t
Members
 
Posty: 1993
Dołączył(a): 15 cze 2011, o 00:05
Lokalizacja: Pomorskie

Postprzez marionarus » 12 gru 2011, o 02:00

Nie fura lecz umiejętności się liczą;p

Po prostu zależy mi na dobrym i przede wszystkim niezawodnym autku dla niej. Ja bardzo lubię swojego mk2, bo nigdy mnie nie zawiódl, ale aktualnie z jej funduszami, można się już pokusić o coś lepszego, więc bez sensu kupic Golfa II.
O Mk3 niewiele wiem, dlatego udaję się z pomocą do speców;p

W ogóle jeżeli byście mogli napisać, na co zwrócić szczególną uwagę gdy będę jej ogladać tego 1.9 TD 75Km, to byłbym bardzo wdzięczny:).
marionarus
Berbeć
 
Posty: 3
Dołączył(a): 11 gru 2011, o 22:41
Lokalizacja: Łódź

Postprzez strzeliniasty » 12 gru 2011, o 02:05

Sprawdz stan oleju na zimnym silniku i innych plynow.
Nastepnie po odpaleniu zwroc uwage jak pracuje silnik i czy pali na dotyk.
Zauwaz czy nie kopci po odpaleniu.
Jak silnik zlapie temperature przegazuj go, zobacz czy nie kopci na bialo/niebiesko na czarno troche przy ostrym strzale moze.
Odkrec korek od wlewu oleju i delikatnie uchyl i zobacz czy nie puszcza parki.
Powinno byc slychac turbine, przyjemne swiszczenie.
Sluchaj czy nie ma terkotania, czy silnik nie gasnie jak dajesz poterzny strzal


http://www.motoekspert.mojeauto.pl/cms/?id=168
Avatar użytkownika
strzeliniasty
Members
 
Posty: 2656
Dołączył(a): 9 paź 2008, o 22:42
Lokalizacja: Strzelin / Wrocław

Postprzez slawek5t » 12 gru 2011, o 02:30

Mój golfik
Avatar użytkownika
slawek5t
Members
 
Posty: 1993
Dołączył(a): 15 cze 2011, o 00:05
Lokalizacja: Pomorskie

Postprzez Matiuas » 12 gru 2011, o 09:27


To jest o TDI więc nie wszystko się zgadza.
marionarus, Sprawdź turbo czy jest suche, ściągnij dolot z turbiny i sprawdź czy ma luzy na wirniku, poprzeczne może mieć delikatne ale wzdłużnych nie może mieć. Tak jak kolega slawek5t napisał jest tam taka turbina (najczęściej K14), ona zaczyna pompować od około 2,2 tys tak że jak na zimnym nie będziesz dawał do pieca to długo polata. Ja na swojej zrobiłem już ponad 60 tys i remontowana nie była, a kto wie ile wcześniej nalatała.
Matiuas
Badacz tematu
 
Posty: 204
Dołączył(a): 17 sty 2009, o 00:29
Lokalizacja: Jarosław

Postprzez slawek5t » 12 gru 2011, o 15:24

Matiuas napisał(a):Ja na swojej zrobiłem już ponad 60 tys i remontowana nie była, a kto wie ile wcześniej nalatała.

Duże prawdopodobienstwo że od nowosci :D i raczej tak będzie .
Mój golfik
Avatar użytkownika
slawek5t
Members
 
Posty: 1993
Dołączył(a): 15 cze 2011, o 00:05
Lokalizacja: Pomorskie

Postprzez robercik » 13 gru 2011, o 20:44

ja w swoim wywalilem turbo wstawilem kolektory wolnossace i zrobilem sdi samochod lata sobie
robercik
Badacz tematu
 
Posty: 313
Dołączył(a): 23 sie 2008, o 19:06
Lokalizacja: łuków

Następna strona

- - - artexint



Powrót do Silniki diesla

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 25 gości