1,9 TDI 1Z problemy z paleniem jak ostygnie

Wszystkie informacje o silnikach diesla.

Moderator: Moderator

1,9 TDI 1Z problemy z paleniem jak ostygnie

Postprzez rywho » 18 mar 2010, o 00:23

Problem polega na tym, ze nie moze odpalic w momencie jak ostygnie tj. np. po ok 1-2h, nie wlacza wowczas grzania swiec.
Gdy ostygnie calkiem grzanie swiec sie wlacza i pali ale z puszczeniem bialego dyma oraz objawami jakby nie palil na jeden cylinder. Swiece wymienione, zalozony nowy czujnik temperatury.
Poradzcie cos ludziska.
rywho
Berbeć
 
Posty: 4
Dołączył(a): 18 mar 2010, o 00:09
Lokalizacja: Pustków Osiedle

1,9 TDI 1Z problemy z paleniem jak ostygnie

 

Postprzez Procent » 18 mar 2010, o 00:40

Przekaźnik (grzania) świec żarowych
Weźmiesz mnie na prostej?? A ja Cię zniszczę na zakręcie!!

Mój Goferek
Avatar użytkownika
Procent
Members
 
Posty: 1771
Dołączył(a): 1 lut 2009, o 19:06
Lokalizacja: (TLW) Włoszczowa
Rocznik: 1995
Silnik: 2000
Paliwo: PB
Nadwozie: 3-drzwiowe

Postprzez rywho » 18 mar 2010, o 00:46

przekaznik zalacza grzanie swiec po odpieciu czujnika temperatury oraz gdy silnik jest zimny
rywho
Berbeć
 
Posty: 4
Dołączył(a): 18 mar 2010, o 00:09
Lokalizacja: Pustków Osiedle

Postprzez pawelek10 » 18 mar 2010, o 04:47

Sprawdź kąt wtrysku VAGiem czy ci się nie przestawił, możliwe nawet, że cały rozrząd przeskoczył o jakiś ząbek. Zobacz po odpaleniu czy koło pasowe na wale korbowym nie ma bicia bo możliwe, że ci ścięło klin na wale korbowym i wtedy to kółko będzie się bujać na boki, przestawiać rozrząd a co za tym idzie kąt wtrysku.
pawelek10
Berbeć
 
Posty: 7
Dołączył(a): 16 lut 2009, o 16:51
Lokalizacja: Wrocław

Postprzez Kvcyk » 20 mar 2010, o 17:23

pawelek10 napisał(a): Zobacz po odpaleniu czy koło pasowe na wale korbowym nie ma bicia bo możliwe, że ci ścięło klin na wale korbowym i wtedy to kółko będzie się bujać na boki, przestawiać rozrząd a co za tym idzie kąt wtrysku.


prawdopodobnie mam ten sam problem i już tyle kasy włożyłem w autko a dopiero teraz jakiś normalnie mech mi powiedział dokładnie. Podobno idzie to zrobić jakimś frezem o ile wał się jeszcze do tego nadaje lub wymiana całego wału a co za tym idzie koszta :-( może ktoś zna jeszcze jakiś inny sposób???
aha dowiedziałem się też żeby nie jeździć autem bo może być jeszcze gorzej :zalamany:
Kvcyk
Berbeć
 
Posty: 16
Dołączył(a): 24 lut 2009, o 13:08
Lokalizacja: Katowice

Postprzez pawelek10 » 20 mar 2010, o 18:03

Da się to zrobić na wale bez rozbierania silnika, sam to robiłem w jednym z warsztatów wrocławskich i kosztowało to z uszczelką pod pokrywę silnika, jakimiś zimeringami rozrządu, nowym kółkiem zębatym i śrubą z klejem coś około 400 zł. Niestety wszystko tak jak napisałeś zależy od tego w jakim stanie jest czop wału korbowego, jak za bardzo wyjechany to niestety wymiana bo po czasie stanie się to samo.

Polega to na tym, że po zdjęciu kółka w miejscu gdzie wkręcona była śruba wkręca się taki pręt a na niego nakłada taki przyrząd, którym się kręci i "na prosto" frezuje czoło wału. Wyrobione kółko bowiem tworzy takie półkole na czopie wału i to właśnie je trzeba sfrezować na płasko.
pawelek10
Berbeć
 
Posty: 7
Dołączył(a): 16 lut 2009, o 16:51
Lokalizacja: Wrocław

Postprzez rywho » 22 mar 2010, o 16:05

czy powodem moze byc pompa wtrysku?? Bo zauwazylem ze sie "poci"
rywho
Berbeć
 
Posty: 4
Dołączył(a): 18 mar 2010, o 00:09
Lokalizacja: Pustków Osiedle

Postprzez TOMEK 84 » 22 mar 2010, o 18:09

tez ma problem ze swiecami od 3ech dni :-(
jakis tydzien temu po ustaiwniu kąta wrysku wymianie rozrządu i oleju
jakoś dziwnie zaczoł mi chodzic przerywa mi na chwile pow 4000obr.. no i swiece zarowe przestały grzac zara po przekręceniu kluczyk gasną i nic nie słychac zednego tyknięcie a zawsze było takie cyk a teraz nic
dodam ze jak mu przygazyje to pokazuje sie powietrze na pokrywie pompy paliwa
Avatar użytkownika
TOMEK 84
Members
 
Posty: 806
Dołączył(a): 15 lip 2008, o 20:45
Lokalizacja: INOWROCŁAW :)

Postprzez Bradley » 22 mar 2010, o 19:25

TOMEK 84 napisał(a):no i swiece zarowe przestały grzac zara po przekręceniu kluczyk gasną i nic nie słychac zednego tyknięcie a zawsze było takie cyk a teraz nic

Teraz jest cieplo to nie grzeja.
VW Vento 1.9TDI 1Z ++ :)
Na potęge Posępnego Czerepu, mocy przybywaj!
Captain Planet, he's our hero. Gonna take pollution down to (Euro)0
Bradley
Fanatyk
 
Posty: 1120
Dołączył(a): 15 maja 2009, o 13:17
Lokalizacja: Bielsko-Biała / Katowice

Postprzez TOMEK 84 » 23 mar 2010, o 20:16

no zgadza sie wszystko sprawdzone :super:
temacik ogarniety juz jest wszystko ok
Avatar użytkownika
TOMEK 84
Members
 
Posty: 806
Dołączył(a): 15 lip 2008, o 20:45
Lokalizacja: INOWROCŁAW :)

Postprzez rywho » 29 mar 2010, o 14:28

Pompa wtrysku uszczelniona i nadal to samo :( ostygnie i masakra z paleniem.
rywho
Berbeć
 
Posty: 4
Dołączył(a): 18 mar 2010, o 00:09
Lokalizacja: Pustków Osiedle

Postprzez leopard » 29 mar 2010, o 14:39

rywho napisał(a):ostygnie i masakra z paleniem

daj statyczne logi z 01/04/07/013 temp. 90'C
Avatar użytkownika
leopard
Members
 
Posty: 1461
Dołączył(a): 18 maja 2008, o 17:09
Lokalizacja: Szczecin


- - -



Powrót do Silniki diesla

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 29 gości

cron