1.9 tdi afn zerwany pasek rozrządu podczas odpalania

Wszystkie informacje o silnikach diesla.

Moderator: Moderator

1.9 tdi afn zerwany pasek rozrządu podczas odpalania

Postprzez themotivator » 28 paź 2013, o 10:50

Witam

Pacjent Golf III AFN 1996
Wczoraj samochód zaczął dziwnie chodzić Raz miał normalnie moc a raz zamulał. Podczas zamulania auto chodziło głośniej. I to podczas jazdy zmieniało się płynnie: dwójka - gaz jedzie, trójka gaz nie jedzie, odpuszczam gaz i znów wciskam jedzie, czwórka jedzie potem przestaje i tak w kółko niezależnie od obrotów i biegu. Wieczorem podpiąłem go pod mój śmieszny komputerek i wyskoczyły błędy 550 i 1269 (błędy dotyczące kąta wtrysku). Jako że za cholerę nie mogłem zainstalować vag-coma u siebie na lapku postanowiłem rano pojechać do znajomego z mądrzejszym komputerem. Po sprawdzeniu bloku 000 i drugiej wartości czyli kąta wtrysku gdzie powinno być 49-54 a u mnie było 120. Diagnoza przeskoczył pasek rozrządu. W międzyczasie padł mi akumulator i musiałem pożyczać prąd od kumpla. Przy próbie rozruchu za pierwszym razem myślałem że akumulator za mało naładowany bo tylko wykonał pół obrotu i znów zgasły kontrolki. Po chwili ładowania i spróbowałem znowu i silnik zaczął kręcić ale tak jakby było mu lżej. Zaraz przestałem go kręcić odchyliliśmy pokrywę rozrządu a tam pasek w strzępach. Co mogło się stać? Tłok pocałował się z zaworem? Nie wiem czy ściągać od razu głowice czy kupić pasek założyć go i spróbować zakręcić kołem czy się coś nie zblokuje znowu. Nadmieniam że gibało mi się koło pasowe wymieniłem na nowe koło (te duże) wraz z nowymi śrubami (tymi czterema). Po wymianie dalej się gibało i już szukałem kogoś kto sfrezuje mi czoło wału ale nie zdążyłem.. Jakieś porady przed ściągnięciem czapki?

pzdr
themotivator
Berbeć
 
Posty: 4
Dołączył(a): 10 kwi 2013, o 22:50
Lokalizacja: zabrze

1.9 tdi afn zerwany pasek rozrządu podczas odpalania

 

Postprzez palio » 28 paź 2013, o 19:56

Na początek zrób czop wału. Najważniejsze żeby koło na wale się nie gibało. To podstawa.

Miejmy nadzieję, że tłoki nie pocałowały się z zaworami. Ale pewności nie ma.
Kup nowy rozrząd (pasek i rolki) wymień ustaw i próbuj odpalić. Może się uda chociaż 100% pewności nie ma.
Avatar użytkownika
palio
Administrator
 
Posty: 3891
Dołączył(a): 24 mar 2010, o 20:45
Lokalizacja: Fajsławice
Rocznik: 95
Silnik: 1Z++
Paliwo: ON
Nadwozie: 5-drzwiowe

Postprzez krzyś » 28 paź 2013, o 20:25

nie ciekawa historia kolego :kwasny: ale spróbuj jak radzi palio z tym że ja bym zdemontował wałek ocenił wysokość zaworów oraz czy wszystkie są w jednej linii oraz każdego z osobna wcisnął trzonkiem młotka czy aby się któryś nie blokuje po czym bez wałka pokręcić wałem jeśli zawory są ok będziesz czuł kompresje najlepiej gdybyś miał manometr do pomiaru kompresji.
Vag diagnostyka,czyszczenie nastawników, uszczelnianie pomp wtryskowych Vp37, naprawa skrzyń biegów. Wszelkie info PW..
Avatar użytkownika
krzyś
Members
 
Posty: 888
Dołączył(a): 13 mar 2013, o 18:58
Lokalizacja: Krosino
Rocznik: 1996
Silnik: 1.9 TDI 1Z
Paliwo: ON
Nadwozie: 5-drzwiowe

Postprzez k-m-r1 » 29 paź 2013, o 20:18

no ja bym góre zdejmoał sprawdzic bo jeśli któryś zawór był skrajnie otwarty to niestety papa

zdejmiesz to będziesz miał pewne co do wymienay czy jest OK i robic koło i reszte


bo jak zamontujesz koło pasek i odpalisz i bedzie kiszka to z kasą popłyniesz i znów zawory będziesz zmieniał i kto wie co jeszcze
Polska wersja programu MACH3 cnc---- Makra do palników ,magazynków, THC, OHC---- EKRANY dla firm i producentów maszyn ---- budowa sprzedaż maszyn Plazmy, Elektrodrążarki, Frezarki ,Tokarki, Gietarki, inne maszyny
Avatar użytkownika
k-m-r1
Weteran
 
Posty: 2080
Dołączył(a): 24 sie 2008, o 18:48
Lokalizacja: OOL DW Praszka Wrocław


- - -



Powrót do Silniki diesla

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Google [Bot] i 26 gości