1.9 TDI golf III 95r

Wszystkie informacje o silnikach diesla.

Moderator: Moderator

1.9 TDI golf III 95r

Postprzez sh19tdi » 6 mar 2014, o 00:35

Witam :)

Mam problem dotyczący odpalania, oraz oleju


1. auto stało 30h na zimnym ( od -1 do 5 ) wszedłem, i miałem straszny problem z odpaleniem, jedyny sposób by odpalić to dodanie gazu, co jest bardzo uciążliwe, i zdarza się że musze tą operacje zrobić kilka razy... czy może to być wina czujnika temperatury? mam nowego golfa i mam mase rzeczy do roboty, dodam że mam zepsuty termostat na 99%, bo po 1h temp dopiero dochodzi do 90 'C

2. Czy to normalne że stan oleju przed 30h był na 2/3 między MIN - MAX, a po 30h olej był na równi z linią minimalną ( czy poprostu gdy stał cały olej opadł i poprostu mi tak pokazało? zrobiłem dolewke z 100ml i było jak wcześniej, i mam pytanie czy to normalne że mało było oleju po 30h? nie odpałałem auta, wszystko na zimnym.



prosze o normalne odpowiedzi, dzięki;)
sh19tdi
Berbeć
 
Posty: 14
Dołączył(a): 5 mar 2014, o 22:37
Lokalizacja: Zachodniopomorskie

1.9 TDI golf III 95r

 

Postprzez palio » 6 mar 2014, o 08:45

1. Podejrzewam podającą kostkę stacyjki. Bez wymiany się nie obejdzie. Miałem podobny problem.

2. Zrobiłeś dolewkę to sprawdzaj stan oleju. Zobacz też czy nie masz gdzieś wycieków. Niezależnie ile auto stoi to stan oleju powinien być zawsze taki sam.
Avatar użytkownika
palio
Administrator
 
Posty: 3891
Dołączył(a): 24 mar 2010, o 20:45
Lokalizacja: Fajsławice
Rocznik: 95
Silnik: 1Z++
Paliwo: ON
Nadwozie: 5-drzwiowe

Postprzez Reiven » 6 mar 2014, o 10:05

Jak sprawdzałeś olej na ciepłym silniku a potem na zupełnie zimnym to się nie dziw. :) No i co ma kostka stacyjki do odpalania z gazem, jak jest walnięta kostka to albo odpala albo nie i dodanie gazu niczego nie zmienia.

VAG odczyt błędów i logi.
VW Power
Avatar użytkownika
Reiven
Gaduła
 
Posty: 462
Dołączył(a): 26 wrz 2008, o 10:48
Lokalizacja: Warszawa
Rocznik: 1995
Silnik: 2000
Paliwo: PB
Nadwozie: 3-drzwiowe

Postprzez palio » 6 mar 2014, o 10:14

Reiven i tu się mylisz. Rozbierz kostkę stacyjki to będziesz wiedział o co chodzi.
Avatar użytkownika
palio
Administrator
 
Posty: 3891
Dołączył(a): 24 mar 2010, o 20:45
Lokalizacja: Fajsławice
Rocznik: 95
Silnik: 1Z++
Paliwo: ON
Nadwozie: 5-drzwiowe

Postprzez sh19tdi » 6 mar 2014, o 18:17

palio napisał(a):1. Podejrzewam podającą kostkę stacyjki. Bez wymiany się nie obejdzie. Miałem podobny problem.

2. Zrobiłeś dolewkę to sprawdzaj stan oleju. Zobacz też czy nie masz gdzieś wycieków. Niezależnie ile auto stoi to stan oleju powinien być zawsze taki sam.


1. Czyli kupić kostke stacyjki powiadasz, tak? :) A nie jest to może awaria czujnika temperatury? dodam że termostat mam walniety bo auto do 90 'C nagrzeje się dopiero po 1h jeżdzenia...


2. Dziś na noc stawiam coś pod autko, także rano zobaczymy, ale wątpie bo silnik wygląda na suchote
Ostatnio edytowano 6 mar 2014, o 18:21 przez sh19tdi, łącznie edytowano 1 raz
sh19tdi
Berbeć
 
Posty: 14
Dołączył(a): 5 mar 2014, o 22:37
Lokalizacja: Zachodniopomorskie

Postprzez palio » 6 mar 2014, o 18:26

Tak kup kostkę stacyjki nie kosztuje nie wiadomo ile. One lubią się często psuć.
Miałem taki sam przypadek. Po zmianie kostki wszystko wróciło do normy.

Jak chcesz sprawdzić czujnik temp. płynu chłodzącego to go odepnij i próbuj odpalać. Wtedy świece będą grzać cały czas. Podczas odpalania powinien zakopcić mocno na czarno.
Avatar użytkownika
palio
Administrator
 
Posty: 3891
Dołączył(a): 24 mar 2010, o 20:45
Lokalizacja: Fajsławice
Rocznik: 95
Silnik: 1Z++
Paliwo: ON
Nadwozie: 5-drzwiowe

Postprzez sh19tdi » 6 mar 2014, o 19:30

palio napisał(a):Tak kup kostkę stacyjki nie kosztuje nie wiadomo ile. One lubią się często psuć.
Miałem taki sam przypadek. Po zmianie kostki wszystko wróciło do normy.

Jak chcesz sprawdzić czujnik temp. płynu chłodzącego to go odepnij i próbuj odpalać. Wtedy świece będą grzać cały czas. Podczas odpalania powinien zakopcić mocno na czarno.



dzięki ;) jutro zajade po kostke i dam sprawozdanie :)

[ Dodano: 2014-03-07, 17:21 ]
no to tak, auto znacznie lepiej odpala po wymianie termostatu ( nawet nie podejrzewałem tego efektu ) autko zagrzane elegancko do 90'C po 15min, wcześniej do takiej temp dochodziłem po 2h ostrzejszej jazdy, wycieków zero, wszystko odpowietrzone, płynu wlałem 5,5 nowego + ok. 700ml starego, i jest poziom max. Ale co nowego odkryłem to włącznik wentylatorów, na krótko wentylatory odpalają, także to powinno być to dziś na szrocie to kupiłem, zapłaciłem 10zł.
Ostatnio edytowano 6 mar 2014, o 19:52 przez sh19tdi, łącznie edytowano 1 raz
sh19tdi
Berbeć
 
Posty: 14
Dołączył(a): 5 mar 2014, o 22:37
Lokalizacja: Zachodniopomorskie


- - -



Powrót do Silniki diesla

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 23 gości

cron