1.9 TDI problem z za dużym spalaniem

Wszystkie informacje o silnikach diesla.

Moderator: Moderator

1.9 TDI problem z za dużym spalaniem

Postprzez kbanah » 15 paź 2014, o 22:10

Witam ostatnio zauważyłem, że mój golfik zaczął palić ponad 12 litrów na 100km. Nie sprawdzałem na dystrybutorze bo nie zalewałem dawno pod korek ale jeśli bak ma 60 litrów a wskaźnik paliwa około 8 kresek wraz z rezerwą to pomiędzy jedną kreską a drugą schodzi około 7.5 litra a przejeżdżam w tym okresie około 65 kilometrów. Pewnej nocy nie mogłem odpalić bo zapomniałem, że immobilizera nie wyłączyłem i zajrzałem pod auto a tam dość mocny wyciek. Nie jestem w stanie ustalić skąd ale leciało po osłonie silnika. (zaglądałem pod auto bo w dzień przytarłem błotnikiem od spodu).
Jaka może być przyczyna tego wycieku? Dodam, że auto nie jeździło wyłącznie na ropie. Możliwe żeby wywiało uszczelki pompy od gęstszego paliwa? Jutro auto idzie do mechaniora na wymianę napinacza i wspomnę mu o tym wzmożonym spalaniu.
Szykować się na grubszy wydatek z pompą czy wina leży po jakimś cieknącym wężyku?
Pozdrawiam
kbanah
Czytacz
 
Posty: 38
Dołączył(a): 8 paź 2011, o 21:11
Lokalizacja: Łódź

1.9 TDI problem z za dużym spalaniem

 

Postprzez palio » 16 paź 2014, o 19:07

Musisz szukać. Nikt nie podpowie gdzie dokładnie cieknie. Możliwe, że i któryś z wężyków jest nieszczelny.
Jeśli chodzi o pompę to kupuje się zestaw uszczelek, które się wymienia.
Avatar użytkownika
palio
Administrator
 
Posty: 3891
Dołączył(a): 24 mar 2010, o 20:45
Lokalizacja: Fajsławice
Rocznik: 95
Silnik: 1Z++
Paliwo: ON
Nadwozie: 5-drzwiowe

Postprzez kbanah » 18 paź 2014, o 22:52

Mechanik mówi, że pompa leje spod rozdzielacza ale on się raczej nie podejmie tylko mam znaleźć pompiarza który mi ją zregeneruje.
Dzisiaj byłem na kanale i spód jest cały w ropie. Wszystkie osłony, miska olejowa itp.
W jakich granicach pieniężnych można zregenerować całą pompę ze wszystkimi usczelkami, oringami itp.?
Czy pompiarz będzie umiał ustawić odpowiedni kąt wtrysków?
Pozdrawiam
kbanah
Czytacz
 
Posty: 38
Dołączył(a): 8 paź 2011, o 21:11
Lokalizacja: Łódź

Postprzez palio » 19 paź 2014, o 07:51

Ciężko powiedzieć ile weźmie pompiarz za taka robotę. Komplet uszczelek kupisz już za 60 zł Boscha. Trzeba będzie wyjąć całą pompę na wierzch.

Tak trzeba będzie potem ustawić dawkę i początek kąta wtrysku.
Avatar użytkownika
palio
Administrator
 
Posty: 3891
Dołączył(a): 24 mar 2010, o 20:45
Lokalizacja: Fajsławice
Rocznik: 95
Silnik: 1Z++
Paliwo: ON
Nadwozie: 5-drzwiowe

Postprzez Banita95 » 20 paź 2014, o 10:28

w 150-200zł powinieneś się zmieścić zależy od pompiarza/miasta
Avatar użytkownika
Banita95
Members
 
Posty: 860
Dołączył(a): 3 lis 2013, o 00:34
Lokalizacja: Pasłęk
Rocznik: 99
Silnik: 2.3
Paliwo: PB
Nadwozie: 5-drzwiowe

Postprzez kbanah » 4 lis 2014, o 22:31

Witam, mam kolejne pytanie dotyczące pompy i spalania. Ostatnio podłączyłem auto pod komputer i sprawdzałem parametry ustawienia kąta wtrysku. Wykazało, że 243. Auto w miarę ładnie jeździ i nienagannie odpala ale wciąż zastanawia mnie czy ma to jakiś wpływ na spalanie. Byłem u pompiarza zapytać o uszczelnienie i regeneracje pompy i zawołał 800 zł kompleksowo z ustawieniem wszystkiego. Jaki jest mniej więcej koszt samego ustawienia kata i dawki w 1z?
kbanah
Czytacz
 
Posty: 38
Dołączył(a): 8 paź 2011, o 21:11
Lokalizacja: Łódź

Postprzez palio » 4 lis 2014, o 22:54

Jak masz vaga to można to samemu zrobić. Zajmuje to 20 minut spokojnej roboty. Kąt kątem ciekawi mnie jedno czy czasami rozrząd nie jest przestawiony na pompie o jeden ząbek. Bo w tej chwili masz bardzo mocno przyśpieszony kat.
Avatar użytkownika
palio
Administrator
 
Posty: 3891
Dołączył(a): 24 mar 2010, o 20:45
Lokalizacja: Fajsławice
Rocznik: 95
Silnik: 1Z++
Paliwo: ON
Nadwozie: 5-drzwiowe


- - -



Powrót do Silniki diesla

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 32 gości

cron