1.9 TDI rozrusznik chwile kreci i slabnie

Wszystkie informacje o silnikach diesla.

Moderator: Moderator

1.9 TDI rozrusznik chwile kreci i slabnie

Postprzez boni_07 » 3 mar 2013, o 12:33

Witam
Jestem posiadaczem golfa 3 1.9tdi 90km GT jak dotad wszystko z nim bylo w porzadku. Jednak wczoraj z rana pojawil siew problem z odpaleniem. kluczyk przekrecam a tu 2-3 razy zakreci rozrusznik i pada. Pomyslalem ze wina akumulatora, po podladowaniu i probie odpalenia to samo.. Przy probie odpalenia na hol wszystko ladnie pali. Wiec zwracam sie z prosba do was w czym tkwi problem. Co nalezy zrobic aby wykryc usterke. Jako ze jestm laikiem bardzo prosze o pomoc.

Pozdrawiam
boni_07
Berbeć
 
Posty: 3
Dołączył(a): 3 mar 2013, o 11:29
Lokalizacja: Hagen

1.9 TDI rozrusznik chwile kreci i slabnie

 

Postprzez Lurek » 3 mar 2013, o 14:00

A jeśli już uda ci się go odpalić, przejedziesz np. 15 km, auto sie w miare zagrzeje, to auto dalej nie chce zakręcić?
Lurek
Berbeć
 
Posty: 18
Dołączył(a): 4 lut 2013, o 20:43
Lokalizacja: Przyszowa

Postprzez boni_07 » 3 mar 2013, o 14:09

Lurek napisał(a):A jeśli już uda ci się go odpalić, przejedziesz np. 15 km, auto sie w miare zagrzeje, to auto dalej nie chce zakręcić?


Wlanie nie udaje sie odpalic, jedynie na hol... ale jak przejechalem 20 km ygasze go postoi z 5 min odpali normalnie jak dluzej dalej nie odpala. dodam jeszcze ze resetuje sie licznik podczas odpalenia..
boni_07
Berbeć
 
Posty: 3
Dołączył(a): 3 mar 2013, o 11:29
Lokalizacja: Hagen

Postprzez palio » 3 mar 2013, o 14:24

Pamiętaj, że diesla nie odpala się na hol. A mnie się wydaje, że problem nadal tkwi w aku.

Liczniki sa podtrzymywane napięciem z akumulatora, ale nie może ono spaść poniżej ok. 5V, bo wtedy się zerują. Kiedy aku jest sprawny, napięcie podczas rozruchu spada do 7-8V. Ale jeżeli aku jest niedoładowane, jest już mocno zużyte albo jest zły styk na klemach - podczas rozruchu będzie się licznik i zegar zerować. Zacznij od doładowania aku, sprawdzenia (wyczyszczenia) klem. Jeżeli nie pomoże - aku do wymiany.

Jak masz dostęp do miernika to podłącz miernik do aku i sprawdź w momencie rozruchu do jakiego napięcia spada, możesz już mieć aku na wykończeniu

Sprawdź również napięcie na aku. Bez obciążenia powinno wynosić ok. 12V a biegu jałowym ok. 14V.

[ Dodano: 2013-03-03, 13:25 ]
Sprawdź czy nie cofa się paliwo.
Avatar użytkownika
palio
Administrator
 
Posty: 3891
Dołączył(a): 24 mar 2010, o 20:45
Lokalizacja: Fajsławice
Rocznik: 95
Silnik: 1Z++
Paliwo: ON
Nadwozie: 5-drzwiowe

Postprzez Pozor » 3 mar 2013, o 14:45

tak jak kolega wyżej napisał ja miałem podobny problem jak był zimny ledwo co odpalał.Miałem zregenerowany rozrusznik i dalej to samo wymieniłem akumulator i teraz nie mam problemów a z tego co piszesz to bardzo mi tu śmierdzi mi już słabym aku.Nie polecałbym też kręcić tdi na słabym aku bo takie przygasanie licznika może nawet doporowadzić do zwarcia w sterowniku
Avatar użytkownika
Pozor
Members
 
Posty: 1424
Dołączył(a): 27 paź 2012, o 17:24
Lokalizacja: GST (Kaliska)

Postprzez Lurek » 3 mar 2013, o 14:56

W swoim golfie miałem podobny problem. Akumulator napięcie pokazywał normalne, ale jego pojemność była już tak mizerna, że po 4 godzinach stania na mrozie już nie mógł odpalić. Próbowałem ładowania odsiarczającego, ale nie wiele dało. Problem rozwiązałem kupując nowy akumulator :)

Możesz spróbować przeczyścić też klemy na akumulatorze - delikatnym papierem ściernym, lub szczotką drucianą.
Lurek
Berbeć
 
Posty: 18
Dołączył(a): 4 lut 2013, o 20:43
Lokalizacja: Przyszowa

Postprzez boni_07 » 3 mar 2013, o 15:03

palio45 napisał(a):Pamiętaj, że diesla nie odpala się na hol. A mnie się wydaje, że problem nadal tkwi w aku.

Liczniki sa podtrzymywane napięciem z akumulatora, ale nie może ono spaść poniżej ok. 5V, bo wtedy się zerują. Kiedy aku jest sprawny, napięcie podczas rozruchu spada do 7-8V. Ale jeżeli aku jest niedoładowane, jest już mocno zużyte albo jest zły styk na klemach - podczas rozruchu będzie się licznik i zegar zerować. Zacznij od doładowania aku, sprawdzenia (wyczyszczenia) klem. Jeżeli nie pomoże - aku do wymiany.

Jak masz dostęp do miernika to podłącz miernik do aku i sprawdź w momencie rozruchu do jakiego napięcia spada, możesz już mieć aku na wykończeniu

Sprawdź również napięcie na aku. Bez obciążenia powinno wynosić ok. 12V a biegu jałowym ok. 14V.

[ Dodano: 2013-03-03, 13:25 ]
Sprawdź czy nie cofa się paliwo.



Aku wydaje mi sie ze jest jeszcze w dobrej kondycji, wczesniej nie zdarzalo sie aby nie odpalil zawsze bylo ok. dopiero wczoraj z rana pojawil sie ten problem.. ( w wielkie mrozy nigdy nie bylo z nim problemow) z dnia na dzien nie wiem czy by tak padl. Jednak po naladowaniu podlaczeniu problem dalej nie zniknal.. a ktos moze ma jakies inne pomysly...
boni_07
Berbeć
 
Posty: 3
Dołączył(a): 3 mar 2013, o 11:29
Lokalizacja: Hagen

Postprzez Piaggio » 3 mar 2013, o 15:10

sprawa wydaje się być prosta jak drut! Takie objawy daje padnięty akumulator! Wyczyśc słupek i klemy, następnie zajmij się akumulatorem tak jak Paweł napisał! I napewno wszystko wróci do normy
Avatar użytkownika
Piaggio
Members
 
Posty: 1893
Dołączył(a): 15 mar 2008, o 21:41
Lokalizacja: Lidzbark Warmiński

Postprzez opolanin » 9 mar 2013, o 01:42

boni_07, sprawdz masę akumulatora, najlepiej podepnij kablem rozruchowym z innego auta, Przy założeniu że akumulator i rozrusznik są dobre
opolanin
 


- - -



Powrót do Silniki diesla

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 9 gości