1.9 TDI spadek mocy

Wszystkie informacje o silnikach diesla.

Moderator: Moderator

Postprzez palio » 3 lut 2013, o 17:20

czaravolvo napisał(a):Witam mam podobny problem jak kolega :-(
z tym że jak go odpalę i jest zimny to idzie ma kopa turbo działa tylko nie kiedy tzn z raz w miesiącu na rozgrzanym silniku podczas normalnej jazdy auto traci moc nie wkręca się na obroty nie ma kopa można wciskać gaz w podłogę redukować duży spadek mocy rozpędza sie ale bardzo wolno mułowato wystarczy w czasie jazdy zgasić i zapalić motor problem mija jak ręką odjął znajomy mechanik mówił że to przepływomierz szwankuje :-|
proszę o pomoc dodam jeszcze że to mój pierwszy samochód z silnikiem diesla 19 TDI 1Z 90KM
więc nie mam za bardzo pojęcia o tym silniku proszę o wyrozumiałość ;-)



Auto wpada w trb awaryjny tzw. NOTLAUF. Na forum było tego sporo wystarczy poszukać. podstawa to podpiąć auto pod kompa sczytać błędy i zrobić komplet logów.
Avatar użytkownika
palio
Administrator
 
Posty: 3891
Dołączył(a): 24 mar 2010, o 20:45
Lokalizacja: Fajsławice
Rocznik: 95
Silnik: 1Z++
Paliwo: ON
Nadwozie: 5-drzwiowe

 

Postprzez brzesiu » 6 lut 2013, o 12:43

Kolego sprubuj jeszcze ten zaworek zalac ale tak konkretnie jakimś penetratorem byle by on mial w sobie smar. Może uda sie go obudzić na jakis czas.
Sprawdź jeszcze czy sztanga płynnie chodzi może ona sie przycieła.
Zapraszam wszystkich do odwiedzenia mojego firmowego Bloga https://www.rabbittranspoland.com/pl/blog a gdyby ktoś potrzebował taksówki na lotnisko w Gdańsku zapraszam na stronę https://www.rabbittranspoland.com/pl
brzesiu
Badacz tematu
 
Posty: 298
Dołączył(a): 31 sty 2013, o 16:04
Lokalizacja: Gdańsk
Rocznik: 1993
Silnik: 1z
Paliwo: ON
Nadwozie: 3-drzwiowe

Postprzez marcinkazimierz » 6 lut 2013, o 16:26

u mnie olejem z brudem byl zatkany mylem go nafta tzn wtryskiwalem strzykawka
marcinkazimierz
Gaduła
 
Posty: 530
Dołączył(a): 27 kwi 2012, o 20:54
Lokalizacja: Lublin

Postprzez ślavek » 6 lut 2013, o 20:37

czaravolvo, Podstawa to Logi w Twoim przypoadku dynamiczne! bo tak to tylko możemy domniemać a magicznej kuli nie mamy, choć najczestsza przyczyna takich objawój jak twój to niesprawny n75 czasami przepływka też może dawac takie objawy wszystko kwestia diagnozy logami:-)
ty zobacz- koles ma skutera, ty zobacz on jedzie tym skuterkiem- no to go ciach! Ogólno krajowa akcja- "widzisz skuterkowca, ciachnij skuterkowa- bezpieczne drogi!"
ślavek
Berbeć
 
Posty: 8
Dołączył(a): 6 lut 2013, o 20:27
Lokalizacja: olsztyn

Postprzez czaravolvo » 7 lut 2013, o 18:42

brzesiu napisał(a):Kolego sprubuj jeszcze ten zaworek zalac ale tak konkretnie jakimś penetratorem byle by on mial w sobie smar. Może uda sie go obudzić na jakis czas.
Sprawdź jeszcze czy sztanga płynnie chodzi może ona sie przycieła.




zaworek czyli ten n75 ? czy to jest to cudo przed filtrem paliwa co praktycznie cały czas sobie cyka i dochodzą do niego trzy przewody czarny czerwony i niebieski ?
a sztanga znajduje się gdzieś przy turbosprężarce ?
jestem mało pojęty w tym silniku ostatnio był u znajomego mechanika ustawiał mu kąt wtrysku i dawkę paliwa bo słabo mi palił i mówił że to morze być wina przepływomierza bo niby od passata jest nie wiem czy ma to jakieś znaczenie ? chyba będę musiał zaprowadzić na te logi ;-)
czaravolvo
Berbeć
 
Posty: 11
Dołączył(a): 31 mar 2011, o 20:41
Lokalizacja: Żelechlinek

Postprzez ślavek » 7 lut 2013, o 20:13

czaravolvo, kupuj kabelek z allegro instalujesz vag-a na laptopie i heja jak wykonać logi napewno znajdziesz na tym forum było sporo o tym. W wyszukiwarkę wpisz logi dynamiczne. Następnie zapis wklejasz na stronę vaglog.pl i ta da tabelka gotowa:) linka zapodaj utaj i Postaram się zadziałać:-)
ty zobacz- koles ma skutera, ty zobacz on jedzie tym skuterkiem- no to go ciach! Ogólno krajowa akcja- "widzisz skuterkowca, ciachnij skuterkowa- bezpieczne drogi!"
ślavek
Berbeć
 
Posty: 8
Dołączył(a): 6 lut 2013, o 20:27
Lokalizacja: olsztyn

Postprzez palio » 9 lut 2013, o 10:00

Tak to ten zaworek. Cykanie nie musi oznaczać, że jest dobry. Aby sprawdzić co dzieje się z autem potrzebne będą logi. Bez tego nie ruszymy.

Jeżeli przepływka jest z silnika o tym samym oznaczeniu to ją zostaw. Nie ma tu większego znaczenia.
Avatar użytkownika
palio
Administrator
 
Posty: 3891
Dołączył(a): 24 mar 2010, o 20:45
Lokalizacja: Fajsławice
Rocznik: 95
Silnik: 1Z++
Paliwo: ON
Nadwozie: 5-drzwiowe

Postprzez marcinkazimierz » 9 lut 2013, o 11:49

przeplywke sie delikatnie myje ja mialem siatke od filtra tak brudna jak wentylacja w kuchni i naroslo na samym oporniku . n75 tez warto przepłukac zeby chodzil na dmuchniecie. jak przeplywke umylem to gaz o polowe mniej musze wciskac
marcinkazimierz
Gaduła
 
Posty: 530
Dołączył(a): 27 kwi 2012, o 20:54
Lokalizacja: Lublin

Postprzez palio » 9 lut 2013, o 11:56

Jak ktoś chce to tą siatkę od strony filtra powietrza można wywalić.
Avatar użytkownika
palio
Administrator
 
Posty: 3891
Dołączył(a): 24 mar 2010, o 20:45
Lokalizacja: Fajsławice
Rocznik: 95
Silnik: 1Z++
Paliwo: ON
Nadwozie: 5-drzwiowe

Postprzez brzesiu » 9 lut 2013, o 16:11

Ja bym tej siatki nie wywalał na stałe, nigdy nie wiadomo czy coś tam nie wpadnie a jednak przeplywomiez to stówka z groszem lekko.

Liqid Moly robi taki preparat jak air sensor cliner. Fajna sprawa jakby ktos szukał.
Zapraszam wszystkich do odwiedzenia mojego firmowego Bloga https://www.rabbittranspoland.com/pl/blog a gdyby ktoś potrzebował taksówki na lotnisko w Gdańsku zapraszam na stronę https://www.rabbittranspoland.com/pl
brzesiu
Badacz tematu
 
Posty: 298
Dołączył(a): 31 sty 2013, o 16:04
Lokalizacja: Gdańsk
Rocznik: 1993
Silnik: 1z
Paliwo: ON
Nadwozie: 3-drzwiowe

Postprzez marcinkazimierz » 9 lut 2013, o 16:19

brzesiu napisał(a):Ja bym tej siatki nie wywalał na stałe, nigdy nie wiadomo czy coś tam nie wpadnie a jednak przeplywomiez to stówka z groszem lekko.

Liqid Moly robi taki preparat jak air sensor cliner. Fajna sprawa jakby ktos szukał.


ja wyrwalem ta od strony silnika
marcinkazimierz
Gaduła
 
Posty: 530
Dołączył(a): 27 kwi 2012, o 20:54
Lokalizacja: Lublin

Postprzez palio » 9 lut 2013, o 16:29

brzesiu napisał(a):Ja bym tej siatki nie wywalał na stałe, nigdy nie wiadomo czy coś tam nie wpadnie a jednak przeplywomiez to stówka z groszem lekko.

Liqid Moly robi taki preparat jak air sensor cliner. Fajna sprawa jakby ktos szukał.



No bez przesady. a po co w aucie masz filtr powietrza? Chyba używka tyle kosztuje. Nawet regenerowany z ASO jest znacznie droższy nie mówiąc już o ori.

Ten preparat można zastąpić zwykłym WD40. Należy pamietać aby przed założeniem LMM był suchy.
Avatar użytkownika
palio
Administrator
 
Posty: 3891
Dołączył(a): 24 mar 2010, o 20:45
Lokalizacja: Fajsławice
Rocznik: 95
Silnik: 1Z++
Paliwo: ON
Nadwozie: 5-drzwiowe

Poprzednia strona

- - -



Powrót do Silniki diesla

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 10 gości