1.9 TDI spadek mocy

Wszystkie informacje o silnikach diesla.

Moderator: Moderator

Postprzez Bradley » 17 cze 2009, o 22:25

Chodzi o korekcje wtryskiwanego paliwa do cylidnrow. Tolerancja tam jest ok +2.0/-2.0
Idealem byloby wartosci oscylujace kolo 0. Czyli mniej lub wiecej paliwa zostanie wtrysniete zeby zapewnic rownomierna prace silnika. Ta grupa tez swiadczy o kondycji silnika, komprecsji wtryskiwaczach, itd.
VW Vento 1.9TDI 1Z ++ :)
Na potęge Posępnego Czerepu, mocy przybywaj!
Captain Planet, he's our hero. Gonna take pollution down to (Euro)0
Bradley
Fanatyk
 
Posty: 1120
Dołączył(a): 15 maja 2009, o 13:17
Lokalizacja: Bielsko-Biała / Katowice

 

Postprzez Snejk18 » 17 cze 2009, o 22:35

Bradley napisał(a):Chodzi o korekcje wtryskiwanego paliwa do cylidnrow. Tolerancja tam jest ok +2.0/-2.0
Idealem byloby wartosci oscylujace kolo 0. Czyli mniej lub wiecej paliwa zostanie wtrysniete zeby zapewnic rownomierna prace silnika. Ta grupa tez swiadczy o kondycji silnika, komprecsji wtryskiwaczach, itd.


Czyli jedynie na podstawie tych wykresów nie da się jednoznacznie określić co jest problemem??
Jakieś sugestie co mam dalej robić ?? Bo jedyne co mi przychodzi do głowy to sprawdzenie kompresji w cylindrach, ale z tym to już trochę roboty może być.
Avatar użytkownika
Snejk18
Fanatyk
 
Posty: 1105
Dołączył(a): 1 kwi 2009, o 22:19
Lokalizacja: Nasielsk

Postprzez Bradley » 17 cze 2009, o 23:17

Kompresje warto sprawdzic zawsze gdy nie jest sie pewnym stanu silnika :)
Ale z reszty grup wynika, ze wszystko jest dobrze i 10KM powinno juz wrocic.
VW Vento 1.9TDI 1Z ++ :)
Na potęge Posępnego Czerepu, mocy przybywaj!
Captain Planet, he's our hero. Gonna take pollution down to (Euro)0
Bradley
Fanatyk
 
Posty: 1120
Dołączył(a): 15 maja 2009, o 13:17
Lokalizacja: Bielsko-Biała / Katowice

Postprzez Snejk18 » 2 lip 2009, o 12:10

Bradley napisał(a):Kompresje warto sprawdzic zawsze gdy nie jest sie pewnym stanu silnika :)


Ale wydaje mi się, że gdyby kompresji bardzo nie trzymał to by dymił i brał olej, prznajmniej tak mi się wydaje. A on ani nie dymi (bardzo, no wadomo, że czasem se dymka puści, ale nie na trasie przy rónej jeździe)ani nie bierze oleju, między wymianami jeszcze nie zdarzyło mi się nic dolewać (wymieniam olej co 10.000 km)

Bradley napisał(a):Ale z reszty grup wynika, ze wszystko jest dobrze i 10KM powinno juz wrocic.


jakoś zwiększenia mocy nie odczułem, ale z drugej strony zauważyłem, że chyba turbo zaczyna wcześniej łapać (od 1900 tak jak ma być a nie tak jak wcześniej od 2500) i równiej ciągnie przez większy zakres obrotów.

Postaram się wybrać na hamownie przy najbliższej okazji (dopiero w przyszłym miesiącu po wypłacie :p)
i wtedy zobaczymy może rzeczywiście wszystko wróciło do normy. W każdym razie wielkie dzięki za pomoc do tej pory. Jak zhamuje auto to dam znać co tam wyszło (VTG ul. Modlińska, mam do nich dosłownie 2 kroki z pracy :p)

2 lipca 2009

odświeżam temat, byłem u pompiarza, wtryski są jak nowe nic się z nimi nie dzieje, przy okazji sprawdziłem też kompresję w cylindrach. 1,2 i 3 cylinder mają po 38 atmosfer, a 4 ma 34,5 atmosfery. Gość powiedział, że bardziej prawdopodobną przyczyną utraty szczelności jest uszczelniacz któregoś zaworu w tym cylindrze niż pierścienie na tłokach. Dzisiaj wieczorem wrzucę skan tej karteczki co mi dał po mierzeniu kompresji. Tylko nadal nie wiadomo gdzie znika te 10 KM (jakoś nie chce mi się wierzyć, że powoduje to trochę puszczający uszczelniacz w jednym cylindrze) i dlaczego są tak duże korekcje dawek paliwa.
Avatar użytkownika
Snejk18
Fanatyk
 
Posty: 1105
Dołączył(a): 1 kwi 2009, o 22:19
Lokalizacja: Nasielsk

Postprzez TOMEK 84 » 2 lip 2009, o 16:38

sprawdziłem i ja mam wtryski do wymiany leją :-(
Avatar użytkownika
TOMEK 84
Members
 
Posty: 806
Dołączył(a): 15 lip 2008, o 20:45
Lokalizacja: INOWROCŁAW :)

Postprzez Bradley » 2 lip 2009, o 19:31

Snejk18, skoro pompiarz mowi ze nie sikaja, kompresja jest wiec 10km wrocilo. Proste ;P Skoro w grupach 03,08,011 nie ma nic niepokojacego.
VW Vento 1.9TDI 1Z ++ :)
Na potęge Posępnego Czerepu, mocy przybywaj!
Captain Planet, he's our hero. Gonna take pollution down to (Euro)0
Bradley
Fanatyk
 
Posty: 1120
Dołączył(a): 15 maja 2009, o 13:17
Lokalizacja: Bielsko-Biała / Katowice

Postprzez Snejk18 » 2 lip 2009, o 22:11

nie sikają bo byłem przy tym jak sprawdzał, widziałem jak rozpylają :D
a tu jest ta karteczka co dostałem po sprawdzeniu kompresji:

Obrazek


chyba się jeszcze raz na hamownie przejadę, tylko tym razem na jakąś stacjonarną a nie obwoźną
Avatar użytkownika
Snejk18
Fanatyk
 
Posty: 1105
Dołączył(a): 1 kwi 2009, o 22:19
Lokalizacja: Nasielsk

Postprzez leopard » 3 lip 2009, o 01:41

Bradley napisał(a): kompresja jest wiec 10km wrocilo

hmmm no tak - tylko wytłumacz mi skąd 38 bar w TDI skoro fabrycznie jest 34 :wstyd:
Avatar użytkownika
leopard
Members
 
Posty: 1461
Dołączył(a): 18 maja 2008, o 17:09
Lokalizacja: Szczecin

Postprzez Snejk18 » 3 lip 2009, o 07:48

leopard napisał(a):hmmm no tak - tylko wytłumacz mi skąd 38 bar w TDI skoro fabrycznie jest 34 :wstyd:


hmm.. a to ciekawostka... może wytłumaczeniem jest fakt, że badanie nie było robione na kompletnie zimnym silniku, był trochę ciepły, postał z 1,5h ale nie wystygł kompletnie
Avatar użytkownika
Snejk18
Fanatyk
 
Posty: 1105
Dołączył(a): 1 kwi 2009, o 22:19
Lokalizacja: Nasielsk

Postprzez darkker » 29 lip 2009, o 09:23

TOMEK 84, gdzie sprawdzałeś wtryski ?????? mówiłem ci że masz dobre a w razie czego jedź na krusliwiec do pompiarzy to obadają
darkker
Badacz tematu
 
Posty: 202
Dołączył(a): 2 gru 2007, o 20:04
Lokalizacja: Inowrocław

Postprzez TOMEK 84 » 29 lip 2009, o 12:17

hej juz jest oki to stry poscik

pozdro :-D

kiedy moge podjechac zmienic ic i springi :-D :-P ;-)
Avatar użytkownika
TOMEK 84
Members
 
Posty: 806
Dołączył(a): 15 lip 2008, o 20:45
Lokalizacja: INOWROCŁAW :)

Postprzez SotoM » 30 lip 2009, o 08:38

chyba panu troche oszukuje sprzet do pomiaru kompresji
Mój były SotoMoVWóz

Powered by diesel inside -by Leopard
Avatar użytkownika
SotoM
Members
 
Posty: 4053
Dołączył(a): 22 lip 2007, o 12:45
Lokalizacja: Szczecin
Rocznik: 2007
Silnik: BRD
Paliwo: ON
Nadwozie: kombi

Poprzednia stronaNastępna strona

- - -



Powrót do Silniki diesla

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 5 gości

cron