1.9 TDI zgasł i nie chce odpalic

Wszystkie informacje o silnikach diesla.

Moderator: Moderator

1.9 TDI zgasł i nie chce odpalic

Postprzez daniel9415 » 5 kwi 2014, o 11:08

Witam, wczoraj wieczorem jechałem do domu, stanąłem na chwilę na poboczu by tele odebrać, wszystko było ok dopóki nie chciałem ruszyć, przy ruszaniu auto Mi dosłownie zdechło jak bym ruszał z 3go biegu. Odpaliłem, upewniłem się że to jedynka, ruszam i znowu to samo. Po ponownej próbie odpalenia auto odpaliło na chwilę i zgasło. Kręciłem go trochę i praktycznie nic, raz przemówił na sekundkę, jakby chciał odpalić ale kicha. Zadzwoniłem po kolegę by Mnie zaholował do domu i spróbowałem odpalić go podczas holowania, na biegu. Po drugiej próbie odpalił ale chodził jakby nie równo, przy dodawaniu gazu jakby przerywał i nie chciał się wkręcić na wysokie obroty, 4.000 obr/min maks. Nie mam pojęcia co mogło się stać, wiem tyle że na pewno immo jest w jakiś sposób ominięte bo za poprzedniego właściciela były właśnie z immo jakieś problemy. Oczywiście dieselek w zbiorniku jest :)
Avatar użytkownika
daniel9415
Czytacz
 
Posty: 84
Dołączył(a): 19 sty 2013, o 23:39
Lokalizacja: Młynary

1.9 TDI zgasł i nie chce odpalic

 

Postprzez palio » 5 kwi 2014, o 13:35

To jeszcze sprawdź ustawienie rozrządu. Diesla nie odpala się na popych.
Avatar użytkownika
palio
Administrator
 
Posty: 3891
Dołączył(a): 24 mar 2010, o 20:45
Lokalizacja: Fajsławice
Rocznik: 95
Silnik: 1Z++
Paliwo: ON
Nadwozie: 5-drzwiowe

Postprzez mariusz325 » 5 kwi 2014, o 14:15

Na początek sprawdz ustawienie rozrządu. Potem zobacz czy nie ciągnie lewego powietrza w przewod zasilania. Jak to sprawdzisz to daj znać.
Avatar użytkownika
mariusz325
Gaduła
 
Posty: 488
Dołączył(a): 18 gru 2011, o 12:23
Lokalizacja: SMI
Rocznik: 1996
Silnik: 1900
Paliwo: ON
Nadwozie: 5-drzwiowe

Postprzez daniel9415 » 5 kwi 2014, o 15:32

Zdjąłem pokrywę od rozrządu i raczej wyeliminowałem przeskok gdyż pasek jest dość mocno naciągnięty i raczej byłoby to niemożliwe. Ale to jest nic - mówię spróbuję odpalić, wsiadam, cyk cyk i ku mojemu zdziwieniu odpalił. Ale jest jeszcze coś, silnikiem strasznie trzęsie i szarpie, do tego jak dałem gazu do 2tyś to jakby jakiś przekaźnik się załączył (słychać cyk) i gdy odpuściłem obroty i spadły poniżej 2tyś znowu przekaźnik się jakiś załączył.

[ Dodano: 2014-04-05, 14:43 ]
Do tego wcześniej gdy kręcił a nie odpalał zauważyłem że kontrolka od oleju mrygała z ciekawości aż bagnet wyciągnąłem a tu szok, czysto i chyba wiem nawet którędy ucieka, filtr oleju jest zachlapany olejem, widać że świeży ale czy to możliwe żeby nim ciekło ? Ostatnio zauważyłem nawet świeżą plamę oleju po odpaleniu rano.
Avatar użytkownika
daniel9415
Czytacz
 
Posty: 84
Dołączył(a): 19 sty 2013, o 23:39
Lokalizacja: Młynary

Postprzez krzyś » 5 kwi 2014, o 16:48

To, że pasek rozrządu jest napięty nie oznacza że jest wszystko ok. Bo być może ścina się, że tak to nazwę "klin na wale" wiec sprawdzaj czy zgadza się na znakach wszystko. Dodatkowo zerknij czy koło pasowe na wale nie ma bicia (to co napędza alternator).
Vag diagnostyka,czyszczenie nastawników, uszczelnianie pomp wtryskowych Vp37, naprawa skrzyń biegów. Wszelkie info PW..
Avatar użytkownika
krzyś
Members
 
Posty: 888
Dołączył(a): 13 mar 2013, o 18:58
Lokalizacja: Krosino
Rocznik: 1996
Silnik: 1.9 TDI 1Z
Paliwo: ON
Nadwozie: 5-drzwiowe

Postprzez daniel9415 » 5 kwi 2014, o 17:08

Co do tego silnika jestem na prawdę zielony i nawet schematy ustawienia rozrządu niewiele Mi pomogły. Mógłby Mi ktoś z Was łopatologicznie przedstawić krok po kroku jak sprawdzić te ustawienie ? Byłbym na prawdę wdzięczny bo walczę dziś z Nim od rana a zero efektów, Proszę o pomoc.

[ Dodano: 2014-04-05, 16:19 ]
Pisałem teraz z kolegą, powiedziałem mu właśnie o dolegliwościach to mówił że najprawdopodobniej właśnie rozrząd o ząbek lub dwa ;/ 1.6 ABU miałem ogarniętego ale tego nie zrobię nigdy bez Waszej pomocy.

[ Dodano: 2014-04-05, 18:19 ]
Porobiłem foty, nie wiem czy dobrze poustawiałem, jak coś źle to piszcie. Z tego co widzę wychodzi na to że pompa nie jest dobrze ustawiona, czy to przez ten klin ? Dlatego tak obroty wariują i dymi nieźle :)

Obrazek

Obrazek

Obrazek


Co o tym sądzicie ?
Avatar użytkownika
daniel9415
Czytacz
 
Posty: 84
Dołączył(a): 19 sty 2013, o 23:39
Lokalizacja: Młynary

Postprzez johnypepelos » 6 kwi 2014, o 09:21

daniel9415, kolego to nie są znaki rozrządu.
1*znak: Ten co widać w skrzyni przez ten otwór to ok tylko musisz go zgrać ze strzałką(patrząc na zdjęcie jakieś pół centymetra w prawo musisz przesunąć),
2*znak to jest na wałku rozrządu ale by go zobaczyć musisz zdjąć górną pokrywę zaworów (patrząc na wałek od przodu będziesz miał z prawej strony rowek idealnie pasuje tam suwmiarka - musisz ją wcisnąć w ten otwór tak by wsparła się na rancie głowicy)
3*znak: jest w kole pompy paliwa taki otwór (z tego co pamiętam to fi 15,45mm) musisz mieć taki wałek by mógł wejść w ten otwór aż do pompy ja mam zrobiony na wzór oryginału.

Obrazek Obrazek Obrazek ObrazekObrazek
johnypepelos
Czytacz
 
Posty: 35
Dołączył(a): 31 sty 2013, o 15:07
Lokalizacja: POLKOWICE
Rocznik: 1996
Silnik: AHU
Paliwo: ON
Nadwozie: 3-drzwiowe

Postprzez daniel9415 » 6 kwi 2014, o 13:37

Rozrząd był dobrze ustawiony, na znaki odpowiednio. Co teraz, co jest przyczyną ?
Avatar użytkownika
daniel9415
Czytacz
 
Posty: 84
Dołączył(a): 19 sty 2013, o 23:39
Lokalizacja: Młynary

Postprzez palio » 6 kwi 2014, o 13:54

A podłączałeś vaga pod auto? Sprawdzałeś błędy zapisane w ECU?
Avatar użytkownika
palio
Administrator
 
Posty: 3891
Dołączył(a): 24 mar 2010, o 20:45
Lokalizacja: Fajsławice
Rocznik: 95
Silnik: 1Z++
Paliwo: ON
Nadwozie: 5-drzwiowe

Postprzez daniel9415 » 6 kwi 2014, o 14:07

Niem ma dostępu do VAGA, możliwe że zarów pompy ?
Avatar użytkownika
daniel9415
Czytacz
 
Posty: 84
Dołączył(a): 19 sty 2013, o 23:39
Lokalizacja: Młynary

Postprzez mariusz325 » 6 kwi 2014, o 14:19

daniel9415 wałek rozrządu jest źle ustawiony! widać to na fotce o jeden obrót chyba bo w ten rowek wkłada sie kluczyk 10ke np i wtedy wiesz że jest oki.A z twojej foty widać że jest źle ta cecha na wałku rozrządu.
Avatar użytkownika
mariusz325
Gaduła
 
Posty: 488
Dołączył(a): 18 gru 2011, o 12:23
Lokalizacja: SMI
Rocznik: 1996
Silnik: 1900
Paliwo: ON
Nadwozie: 5-drzwiowe

Postprzez daniel9415 » 6 kwi 2014, o 14:37

Nie rozumiem o co Ci chodzi, rozrząd mam ustawiony dobrze, przed chwilą sprawdzałem, zrzucałem pokrywę od zaworów wszystko jest dobrze. Odkręciłem teraz przewód od wtrysku i paliwo nie dochodzi.
Avatar użytkownika
daniel9415
Czytacz
 
Posty: 84
Dołączył(a): 19 sty 2013, o 23:39
Lokalizacja: Młynary

Następna strona

- - - Przed sezonem kupiłem pełny pakiet ubezpieczeń i teraz mogę skorzystać z bezgotówkowego holowania assistance z Lublina



Powrót do Silniki diesla

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Google Adsense [Bot] i 25 gości