1.9D 94r Głośna praca silnika oraz zaczeło szumieć

Wszystkie informacje o silnikach diesla.

Moderator: Moderator

1.9D 94r Głośna praca silnika oraz zaczeło szumieć

Postprzez RONINN » 16 cze 2009, o 00:17

Witam. proszę o poradę !

Golf 94r 1.9D . Silnik głośniej pracuje ale do zniesienia [traktorek] problem polega na tym że zaczeło szumieć najbardziej słychac ten szum w aucie przy zamkniętych szybach , myślałem że to wentylator się włancza ale jednak nie , szum jest naprawde mocny . Z rana jak odpale auto jest ok jedynie głosny silnik słychać , natomiast po przejechaniu ok.5km bardzo głośno coś zaczyna szumieć , zatrzymam auto i szum pozostaje cały czas . proszę o opinię co według was mogło sie zepsuć [zużyć] jeśli łożysko alternatora prosze podac link np.do serwisu allegro bo nieznam wymiarów do tego alternatora lub inne pomysły . dodam że auto mam od ponad roku i wymienialem w nim tylko rozrząd . Nie znam sie zabardzo na mechanice :(
Ostatnio edytowano 20 cze 2009, o 09:56 przez RONINN, łącznie edytowano 1 raz
RONINN
Czytacz
 
Posty: 31
Dołączył(a): 21 kwi 2008, o 17:12
Lokalizacja: LUBUSKIE

1.9D 94r Głośna praca silnika oraz zaczeło szumieć

 

Postprzez Procent » 16 cze 2009, o 01:16

Hmmm. Myślę że tu pomoże leopard albo Sotom. To są nasze spece od diesli.
Weźmiesz mnie na prostej?? A ja Cię zniszczę na zakręcie!!

Mój Goferek
Avatar użytkownika
Procent
Members
 
Posty: 1771
Dołączył(a): 1 lut 2009, o 19:06
Lokalizacja: (TLW) Włoszczowa
Rocznik: 1995
Silnik: 2000
Paliwo: PB
Nadwozie: 3-drzwiowe

Postprzez SotoM » 16 cze 2009, o 08:49

No i jestem !!! !to jak nie znasz sie na mechanice to oddaj auto na warsztat... z opisu wynika ze sie dzieje coś z oprzyrządowaniem silnika , alternator , pompa wody itp w zależności co chowasz pod machą... trzeba było by zrzucić pasek klinowy i bez napędu oprzyrządowania odpalić motor i posłuchać czy hałas ustał. jeśli nie-tzn ze trzeba dalej szukać... chyba ze rozszczelniony jest układ wydechowy(w dizlu nie jest jak w benzynie ze będzie buczał pierdział itp...)
ale sadze że problem tkwi w oprzyrządowaniu...ale w którym gdzie i dlaczego....??
Mój były SotoMoVWóz

Powered by diesel inside -by Leopard
Avatar użytkownika
SotoM
Members
 
Posty: 4053
Dołączył(a): 22 lip 2007, o 12:45
Lokalizacja: Szczecin
Rocznik: 2007
Silnik: BRD
Paliwo: ON
Nadwozie: kombi

Postprzez RONINN » 16 cze 2009, o 09:39

Pewnie oddam na warsztat ale chciałem sie dowiedzieć co może być przyczyną takiej awarji nie wiem czy mogę jedzić z takim szumem i czy nie bedzie wiekszych konsekwencji , koszt pewnie duży bedzie tego wiec musze pojezdzić jeszcze z dwa tygodnie i poczekać aż zjawi się mój mechanik , jesli zna ktoś wymiary łożyska do tego alternatora prosze podac , wyczytałem na forum że częstą przyczyną jest zużyte łożysko .
RONINN
Czytacz
 
Posty: 31
Dołączył(a): 21 kwi 2008, o 17:12
Lokalizacja: LUBUSKIE

Postprzez leopard » 16 cze 2009, o 22:10

SotoM napisał(a):w dizlu nie jest jak w benzynie ze będzie buczał pierdział itp...

akurat D będzie buczał pierdział itp'e :wstyd:
Avatar użytkownika
leopard
Members
 
Posty: 1461
Dołączył(a): 18 maja 2008, o 17:09
Lokalizacja: Szczecin

Postprzez Golfik1986 » 16 cze 2009, o 22:45

ale jezeli by ci padlo lozysko na alternatorze bys mial zarzaca lampke na blacie od ladowania wiec jedno juz mozesz wykluczyc jak dla mnei tak mialem kiedys w innym aucie tzn skodzie jak mi padlo lozysko to zarzyla sie lampka ladowania ale niech wypowiedza sie bardziej doswiadczeni
JAK RYCERZE ZAWSZE BRONIMY HONORU {Z}
Avatar użytkownika
Golfik1986
Ekspert
 
Posty: 1325
Dołączył(a): 18 paź 2008, o 20:54
Lokalizacja: Bydgoszcz

Postprzez Robertuss » 17 cze 2009, o 07:53

Avatar użytkownika
Robertuss
Members
 
Posty: 1234
Dołączył(a): 10 lip 2008, o 08:00
Lokalizacja: Świecie
Rocznik: 1999
Silnik: 2.8 AQD
Paliwo: PB+LPG
Nadwozie: 5-drzwiowe

Postprzez RONINN » 18 cze 2009, o 18:42

Dziekuję za pomoc , już wiem co wyło szumiało bo sie zepsuło !! - szczeliła pompa wspomagania oraz przekładnia kier. po 1km jazdy straciłem cały płyn ciurkiem wylał się z pompy oraz z przekładni na dwóch gumach , akurat z tym problemem powinienem sobie szybko poradzić , gorzej było dociec co wyje bo płyn w zbiorniczku był , obstawiam że szum to byla zcierająca się pompa .

WYMIENIONE ZROBIONE , Dziękuje za pomoc.

[ Dodano: 2009-06-20, 09:54 ]
Jeszcze jedno pytanie odnosnie wymiany oleju w silniku nie bede zakładał nowego tematu proszę odpisać. . Wczesniej miałem w silniku Mobile1 15W40 , pojechałem na wymiane i zalali mi olej Mobile1 S 10W40 , dopiero zauwarzyłem na karteczce , wyraznie prosilem o taki sam jak był przypominam ze auto jak w temacie Golf3 1.9D , Czy taka pomyłka mocno zagroziła silnikowi ? teraz muszę dolac troszkę oleju niewiem czy wymienic cały na 15W40 czy na taki jak jest mobileS10W40 .
RONINN
Czytacz
 
Posty: 31
Dołączył(a): 21 kwi 2008, o 17:12
Lokalizacja: LUBUSKIE

Postprzez Golfik1986 » 20 cze 2009, o 12:53

moj ojciec twierdzi ze jak zapodasz minerala nie mozna juz lac pol syntetyka ale tutaj na 4um sa inne opinie poszukaj tematu w lpg na temat powrotu do polsyntetyka

[ Dodano: 2009-06-20, 12:53 ]
http://www.golf3.pl/topics9/zmiana-olej ... t18676.htm
JAK RYCERZE ZAWSZE BRONIMY HONORU {Z}
Avatar użytkownika
Golfik1986
Ekspert
 
Posty: 1325
Dołączył(a): 18 paź 2008, o 20:54
Lokalizacja: Bydgoszcz


- - -



Powrót do Silniki diesla

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 37 gości