1Z - problemy z obrotami, zbyt długie grzanie świec

Wszystkie informacje o silnikach diesla.

Moderator: Moderator

1Z - problemy z obrotami, zbyt długie grzanie świec

Postprzez BartheZz_3 » 16 sty 2015, o 10:15

Witam, problem jest następujący:
Wczoraj - założyłem nowe świece żarowe NGK.
Dzisiaj rano - przekręcam zapłon, świece grzeją kilka sekund (no zimno) i odpala z ćwierć obrotu :P ok spoko. Ale wskakuje na 1200obr/min i tak się trzyma około minuty? dwóch minut?
Obroty opadły, wszystko cacy. W pracy zgasiłem auto i po chwili przekręciłem zapłon - świece znów grzały dobre kilka sekund, mimo że silnik był rozgrzany. Co może być przyczyną takiego zachowania traktora? Logi jakich bloków warto sprawdzić w tym przypadku? chodzi mi o statyczne bo dynamicznych niestety nie zrobię (bateria w laptopie dead)
R.I.P Mystic B. [*]
Avatar użytkownika
BartheZz_3
Members
 
Posty: 4317
Dołączył(a): 16 cze 2011, o 10:24
Lokalizacja: PMI
Rocznik: 95
Silnik: 1Z
Paliwo: ON
Nadwozie: kombi

1Z - problemy z obrotami, zbyt długie grzanie świec

 

Postprzez Karolek » 16 sty 2015, o 12:19

Myślę że masz jakieś problemy z czujnikiem temperatury, to może być jego wina. Znajduje się na króćcu idącym do chłodnicy, kostka na 4 piny.
Karolek
Czytacz
 
Posty: 54
Dołączył(a): 3 sty 2014, o 17:58
Lokalizacja: Lubartów
Rocznik: 1994
Silnik: 1.9 tdi 1z
Paliwo: ON
Nadwozie: 3-drzwiowe

Postprzez BartheZz_3 » 16 sty 2015, o 12:47

Karolek napisał(a):Myślę że masz jakieś problemy z czujnikiem temperatury, to może być jego wina. Znajduje się na króćcu idącym do chłodnicy, kostka na 4 piny.

Tak jest, na SB już też to rozkminialiśmy, przekaźnik ok, świece ok, został mi tylko czujnik temperatury. W katalogach jest z Żółtą lub brązową obwódką, mi cały czas znajomek jeden ciśnie że musi być z niebieską - jak to w końcu jest?
W domu mam z niebieską :hyhy:
R.I.P Mystic B. [*]
Avatar użytkownika
BartheZz_3
Members
 
Posty: 4317
Dołączył(a): 16 cze 2011, o 10:24
Lokalizacja: PMI
Rocznik: 95
Silnik: 1Z
Paliwo: ON
Nadwozie: kombi

Postprzez palio » 16 sty 2015, o 13:19

Ja mam założony niebieski
Avatar użytkownika
palio
Administrator
 
Posty: 3891
Dołączył(a): 24 mar 2010, o 20:45
Lokalizacja: Fajsławice
Rocznik: 95
Silnik: 1Z++
Paliwo: ON
Nadwozie: 5-drzwiowe

Postprzez Gesiu_15 » 16 sty 2015, o 13:52

BartheZz_3 napisał(a):
Karolek napisał(a):Myślę że masz jakieś problemy z czujnikiem temperatury, to może być jego wina. Znajduje się na króćcu idącym do chłodnicy, kostka na 4 piny.

Tak jest, na SB już też to rozkminialiśmy, przekaźnik ok, świece ok, został mi tylko czujnik temperatury. W katalogach jest z Żółtą lub brązową obwódką, mi cały czas znajomek jeden ciśnie że musi być z niebieską - jak to w końcu jest?
W domu mam z niebieską :hyhy:


dobierz po numerach na obwódki nie patrz . Ja miałem żółtą obwódkę czy zamienniku , mam ori i mam niebieską . :-)

Proponuje kupić ori z ASO wtedy masz pewność że będzie śmgiać przy zamiennikach loteria :-)
Avatar użytkownika
Gesiu_15
Moderator Globalny
 
Posty: 3757
Dołączył(a): 14 kwi 2012, o 21:32
Lokalizacja: Kielce
Rocznik: 1994
Silnik: 2.0 2E GTI
Paliwo: PB+LPG
Nadwozie: 3-drzwiowe

Postprzez BartheZz_3 » 17 sty 2015, o 08:19

No i cóż, wczoraj wymieniłem czujnik i wszystko było si, gasiłem auto trzy razy i po przekręceniu zapłonu było jak natura przykazała. Nawet jak już szedłem do domu to sobie zapłon przekręciłem dla sprawdzenia czy wszystko ok. No i było. A dzisiaj powrót do normalności, czyli długo grzeje i się wkręca na obroty. I na zimnym i na rozgrzanym.
R.I.P Mystic B. [*]
Avatar użytkownika
BartheZz_3
Members
 
Posty: 4317
Dołączył(a): 16 cze 2011, o 10:24
Lokalizacja: PMI
Rocznik: 95
Silnik: 1Z
Paliwo: ON
Nadwozie: kombi

Postprzez palio » 17 sty 2015, o 08:40

Sprawdź przekaźniki 103 i 109. Rozbierz je i posprawdzaj zimne luty.
Avatar użytkownika
palio
Administrator
 
Posty: 3891
Dołączył(a): 24 mar 2010, o 20:45
Lokalizacja: Fajsławice
Rocznik: 95
Silnik: 1Z++
Paliwo: ON
Nadwozie: 5-drzwiowe

Postprzez BartheZz_3 » 17 sty 2015, o 09:17

Wyciągnąłem przekaźnik 109 - ok
Przekaźnik 103 jest od świec żarowych w ostatnim gnieździe przekaźnikowym? Bo mam tam 104, był tam zimny lut który bracik mi poprawił właśnie. Objawy te same :( znowu czujnik sie zdupczył? mógł?
R.I.P Mystic B. [*]
Avatar użytkownika
BartheZz_3
Members
 
Posty: 4317
Dołączył(a): 16 cze 2011, o 10:24
Lokalizacja: PMI
Rocznik: 95
Silnik: 1Z
Paliwo: ON
Nadwozie: kombi

Postprzez palio » 17 sty 2015, o 09:22

A jak wyjmiesz czujnik temp. chłodziwa to jak auto się zachowuje? Długo grzeje świece?
Avatar użytkownika
palio
Administrator
 
Posty: 3891
Dołączył(a): 24 mar 2010, o 20:45
Lokalizacja: Fajsławice
Rocznik: 95
Silnik: 1Z++
Paliwo: ON
Nadwozie: 5-drzwiowe

Postprzez BartheZz_3 » 17 sty 2015, o 09:41

po odłączeniu czujnika nadal długo nagrzewa świece ale po odpaleniu obroty są stabilne, tak jak ma być...
R.I.P Mystic B. [*]
Avatar użytkownika
BartheZz_3
Members
 
Posty: 4317
Dołączył(a): 16 cze 2011, o 10:24
Lokalizacja: PMI
Rocznik: 95
Silnik: 1Z
Paliwo: ON
Nadwozie: kombi


- - -



Powrót do Silniki diesla

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Google [Bot] i 52 gości