1z silnik ;(

Wszystkie informacje o silnikach diesla.

Moderator: Moderator

1z silnik ;(

Postprzez din » 23 sty 2012, o 22:47

Witam

Troszke tematów jest podobnych do tego co teraz piszę ale ale dziwi mnie połączenie dwóch przypadków(nie wiem czy zależnych od siebie) dla tego nie wiem co robić.

Golfik 1z 90KM z 1996 roku jak zawsze legancko rano odpalił ruszyłem i po ok 2 km czuje że silnik jakioś dziwnie wibruje. Za chwile zerwało pasek od alternatora. Silnik strasznie zaczął telepać i dymić na chyba niebiesko. KUpiłem pasek wymieniłem ale dalej to samo. Telepie jak traktor i kopci niemiłosiernie. NApinacz ma rok, ten trzpień od niego również, rokla jest ok, alternator też ok tak jak i pompa wspomagania i klimatyzacja. Pompa wody ma luz ale ona jest na innym pasku. NIe wiem czy zerwany pasek ma jakieś połączenie z telepaniem silnika;/ Wydaje mi się że pół bagnetu oleju wciągnęło przez te 2 km co przejechałem.


Od czego zacząć?
odłączyć impulsator?turbina? czy co?

NA vagu nie wywliło żadnego błędu.
din ;))))
din
Badacz tematu
 
Posty: 159
Dołączył(a): 16 paź 2009, o 14:39
Lokalizacja: Gdynia

1z silnik ;(

 

Postprzez Piaggio » 23 sty 2012, o 23:00

Olej nie dostał sie do układu chlodzacego? płyn w zbiorniczku czysty? gdyby turbinka wyzioneła ducha auto bedzie wlasnie kopcic ale silnikiem raczej nie powinno telepać, Sprawdzales kąt wtrysku? może klin na wale scielo? i rozrząd sie przestawił.
oporniczek myk myk myk
WETO- skuterkowcom!!!!
Avatar użytkownika
Piaggio
Members
 
Posty: 1893
Dołączył(a): 15 mar 2008, o 21:41
Lokalizacja: Lidzbark Warmiński

Postprzez vision » 23 sty 2012, o 23:00

rozrząd znaki , vag i kąt wtrysku
uszczelnianie i modyfikacje pomp wtryskowych D/TD/TDI/SDI/mTDI , regulacja /czyszczenie/ wymiana wtryskiwaczy , pomiar sprężania/ciś oleju , vag
vision
Czytacz
 
Posty: 108
Dołączył(a): 22 wrz 2009, o 14:50
Lokalizacja: warszawa

Postprzez AdiK__ » 23 sty 2012, o 23:03

Z tym olejem to mógł ubyć przez martwą sprężarkę. Ostatnio chłopcy mieli na warsztacie passata 115km na pompkach w 30 sekund caly olej w wydech poszedł w takim stanie było turbo..
Avatar użytkownika
AdiK__
Members
 
Posty: 1637
Dołączył(a): 19 sty 2011, o 15:49
Lokalizacja: Sokółka
Rocznik: 2003
Silnik: AVF+
Paliwo: ON
Nadwozie: kombi

1z silnik ;(

Postprzez din » 23 sty 2012, o 23:24

Kąt wtrysku kontrolowany przeze mnie dość często (z racji przestawienia się lekkiego w zeszłym roku czy nawet 2 lata temu) Ostatnio sprawdzałem w zeszłym tyg i kąt był idealny.


Teraz ciezko sprawdzić kat wtrysku bo silnika nie nagrzeje do 90stopni;(
W zbiorniczu tylko płyn chłodzący. Czysty.


A jak myślicie ten pasek wiloklinowy ma jakiś związek z tym czy poprostu przypadek?

Sam nie ma gdzie go teraz naprawiac -zima wiec oddam go jutro do jakiegos mechaniora ale chce wiedzić co to może być by mnie gościu potem nie naciągnął.
din ;))))
din
Badacz tematu
 
Posty: 159
Dołączył(a): 16 paź 2009, o 14:39
Lokalizacja: Gdynia

Postprzez Piaggio » 23 sty 2012, o 23:30

zerwanie paska wielorowkowego moim zdaniem nie ma nic wspolnego z kopceniem, ja uparcie sprawdził bym rozrząd,
oporniczek myk myk myk
WETO- skuterkowcom!!!!
Avatar użytkownika
Piaggio
Members
 
Posty: 1893
Dołączył(a): 15 mar 2008, o 21:41
Lokalizacja: Lidzbark Warmiński

Postprzez leopard » 24 sty 2012, o 01:28

Piaggio napisał(a):zerwanie paska wielorowkowego moim zdaniem nie ma nic wspolnego z kopceniem

wrecz odwrotnie ... pasek PK przyblokował pasek rozrządu - sprawdz ustawienie rozrzadu - ide o zaklad ze pompa jest przestawiona - wal i walek beda na "0" a pompa uciekla minimum o jeden zab - stad kopcenie
zeby sprawdzic "wstepnie" kat wtrysku nie musisz rozgrzewac silnika do 90'C ...
Avatar użytkownika
leopard
Members
 
Posty: 1461
Dołączył(a): 18 maja 2008, o 17:09
Lokalizacja: Szczecin

Postprzez Piaggio » 24 sty 2012, o 07:58

Tak czy siak wszystko wskazuje na przestawiony rozrząd tak jak wyżej już pisaliśmy.
oporniczek myk myk myk
WETO- skuterkowcom!!!!
Avatar użytkownika
Piaggio
Members
 
Posty: 1893
Dołączył(a): 15 mar 2008, o 21:41
Lokalizacja: Lidzbark Warmiński

silnik 1z

Postprzez din » 24 sty 2012, o 20:34

Dałem dzisiaj auto do mechanika i też pierwsza diagnoza ze pasek wielorowkowy sie wkrecił w rozrząd i ten pewnie przeskoczył.

Mają zobaczyć znaki i dadzą mi znać


Przy okazji wymienie wszytsko na nowe - niestety koszty
din ;))))
din
Badacz tematu
 
Posty: 159
Dołączył(a): 16 paź 2009, o 14:39
Lokalizacja: Gdynia

Postprzez SotoM » 24 sty 2012, o 23:44

miej nadzieje cicha aby nie musieli rwać czapy...
Mój były SotoMoVWóz

Powered by diesel inside -by Leopard
Avatar użytkownika
SotoM
Members
 
Posty: 4053
Dołączył(a): 22 lip 2007, o 12:45
Lokalizacja: Szczecin
Rocznik: 2007
Silnik: BRD
Paliwo: ON
Nadwozie: kombi

silnik 1z

Postprzez din » 26 sty 2012, o 20:43

rozrzad przeskoczyl o 2 zaby na skutek zerwanego paska alternatora(wkrecil sie). Wymieniam rozrzad kompletny z zębatką dolną, rolka przy napinaczy paska wielorowkowego i pompą wody mam nadzieje, żę na tym się skończy i będzie git.

Napiszę jak odbiore auto co z nim.
din ;))))
din
Badacz tematu
 
Posty: 159
Dołączył(a): 16 paź 2009, o 14:39
Lokalizacja: Gdynia

Postprzez Piaggio » 26 sty 2012, o 22:05

din napisał(a):Napiszę jak odbiore auto co z nim.
- napewno bedzie wszystko ok, :ok:
oporniczek myk myk myk
WETO- skuterkowcom!!!!
Avatar użytkownika
Piaggio
Members
 
Posty: 1893
Dołączył(a): 15 mar 2008, o 21:41
Lokalizacja: Lidzbark Warmiński

Następna strona

- - -



Powrót do Silniki diesla

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 30 gości

cron