1Z tdi 90 km dziwna sprawa z moca

Wszystkie informacje o silnikach diesla.

Moderator: Moderator

1Z tdi 90 km dziwna sprawa z moca

Postprzez golf3 » 7 kwi 2009, o 21:48

witam.mk3 tdi z 94 r (1Z 90 km).rano zachodze do furkii odpalam (az sie dziwie bo nawet przy -20 C lapal przy pierwszym kreceniu) i
1.drgania z silnika niemilosiernie przenoszone sa na bude ale na jalowym biegu tylko (poduchy sprawdzone i sa ok)
2.piszczy jakby pasek od alternatora i wrzucam wsteka cofam pozniej 1 bieg daje gazu a on jakby sie dusil musze mu pomoc sprzeglem bo gaz w podloge nie daje mu zadnej mocy(ale tylko przy pierwszym ruszeniu bo pozniej juz jest lepiej
3.ok ruszylem i..w 3 przypadkach na 5 jest tak ze z auta jakby ktos wykrecil turbine bo rozpedza sie 2 razy gorzej niz "maluch"..poprostu stoi w miejscu (ale za to silnik jakby ciszej chodzil) wiec staje gasze silnik,ponownie odpalam i wszystko jest ok to znaczy auto dostaje kopa...czy to mozliwe ze to wina turbiny? bo ktos mi powiedzial ze jak turbina padnie to wogole sie nie pojedzie....to jak to dokladnie jest z ta turbina?
4.na zimnym silniku po odpaleniu przez jaks minute do 2 minut miga kontrolka akumulatora i oleju..pozniej gasna (kontrolka oleju zapala sie gdy wchodze ostro w zakrety czasami)
5.zauwazylem ze auto generalnie jaby mniej rwalo do przodu powyzej 120

czy ktos moglby mi podsunac jakies sugestie poza oczywiscie "podlacz auto do waga"
aha zdazylo sie kilka razy ze wskazowka predkosci spadal do zera mimo ze jechalem powiedzmy 60km/h i auto totalnie tracilo moc ale tylko na krotka chwile...
pomocy
golf3
Berbeć
 
Posty: 8
Dołączył(a): 6 sie 2008, o 15:39
Lokalizacja: pila

1Z tdi 90 km dziwna sprawa z moca

 

Postprzez Golfik1986 » 8 kwi 2009, o 17:25

golf3 napisał(a):1.drgania z silnika niemilosiernie przenoszone sa na bude ale na jalowym biegu tylko (poduchy sprawdzone i sa ok)

sprawdz jeszcze raz poduszki bo nic innego nie ma z tym zwiazku o ile byly wymieniane to mogla byc jakas lipa bo wiara na 4um pisala ze kupowala nowe zamiennniki i trzeslo buda jak przedtem wiec lepiej zainwestowac w uzywane ale oryginaly
golf3 napisał(a):4.na zimnym silniku po odpaleniu przez jaks minute do 2 minut miga kontrolka akumulatora i oleju..pozniej gasna (kontrolka oleju zapala sie gdy wchodze ostro w zakrety czasami)

zacznij od sprawdzenia ladowania jak ci mruga kontrolka a sprawdzales kiedys poziom oleju??? a co do mrugania kontrolki oleju przy ostrym zakrecie to normalne tym sie nie martw, olej sie przez moment przelewa chociaz mi sie to nie zdarzylo jeszcze
i jedz podlacz sie pod kompa bo do turbiny bez tego ani rusz
JAK RYCERZE ZAWSZE BRONIMY HONORU {Z}
Avatar użytkownika
Golfik1986
Ekspert
 
Posty: 1325
Dołączył(a): 18 paź 2008, o 20:54
Lokalizacja: Bydgoszcz

Postprzez SotoM » 8 kwi 2009, o 19:15

golf3, 1szą rzeczą jaką zrób to pojedź na diagnostyke komputerową. co do pkt 3go to moze byc to wina przpływomierza.
co do drgań to mozliwe ze z tym nic nie zrobisz...a jakie masz obroty na biegu jałowym??
Mój były SotoMoVWóz

Powered by diesel inside -by Leopard
Avatar użytkownika
SotoM
Members
 
Posty: 4053
Dołączył(a): 22 lip 2007, o 12:45
Lokalizacja: Szczecin
Rocznik: 2007
Silnik: BRD
Paliwo: ON
Nadwozie: kombi

Postprzez golf3 » 8 kwi 2009, o 19:51

na jalowym okolo 900...silnik pracuje rownomiernie...
a czy ktos sie orientuje jakby to bylo z przelozeniem identycznego silnika z anglika?bo z tego co wiem to lapy pasuja ale nie wiem czy dlugosc kabli wystarczy...obczail juz moze ktos ten temat/?bo za 600 funciakow moge miec angola z ksiazka serwisowa i 190 tys przejechanez 96 rok wiec chyba by sie oplacalo w porownaniu do szlifu bo ja na moim mam juz 380 tys
golf3
Berbeć
 
Posty: 8
Dołączył(a): 6 sie 2008, o 15:39
Lokalizacja: pila

Postprzez Golfik1986 » 8 kwi 2009, o 20:06

ja mam obroty tesh w tym stylu na jalowym i tesh trzesie mi buda czasem i kiera mi lata jak glupia. podobno w 1Z obroty sie podnosi na pompie SotoM, jakas porada na ten temat jak sie za to zabrac???
JAK RYCERZE ZAWSZE BRONIMY HONORU {Z}
Avatar użytkownika
Golfik1986
Ekspert
 
Posty: 1325
Dołączył(a): 18 paź 2008, o 20:54
Lokalizacja: Bydgoszcz

Postprzez SotoM » 8 kwi 2009, o 22:46

obroty w TDI to mozna zmienić VAG'iem wchodzac w odpowiednie bloki czy jak to sie tam nazywa. Leopard ostatnio u mnie sie bawił z obrotami.chciał mi ustawić na 900obr ale ja wole jak stoi na 840.przy pompie nic sie nie dłubie. tam nawet nie ma srubki żadnej do regulacji obr biegu jałowego...
golf3, silnik mozesz smiało przekładać. w końcu nawet bedziesz miał całego 2giego golfa. sterownik tez w razie czego bedziesz miał...ponoc juz z instalacją jest lipa bo inaczej jest prowadzona...a przpływomierz to zalezy jaki w nim jest...sa różnice i ponoc musi byc odpowiedni...nie jestem elektonikiem...
Mój były SotoMoVWóz

Powered by diesel inside -by Leopard
Avatar użytkownika
SotoM
Members
 
Posty: 4053
Dołączył(a): 22 lip 2007, o 12:45
Lokalizacja: Szczecin
Rocznik: 2007
Silnik: BRD
Paliwo: ON
Nadwozie: kombi

Postprzez leopard » 9 kwi 2009, o 02:34

golf3 napisał(a):a czy ktos sie orientuje jakby to bylo z przelozeniem identycznego silnika z anglika

podejdzie bez problemu - ABS - servo są odwrotnie - sam blok silnika to samo ...
Avatar użytkownika
leopard
Members
 
Posty: 1461
Dołączył(a): 18 maja 2008, o 17:09
Lokalizacja: Szczecin

Postprzez Golfik1986 » 9 kwi 2009, o 17:00

leopard, podaj kanal gdzie sprawdzic obroty na jalowym i na ktorym sie je przestawia bo u mnie na wolnych obrotach kiera sie na maksa trzesie a niby na blacie pokazuje troche powyzej 900 ale nie wiem czy to rzeczywisty
JAK RYCERZE ZAWSZE BRONIMY HONORU {Z}
Avatar użytkownika
Golfik1986
Ekspert
 
Posty: 1325
Dołączył(a): 18 paź 2008, o 20:54
Lokalizacja: Bydgoszcz

Postprzez leopard » 9 kwi 2009, o 23:18

01->11->(login) done go back->10->00->01lub03 - wprowadzasz nową wartośc - save ->done go back :zdziwko:
Avatar użytkownika
leopard
Members
 
Posty: 1461
Dołączył(a): 18 maja 2008, o 17:09
Lokalizacja: Szczecin

Postprzez Golfik1986 » 10 kwi 2009, o 14:24

aha czyli trza miec oryginala zeby kabinowac cokolwiek takze dupa. a jak sie pozbyc tej trzesacej kiery???
JAK RYCERZE ZAWSZE BRONIMY HONORU {Z}
Avatar użytkownika
Golfik1986
Ekspert
 
Posty: 1325
Dołączył(a): 18 paź 2008, o 20:54
Lokalizacja: Bydgoszcz


- - -



Powrót do Silniki diesla

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 27 gości