AAZ błędy - proszę o podpowiedź

Wszystkie informacje o silnikach diesla.

Moderator: Moderator

AAZ błędy - proszę o podpowiedź

Postprzez l007 » 7 sty 2011, o 16:30

Witam,

Kupiłem sobie kkl jak najbardziej w celach edukacyjnych, połączyłem się z 4ma sterownikami za pomocą popularnego vag-coma 409.1
Wynik następujący:

VAG-COM Version: Release 409.1-US

Address 03: ABS Brakes
Controller: 3A0 907 379 D
Component: ABS ITTAE 20 GI V00
Coding: 03704
Shop #: WSC 00672
No fault code found.

-------------------------------------------------------------------------------
Skipping Address 15-Airbags ------------------- ( domyślnie zaznaczone by poduszek nie testowac)

-------------------------------------------------------------------------------
Address 25: Immobilizer
Controller: 1H0 953 257 B
Component: IMMO VWZ3Z0X2450762 V00
Coding: 02400
Shop #: WSC 48437
1 Fault Found:
00546 - Data wiring faulty
27-00 - Implausible Signal

Address 41: Diesel Pump
Protocol: KW1281
Controller: 028 906 124 B
Component: Turbo-Diesel V04
Coding: 00127
Shop #: WSC 00672
Control Module Part Number: 028 906 124 B
Component and/or Version: Turbo-Diesel V04
Software Coding: 00127
Work Shop Code: WSC 00672
4 Faults Found:
01266 - Glow Plug Relay (J52)
31-10 - Open or Short to Ground - Intermittent
01050 - Glow Plug Monitoring
31-10 - Open or Short to Ground - Intermittent
01269 - Commencement of Injection Valve (N108)
30-10 - Open or Short to B+ - Intermittent
01204 - Engine Temperature Sensor (G27)
30-10 - Open or Short to B+ - Intermittent

Jak to interpretowac, czy jest cos jednoznacznie do wymiany ? - lub tez we własnym zakresie do naprawy?

Czy mogę zrobic siebie jakieś logi ?

W kazdym razie wszyscy robią logi na sterowniku silnika i wtedy 011 czyli turbo lub 003 czyli cos tam innego

Ja mam dostęp vagiem do diesel pump (sterownik nr 41) czy robi się rownież na nim logi?

Pozdrawiam
Avatar użytkownika
l007
Czytacz
 
Posty: 36
Dołączył(a): 28 mar 2010, o 12:27
Lokalizacja: chicago

AAZ błędy - proszę o podpowiedź

 

Postprzez Procent » 8 sty 2011, o 00:10

Nie da rady zrobić logów. AAZ to stary diesel który nie ma ECU. Temat miliony razy wałkowany na forum. Za to powinny być ostrzeżenia
Weźmiesz mnie na prostej?? A ja Cię zniszczę na zakręcie!!

Mój Goferek
Avatar użytkownika
Procent
Members
 
Posty: 1771
Dołączył(a): 1 lut 2009, o 19:06
Lokalizacja: (TLW) Włoszczowa
Rocznik: 1995
Silnik: 2000
Paliwo: PB
Nadwozie: 3-drzwiowe

Postprzez l007 » 8 sty 2011, o 00:58

Procent - nie denerwuj się tylko mi powiedz:

dlaczego jak się połączę ze sterownikiem pompy to wygląda tak jakbym mogł robic logi a wygląda to tak :

Obrazek

Jakby czekał tylko az odpale silnik - oczywiscie nie próbowałem jeszcze robic logów bo kieppsko z dorrgami teraz bylo.
Pozatym napisalem ze inni robią na sterowniku silnika logi a ja niesetty nie mam do niego dostępu, więc poprostu zapytałem czy mogę wykonac logi na diesel pompie ...

POzdrawiam
Avatar użytkownika
l007
Czytacz
 
Posty: 36
Dołączył(a): 28 mar 2010, o 12:27
Lokalizacja: chicago

Postprzez Procent » 8 sty 2011, o 01:50

nie da się. skoro nie ma sterownika ecu. Tabele się otwierają ale tylko tyle, żadnych wartości nie będzie
Weźmiesz mnie na prostej?? A ja Cię zniszczę na zakręcie!!

Mój Goferek
Avatar użytkownika
Procent
Members
 
Posty: 1771
Dołączył(a): 1 lut 2009, o 19:06
Lokalizacja: (TLW) Włoszczowa
Rocznik: 1995
Silnik: 2000
Paliwo: PB
Nadwozie: 3-drzwiowe

Postprzez l007 » 8 sty 2011, o 12:55

Mysłałem ze dane płyną bezpośrednio od sterownika, więc skoro się łączę z pompą i skoro ona majakiś sterownik, skoro zbiera dane i może je odczytywacto można je zbierac, moze się mylę ....

To chociaz mogłeś mi podpowiedźiec troche co do tych błędów
Mniej więcej wiem co oznaczają - bo jest napisane obok ale mam problemy ze świecami , myślę że słbo grzeją - a on mi pokazuje że to przekaźnik.. - czy vag moze się mylic? - moze to swiece i tyle, a moze ja sie myle i tylko przekaźnik

Z wtryskiem też cos nie tak, tylko czy chodzi o ukłąd 108, czy powinienem wtryskiwacze wymienic..

Jesli ktoś mogłby coś na temat błędów podpowiedźiec to byłbym wdźięczny.

Pozdrawiam
Avatar użytkownika
l007
Czytacz
 
Posty: 36
Dołączył(a): 28 mar 2010, o 12:27
Lokalizacja: chicago

Postprzez leopard » 8 sty 2011, o 14:34

l007 napisał(a):Jesli ktoś mogłby coś na temat błędów podpowiedźiec to byłbym wdźięczny

nie spotkalem sie z takim przypadkiem jeszcze ale ... sterowanie ktore widzi VAG to przekaznik ktory jest osadzony w polu nr 13 (w skrzynce elektrycznej) - sprawdz 2 rzeczy - czy podczas pracy silnika masz mozliwosc podgladu parametrow (live data)
ogladnij "przekaznik" szukaj zimnych lutow lub sniedzi (brak kontaktu)
Avatar użytkownika
leopard
Members
 
Posty: 1461
Dołączył(a): 18 maja 2008, o 17:09
Lokalizacja: Szczecin

Postprzez l007 » 8 sty 2011, o 22:50

Witam,
właśnie robiłem logi więc po odpaleniu golfa zczytuje obroty itd :

Obrazek

Logi pompy robiłem wg wskazówek, ten robiony na 3 biegu silnik 90st

Obrazek

Logi na 4 biegu (oczywiscie od 1500 do ponad 4000 rpm)

Obrazek

Nie wiem czy abs-u logi się robi, pewno nie,ja sobie dla zabawy zrobiłem

Obrazek

Proszę ocenic i podpowiedziec mi co nie co, mam nadzieje ze logi są ok
No i przykro mi że pan Procent odrazu skreśla mi auto i mówi że czegoś się zrobic nie da jak się da (jakie one by nie były) oraz sugeruje że powinienem dostac ostrzeżenie (widzę że sam już ma)

Oczywiscie bez obrazy, ale proszę o jakies wnioski z tych logów
pozdrawiam
Avatar użytkownika
l007
Czytacz
 
Posty: 36
Dołączył(a): 28 mar 2010, o 12:27
Lokalizacja: chicago

Postprzez Reiven » 8 sty 2011, o 23:46

Widziałem co prawda 1Y który miał sterowaną (najpewniej tym właśnie przekaźnikiem) pompę. W pompie w miejscu śruby dawki było wkręcone coś jak elektryczna dysza wolnych obrotów w gaźniku, w miejscu przestawiacza wyprzedzenia kąta wtrysku był zawór coś jak w TDI i pompa miała czujnik obrotów. Samochód był z 96r.
VW Power
Avatar użytkownika
Reiven
Gaduła
 
Posty: 462
Dołączył(a): 26 wrz 2008, o 10:48
Lokalizacja: Warszawa
Rocznik: 1995
Silnik: 2000
Paliwo: PB
Nadwozie: 3-drzwiowe

Postprzez l007 » 9 sty 2011, o 00:33

Reiven widziałes co prawda taki samochód.......... ale ? - tak jakby czegoś tu brakowało.
Pozatym piszesz jakbymjakiegoś mutanta posiadał
możesz mi powiedziec lub ktos czy te logi mają jakiś sens
pzdr
Avatar użytkownika
l007
Czytacz
 
Posty: 36
Dołączył(a): 28 mar 2010, o 12:27
Lokalizacja: chicago

Postprzez Reiven » 9 sty 2011, o 00:52

Napisałem "co prawda" ponieważ Ty masz AAZa a ja widziałem 1Y. Sens miał być taki że widziałem zwykłego klekota ze sterowaniem ale był to 1Y a nie AAZ.

Co do logu to nic ciekawego tam nie ma obroty, jakiś niby czas wtrysku, jakieś obciążenie (cholera wie jakie) i coś bez jednostek.
VW Power
Avatar użytkownika
Reiven
Gaduła
 
Posty: 462
Dołączył(a): 26 wrz 2008, o 10:48
Lokalizacja: Warszawa
Rocznik: 1995
Silnik: 2000
Paliwo: PB
Nadwozie: 3-drzwiowe

Postprzez l007 » 9 sty 2011, o 01:24

Rozumiem,
czyli na temat tego wtrysku i obciążenia nic wywnioskowac nie można>?
No bo niby po to jest taka możliwośc zczytywania tych logów zeby jednak się czegoś dowiedziec ?
Pozdrawiam ;)
Avatar użytkownika
l007
Czytacz
 
Posty: 36
Dołączył(a): 28 mar 2010, o 12:27
Lokalizacja: chicago


- - -



Powrót do Silniki diesla

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 21 gości