AAZ dużo pali, zwiększone obroty.

Wszystkie informacje o silnikach diesla.

Moderator: Moderator

Postprzez rafciu20 » 20 mar 2013, o 19:33

Gdzie ten oring? Da radę wymienić go samemu czy lepiej się nie dotykać?? :-)
Dźwignia od przyśpieszacza czyli od tego co ja nazywam ssaniem tak? :lol:
rafciu20
Berbeć
 
Posty: 9
Dołączył(a): 2 lis 2011, o 20:39
Lokalizacja: WPY

 

Postprzez k0la » 20 mar 2013, o 23:44

Tak, to jest dzwignia go której idzie linka, należy tą dźwignie pchnąć do dołu.
Co do oringu to nie jestem pewien czy sam sobie z tym dasz rade, ale jak poszukasz głębiej po forach to może coś znajdziesz na ten temat.
Avatar użytkownika
k0la
Badacz tematu
 
Posty: 387
Dołączył(a): 17 lis 2009, o 12:40
Lokalizacja: Wolfsburg

Postprzez rafciu20 » 21 mar 2013, o 00:08

Nie sądzę żeby to była wina przyśpieszacza, nigdy nie miałem z nim żadnych problemów. Teoria z alternatorem i ze zmniejszonym poborem prądu jest ciekawa, no cóż zacznę od tych wtrysków a jak nie pomoże to będę szukał dalej, mniej więcej wiem gdzie ;-)
rafciu20
Berbeć
 
Posty: 9
Dołączył(a): 2 lis 2011, o 20:39
Lokalizacja: WPY

Postprzez k0la » 22 mar 2013, o 20:21

Nie musiałeś mieć problemów z przyspieszaczem, wystarczy ze nie odbija Ci do końca tak jak mi i juz pali wiecej.
Avatar użytkownika
k0la
Badacz tematu
 
Posty: 387
Dołączył(a): 17 lis 2009, o 12:40
Lokalizacja: Wolfsburg

Postprzez szymon_aaz » 22 mar 2013, o 22:10

Kolego rozumiem, że chodzi Ci o to, że po pewnym czasie po odpaleniu słychać takie pstryknięcie i jednocześnie wzrost obrotów. U mnie jest tak samo. Spowodowane jest to tym, że świece przez kilkanaście sekund po uruchomieniu ciepłego silnika dogrzewają go, i pstryknięcie powoduje wyłączenie grzania, a więc jednoczesny spadek poboru prądu z alternatora. Silnik po porostu ma lżej bo nie ma poboru prądu grzania świec, a to jakby nie patrzeć ok. 50A. Biorąc pod uwagę maksymalny prąd alternatora 70A jest to obciążenie spore.

Co do obrotów to są za duże, prawidłowa wartość powinna wynosi ok 950 obr/min. Jeżeli tak był i nikt nic nie grzebał, to trzeba popatrzeć na linki sterujące pracą przyspieszacza. Jeżeli ktoś coś majstrował to trzeba po prostu ustawić prawidłową wartość obrotów na nagrzanym silniku i przy wyłączonym ssaniu. Ja bym wtrysków nie ruszał. Ja nie widać czarnego dymu to nawet nie dotykaj bo szkoda dobrej fabrycznej roboty.
szymon_aaz
Berbeć
 
Posty: 9
Dołączył(a): 12 gru 2012, o 10:56
Lokalizacja: Krasnystaw

Postprzez k0la » 23 mar 2013, o 12:47

Czarny dym to nie zawsze lejące wtryski.
U mnie w turbodziurze rzuca czarnym dymem albo gdy nagle dam gaz w podłoge, wtryski mają nowe końcówki i niema opcji żeby coś lało, uszczelniacze na turbinie też ok.
Wtryski idzie sprawdzić jedynie na stole bo może być tak że sie rozpylacze przycinają i raz leją a raz nie w zależności od temperatrury silnika i obrotów.

W AAZ świece grzeją do momentu uzyskania przez ciecz chłodzącą 70'C iwcale nie pobierają 50A, 50A ma bezpiecznik listwowy który jest pod maską, więc prąd działający na świece jest o kilkanaście A mniejszy i po kilku sekundach maleje bo na początku pobiera najięcej bo świece przez 5-7s są dogrzewane , po tym czasie gaśnie kontrolka w liczniku, co nie znaczy że świece już nie grzeją.

Jeśli chodzi o tą linke przyspieszacza to zawsze można ją poluźnić o 2mm na mocowaniu i wtedy będzie lepiej odbijać i wracać do miejsca początkowego, ewentualnie spróbuj docisnąć od góry śrubke mocującą linke w dół czy nie ma luzu.
Avatar użytkownika
k0la
Badacz tematu
 
Posty: 387
Dołączył(a): 17 lis 2009, o 12:40
Lokalizacja: Wolfsburg

Postprzez rafciu20 » 23 mar 2013, o 19:24

Golfik jest u mnie od czterech lat, nigdy nie miałem problemu z tymi zwiększonymi obrotami. Jeśli chodzi o przyśpieszacz to może i to jego wina bo powinien sam odbijać a ja go wciskam ręczne bo nie wraca na swoje miejsce. Nie wiem czym jest to spowodowane. Zawsze tak było i jakoś z nim problemów nie miałem. Wtryski przez tan okres 4 lat nie były ruszane i nie wiadomo czy dziadek w Niemczech coś z nimi robił :-D Jak dobrze wcisnę pedał gazu to puści chmurę :-)
rafciu20
Berbeć
 
Posty: 9
Dołączył(a): 2 lis 2011, o 20:39
Lokalizacja: WPY

Postprzez kuba000 » 24 mar 2013, o 20:49

Witam wyjasni mi ktos jak sie ustawia obroty i dawke paliwa w pompie 19 td 92 AAZ .kupiłem golfika na dojazdy do pracy .poprzedni wlasciciel cos tam namieszal ma za niskie obroty a nie chce cos nawywijac z gory dziekuje choodzi mi o te srubki ktora od czegi i gdzie sie znajduja pozdrawiam
kuba000
Berbeć
 
Posty: 6
Dołączył(a): 20 mar 2013, o 18:25
Lokalizacja: LUBUSKIE

Postprzez MTi » 24 mar 2013, o 21:33

MTi
Badacz tematu
 
Posty: 291
Dołączył(a): 12 kwi 2011, o 18:41
Lokalizacja: KN-a

Postprzez kuba000 » 25 mar 2013, o 17:55

Dzieki wielkie. :ok:
kuba000
Berbeć
 
Posty: 6
Dołączył(a): 20 mar 2013, o 18:25
Lokalizacja: LUBUSKIE

Poprzednia strona

- - -



Powrót do Silniki diesla

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 18 gości