AAZ dużo pali, zwiększone obroty.

Wszystkie informacje o silnikach diesla.

Moderator: Moderator

AAZ dużo pali, zwiększone obroty.

Postprzez rafciu20 » 19 mar 2013, o 00:02

Witam.
Na początku zaznaczę że trochę poczytałem i nigdzie nie spotkałem
się z takim problemem jak u mnie, i że nie jestem też ekspertem w tych sprawach :-P . Mianowicie, gdy silnik się zagrzeje
obroty na biegu jałowym wzrastają do okolic 1000/1050 obr/min, co za tym
idzie spalanie także (i jest to drastyczna zmiana, nie liczyłem ale
zauważyłem że dużo więcej :-( ). Zauważyłem także że wzrost obrotów następuje w pewnym konkretnym momencie, gdy przekręcamy zapłon w okolicach zegarów słychać takie jakby "prztyknięcie" :-) i po chwili słychać "to coś" znowu tak jakby się coś włączało i za chwilę wyłączało (słyszałem dwie wersje, jedna że to świece żarowe a druga że pompa ciągnie paliwo na rozruch nie wiem czy którakolwiek jest prawdziwa). Sęk w tym że gdy zapale auto i tak trochę postoi i się zagrzeje to nagle słychać to magiczne "prztyk" i bum obroty w górę. Nie wiem czy ma to jakikolwiek związek ale pewnie tak skoro właśnie wtedy obroty się zwiększają. Wszystkie filtry i olej wymieniałem jakieś 3000km temu. Dodam też że prawdopodobnie mam końcówki wtrysków do wymiany (być może to jest przyczyna). Jakiś czas jeżdżę bez końcowego tłumnika bo się urwał i nie mam kiedy pospawać, no ale to chyba nie ma związku :lol: . Jeżeli ktoś ma jakieś propozycje to bardzo bym prosił :-)
Z góry dzięki za wszystkie odpowiedzi ;-)

P.S. Żadnymi śrubkami przy pompie nie kręciłem, nie znam się to nie ruszam :-D
rafciu20
Berbeć
 
Posty: 9
Dołączył(a): 2 lis 2011, o 20:39
Lokalizacja: WPY

AAZ dużo pali, zwiększone obroty.

 

Postprzez manus2008 » 19 mar 2013, o 00:45

kolego w aaz i w wolnossacym tak jest tez tak mam poprostu jak masz za wysokie obroty to zmniejsz je na pompie
manus2008
Badacz tematu
 
Posty: 400
Dołączył(a): 9 lut 2011, o 21:46
Lokalizacja: SPI :D

Postprzez rafciu20 » 19 mar 2013, o 00:50

no ale nigdy nie miałem takiego problemu, tak same z siebie się przestawiły?? :-)
rafciu20
Berbeć
 
Posty: 9
Dołączył(a): 2 lis 2011, o 20:39
Lokalizacja: WPY

Postprzez manus2008 » 19 mar 2013, o 12:39

hmm ciezko powiedzieć tak jak mówie ja mam tak ze sie dzwigaja same obroty a z tym ze pali duzo to podjedz do jakiegoś pompiarza ;)
manus2008
Badacz tematu
 
Posty: 400
Dołączył(a): 9 lut 2011, o 21:46
Lokalizacja: SPI :D

Postprzez Pozor » 19 mar 2013, o 15:06

właśnie ostatnio czytałem że przy wymianie paska rorządu jest możliwe że kąt wtrysku się zmieni ja bym raczej na to stawiał że się on zmienił i bym to sprawdził u jakiegoś pompiarza
Avatar użytkownika
Pozor
Members
 
Posty: 1424
Dołączył(a): 27 paź 2012, o 17:24
Lokalizacja: GST (Kaliska)

Postprzez scyzormks » 19 mar 2013, o 17:28

Gdzie znajduje sie ta śrubka? Moze ktos dac foto? :looka:
Avatar użytkownika
scyzormks
Gaduła
 
Posty: 637
Dołączył(a): 17 maja 2012, o 16:53
Lokalizacja: Wojkowice

Postprzez k0la » 19 mar 2013, o 21:01

Wg mnie jeśli piszesz że masz końcówki wtryskiwaczy do wymiany to ja bym od tego zaczął i sprawdzenie kąta wtrysku, bo jesli wtryski Ci leją to automatycznie w innym momencie następuje zapłon co może prowadzić do wzrostu obrotów.
Śrubki od obrotów znajdują się na pompie od strony głowicy, jest to opisane w pewnym temacie, uzyj szukajki.

Nie piszczy Ci nic pod maską ? może być tak że łozyska ciężko pracują np w alternatorze i gdy świece przestają grzac to zmniejsza sie pobór prądu i wzrastają delikatnie obroty.
Łatwo odpada ? Na zimnym bez grzania świec opdala ?
Avatar użytkownika
k0la
Badacz tematu
 
Posty: 387
Dołączył(a): 17 lis 2009, o 12:40
Lokalizacja: Wolfsburg

Postprzez rafciu20 » 19 mar 2013, o 22:16

Jeśli chodzi o teorie że przy wymianie paska rozrządu zmienił się kąt wtrysku to raczej nie bo rozrząd wymieniałem na długo przed tym jak obroty zaczęły wariować, tymi wtryskami zajmę się pewnie dopiero po świętach więc jeszcze zobaczymy. Jeśli chodzi o łożysko alternatora to jest to bardzo ciekawa sprawa, co prawda pod maską mi nic nie piszczy ale gdy odpalę go bez grzania świec to na początku kuleje więc nie wiem może i ma to jakiś związek. W zimę zawsze grzeje świece i włączam ssanie a latem bez ssania ale gdy nie podgrzeje świec to troszkę kuleje co prawda niewiele no ale jednak. Wystarczy że raz tylko świece zagrzeje i już odpala normalnie.
rafciu20
Berbeć
 
Posty: 9
Dołączył(a): 2 lis 2011, o 20:39
Lokalizacja: WPY

Postprzez Pozor » 19 mar 2013, o 22:59

może być jak kolega napisał wyżej że już końcówki wtryskiwacza się kończą
Avatar użytkownika
Pozor
Members
 
Posty: 1424
Dołączył(a): 27 paź 2012, o 17:24
Lokalizacja: GST (Kaliska)

Postprzez Szheyk » 20 mar 2013, o 00:10

Obrazek

Co do pompy to kup czteropaka i jedz do mechanika.
Avatar użytkownika
Szheyk
Badacz tematu
 
Posty: 218
Dołączył(a): 26 wrz 2012, o 16:12
Lokalizacja: NEL

Postprzez rafciu20 » 20 mar 2013, o 08:04

A wie ktoś może od czego jest to "prztykanie"? :-) To które opisywałem na początku, które słychać w okolicach zegarów. I mam jeszcze pytanie do zdjęcia, nad zaznaczoną śrubą widać kruciec którym chyba paliwo dochodzi do pompy a nad krućcem jest taka gumowa osłonka z takim ogonkiem :-) co to jest?? zawsze mnie to zastanawiało do czego to służy bo gdy daję wysokie obroty to paliwo tamtędy wyrzuca :-)
rafciu20
Berbeć
 
Posty: 9
Dołączył(a): 2 lis 2011, o 20:39
Lokalizacja: WPY

Postprzez k0la » 20 mar 2013, o 19:15

To jest coś jakby odpowietrznik LDA zeby membrana mogła sie ruszać , jak Ci sie tam paliwo leje to masz pewnie jakiś oring walnięty od boostpina i tamtedy może cieknąć, a raczej napewno ;)
Co do przewodów to są przewody przelewowe a nie zasilające.

Cykanie to jakiś przekaźnik, pewnie od świec, a jeśli chodzi o te obroty to mam nową wizje - może Ci nie odbijać na pompie do końca ta dźwignia od przyspieszacza i wtedy są delikatnie większe obroty i więcej pali.
Co do podgrzewania świec przed odpalaniem - świece grzeją do bodajże 70 stopni temp cieczy chłodzącej, pomimo że kontrolka gaśnie. Jak przestają grzać to pobór prądu sie zmniejsza i obroty moga podskakiwać a z przyspieszaczem to napewno gwarantuje wyższe spalanie.
Avatar użytkownika
k0la
Badacz tematu
 
Posty: 387
Dołączył(a): 17 lis 2009, o 12:40
Lokalizacja: Wolfsburg

Następna strona

- - -



Powrót do Silniki diesla

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Google [Bot] i 20 gości