AAZ po rehabilitacji (regeneracja głowicy wymiana korobowodu

Wszystkie informacje o silnikach diesla.

Moderator: Moderator

AAZ po rehabilitacji (regeneracja głowicy wymiana korobowodu

Postprzez GITgostek » 18 sie 2009, o 20:04

witam , właśnie odebrałem swojego TeDeka AAZ z naprawy

-głowica jest po szlifie planowaniu itp.

-jeden korbowód z tłokiem jest z innego auta T4 (ABL) ale pasuje

golf jest w trakcie docierania

auto jeździ to najważniejsze ale...

zapytam specjalistów (proszę o poradę)

jak jeździć po tej rehabilitacji w okresie docierania



1.z jaką prędkością maksymalną jeździć

2.przy jakich obrotach zmieniać biegi

3.ile będzie trwało docieranie "dni lub miesiące"


4.proszę też o kilka niezbędnych informacji przy docieraniu mojego silnika o których być może nie wiem
Avatar użytkownika
GITgostek
Badacz tematu
 
Posty: 270
Dołączył(a): 28 lip 2008, o 17:29
Lokalizacja: dolnośląskie

AAZ po rehabilitacji (regeneracja głowicy wymiana korobowodu

 

Postprzez Procent » 18 sie 2009, o 20:10

Do 2,5 tys obrotów max. Docieranie?? Jakieś 1000-1500 km. Bo podzespoły nie są calutkie nowe. I wymiana oleju po dotarciu oczywiście. Tak kumpel miał w mk3 i teraz śmiga bez zarzutu. Też po remoncie
Weźmiesz mnie na prostej?? A ja Cię zniszczę na zakręcie!!

Mój Goferek
Avatar użytkownika
Procent
Members
 
Posty: 1771
Dołączył(a): 1 lut 2009, o 19:06
Lokalizacja: (TLW) Włoszczowa
Rocznik: 1995
Silnik: 2000
Paliwo: PB
Nadwozie: 3-drzwiowe

Postprzez GITgostek » 18 sie 2009, o 20:12

rozumiem ale czy w TDi docieranie jest takie same jak w TD ?
Avatar użytkownika
GITgostek
Badacz tematu
 
Posty: 270
Dołączył(a): 28 lip 2008, o 17:29
Lokalizacja: dolnośląskie

Postprzez Procent » 18 sie 2009, o 20:18

To poprostu wysokoprężny. Nie ma to znaczenia. W benzynce być może tak, ale diesel to diesel. Byle byś go za bardzo nie przeciągał na obrotach. Wolno wchodzić na obroty co najważniejsze. 2500 obr i koniec i rozpędzanie powoli, beż żyłowania i będzie git
Weźmiesz mnie na prostej?? A ja Cię zniszczę na zakręcie!!

Mój Goferek
Avatar użytkownika
Procent
Members
 
Posty: 1771
Dołączył(a): 1 lut 2009, o 19:06
Lokalizacja: (TLW) Włoszczowa
Rocznik: 1995
Silnik: 2000
Paliwo: PB
Nadwozie: 3-drzwiowe

Postprzez GITgostek » 18 sie 2009, o 21:11

o matko z córką 1000km bez pełnej mocy :-?

ale no nic ja tak teraz jeżdżę powolutku jak limuzyna obamy


powoli na obroty bez palenia gum

i podczas jazdy nie przekraczam 2,500 tys

nie hamuje biegami bo przy tym też obroty do góry idą

no i jeszcze jeden temat podczas jazdy tak samo nie przekraczać 2,500 tak jak gdzieś stówke mam?

i redukcji z 5 na 4 nie robić przy wyprzedzaniu ? powyżej 100km/h
Avatar użytkownika
GITgostek
Badacz tematu
 
Posty: 270
Dołączył(a): 28 lip 2008, o 17:29
Lokalizacja: dolnośląskie

Postprzez Procent » 18 sie 2009, o 21:17

tak żeby poprostu obroty nie poszły powyżej 2500 obr.Jak kilka razy przeciągniesz do 3 tys to nic się nie stanie, ale nie non stop i nie za często. Nawet przy redukcji. No musisz go troszkę pozamulać niestety, ale nie zrobisz "opiłków" w silniku. no i 2500 obr jak już złapie temp żeby olej już był rzadki. Do 2500 max i nic się nie będzie złego działo.
Weźmiesz mnie na prostej?? A ja Cię zniszczę na zakręcie!!

Mój Goferek
Avatar użytkownika
Procent
Members
 
Posty: 1771
Dołączył(a): 1 lut 2009, o 19:06
Lokalizacja: (TLW) Włoszczowa
Rocznik: 1995
Silnik: 2000
Paliwo: PB
Nadwozie: 3-drzwiowe

Postprzez GITgostek » 18 sie 2009, o 21:36

dziękuje w takim razie przyznaje punkt za pomoc
Avatar użytkownika
GITgostek
Badacz tematu
 
Posty: 270
Dołączył(a): 28 lip 2008, o 17:29
Lokalizacja: dolnośląskie

Postprzez Procent » 18 sie 2009, o 21:36

Nie ma za co i powodzenia życzę. Szanuj a pojeździsz
Weźmiesz mnie na prostej?? A ja Cię zniszczę na zakręcie!!

Mój Goferek
Avatar użytkownika
Procent
Members
 
Posty: 1771
Dołączył(a): 1 lut 2009, o 19:06
Lokalizacja: (TLW) Włoszczowa
Rocznik: 1995
Silnik: 2000
Paliwo: PB
Nadwozie: 3-drzwiowe

Postprzez Robertuss » 18 sie 2009, o 21:56

Jeden minus tego "docierania" to to, ze turbina troche zrobi sie "senna" :)
Ale jak juz zrobisz 1000km i wymiane oleju to "obudz" ja odpowiednio :D
Avatar użytkownika
Robertuss
Members
 
Posty: 1234
Dołączył(a): 10 lip 2008, o 08:00
Lokalizacja: Świecie
Rocznik: 1999
Silnik: 2.8 AQD
Paliwo: PB+LPG
Nadwozie: 5-drzwiowe

Postprzez leopard » 19 sie 2009, o 00:48

przede wszystkim nie obciążaj maksymalnie silnika w dolnym zakresie obrotów - tam gdzie moment obrotowy jest najwyższy ...
ruszaj spokojnie bez palenia gumy - po dotarciu silnik będzie prosił się o syntetyk ...

czasem mozesz go kręcić do 3 tys obr/min ale bez nadmiernego obciążania (bez pedału gazu w podłodze)
Avatar użytkownika
leopard
Members
 
Posty: 1461
Dołączył(a): 18 maja 2008, o 17:09
Lokalizacja: Szczecin

Postprzez GITgostek » 19 sie 2009, o 15:49

witam , a to czy tłok jest nowy czy używany ma jakieś znaczenie ? w dotarciu auta

bo ja kupiłem używany
Avatar użytkownika
GITgostek
Badacz tematu
 
Posty: 270
Dołączył(a): 28 lip 2008, o 17:29
Lokalizacja: dolnośląskie

Postprzez SotoM » 19 sie 2009, o 22:47

GITgostek, no i dobrze. docieraj motor... po 1000km zmień olej o filtr
Mój były SotoMoVWóz

Powered by diesel inside -by Leopard
Avatar użytkownika
SotoM
Members
 
Posty: 4053
Dołączył(a): 22 lip 2007, o 12:45
Lokalizacja: Szczecin
Rocznik: 2007
Silnik: BRD
Paliwo: ON
Nadwozie: kombi


- - -



Powrót do Silniki diesla

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 22 gości