AAZ przed i po 95r.

Wszystkie informacje o silnikach diesla.

Moderator: Moderator

AAZ przed i po 95r.

Postprzez polliv » 4 cze 2009, o 21:47

wyczytałem takie fakty(?):
-moment 150Nm dla auta po 95r, przed 95r 140Nm
-V max 185km/h (4600 obr) dla silnika po 95r

ja żeby jechać 185km/h to muszę mieć wyższe obroty

czym różnią się te silniki :?:
you can't always get what you want
>>mój GTD>>
Avatar użytkownika
polliv
Badacz tematu
 
Posty: 351
Dołączył(a): 24 kwi 2008, o 20:07
Lokalizacja: być, doką zmierzać...

AAZ przed i po 95r.

 

Postprzez morsdicti » 4 cze 2009, o 23:07

niczym się nie różnią bo to silnik o tym samym oznaczeniu jakby się czymś różniły to by je oznaczyli inaczej. Masz inne obroty bo być może przez te Twoje modyfikacje (IC itd ) po czym wnioskujesz że masz inny moment np ;) ? to jest tak samo jak 1Y (1.9D) a 1.9 SDI .... teoretycznie niczym się nie różnią parametry mają takie same praktycznie ... jednak inne oznaczenia ... bo suma sumarum jednak czymś się tam różnią :P (sory dopiero filozofie zdałem na 5 :P )
morsdicti
Members
 
Posty: 625
Dołączył(a): 1 lis 2008, o 23:55
Lokalizacja: Pomorskie

Postprzez Bradley » 5 cze 2009, o 00:11

Bo prawdopodobnie te przed 95 rokiem mialy pompe bez LDA, a te po 95 roku mialy pompe z LDA. Jednak i tak byly "wykrastrowane" bo pin byl ze stala geometria, nie taki jak w 1.6TD - asymetryczny.

[ Dodano: 2009-06-05, 00:12 ]
polliv napisał(a):-V max 185km/h (4600 obr) dla silnika po 95r

To chyba gruba przesada. 90KM 1Z ma tyle w katalogu.
VW Vento 1.9TDI 1Z ++ :)
Na potęge Posępnego Czerepu, mocy przybywaj!
Captain Planet, he's our hero. Gonna take pollution down to (Euro)0
Bradley
Fanatyk
 
Posty: 1120
Dołączył(a): 15 maja 2009, o 13:17
Lokalizacja: Bielsko-Biała / Katowice

Postprzez polliv » 5 cze 2009, o 07:17

morsdicti napisał(a):po czym wnioskujesz że masz inny moment np ;) ?
tak wyczytałem ;-)

morsdicti napisał(a):teoretycznie niczym się nie różnią
oj chyba jest sporo różnic :-P

morsdicti napisał(a):sory dopiero filozofie zdałem na 5 :P
gratuluje :-D

Bradley napisał(a):Bo prawdopodobnie te przed 95 rokiem mialy pompe bez LDA
ale mój silnik jest z 92r i ma pompę z lda.
you can't always get what you want
>>mój GTD>>
Avatar użytkownika
polliv
Badacz tematu
 
Posty: 351
Dołączył(a): 24 kwi 2008, o 20:07
Lokalizacja: być, doką zmierzać...

Postprzez mihmih » 5 cze 2009, o 09:11

Mój jest z 92 i ma pin asymetryczny ;)
Nie tak bardzo wycięty jak te z allegro ale jednak asymetryczny :)
Artystyczne lakierowanie motocykli i samochodów
mihmih
Czytacz
 
Posty: 88
Dołączył(a): 6 paź 2008, o 14:50
Lokalizacja: Warszawa

Postprzez Bradley » 5 cze 2009, o 10:03

mihmih, moze miales juz grzebane? ;) Oryginalnie wychodzily z rowno ociosanym pinem.
polliv napisał(a):ale mój silnik jest z 92r i ma pompę z lda.

W takim razie zagadka nierozwiazana ;)
VW Vento 1.9TDI 1Z ++ :)
Na potęge Posępnego Czerepu, mocy przybywaj!
Captain Planet, he's our hero. Gonna take pollution down to (Euro)0
Bradley
Fanatyk
 
Posty: 1120
Dołączył(a): 15 maja 2009, o 13:17
Lokalizacja: Bielsko-Biała / Katowice

Postprzez mihmih » 5 cze 2009, o 10:17

Nie mam go od nowości wiec nie ręcze.
Ale gdzieś już trafiłem na temat pinu i podobno takie też były w tych pompach.
Wygląda inaczej niż ten popularny ale jest asymetryczny.
Artystyczne lakierowanie motocykli i samochodów
mihmih
Czytacz
 
Posty: 88
Dołączył(a): 6 paź 2008, o 14:50
Lokalizacja: Warszawa

Postprzez Bradley » 5 cze 2009, o 10:45

A jakie macie turbiny? Moze Garrett albo KKK miala lepszy flow, szybciej sie wkrecala, choc w zasadzie to te same turbiny.
VW Vento 1.9TDI 1Z ++ :)
Na potęge Posępnego Czerepu, mocy przybywaj!
Captain Planet, he's our hero. Gonna take pollution down to (Euro)0
Bradley
Fanatyk
 
Posty: 1120
Dołączył(a): 15 maja 2009, o 13:17
Lokalizacja: Bielsko-Biała / Katowice

Postprzez mihmih » 5 cze 2009, o 13:29

k14
Artystyczne lakierowanie motocykli i samochodów
mihmih
Czytacz
 
Posty: 88
Dołączył(a): 6 paź 2008, o 14:50
Lokalizacja: Warszawa

Postprzez polliv » 5 cze 2009, o 15:23

ja też mam k14 i podobno ta jest lepsza od gatretta. kolega reiven napisał mi, że ta turbinka jest mniejsza więc lepiej wkręca się na obroty, zaczyna ładować przy nizszych obrotach i jest wytrzymalsza. w mojej pompie też był asymetryczny pin ale nie w kształcie stożka jak w 1.6td, wieczorem podrzucę zdjęcie.
Obrazek
Obrazek
you can't always get what you want
>>mój GTD>>
Avatar użytkownika
polliv
Badacz tematu
 
Posty: 351
Dołączył(a): 24 kwi 2008, o 20:07
Lokalizacja: być, doką zmierzać...

Postprzez leopard » 7 cze 2009, o 02:47

morsdicti napisał(a): to jest tak samo jak 1Y (1.9D) a 1.9 SDI .... teoretycznie niczym się nie różnią parametry mają takie same praktycznie ... jednak inne oznaczenia ... bo suma sumarum jednak czymś się tam różnią


1.9D to zwykła sieczkarnia oparta na mechanicznym sterowaniu z wtryskiwaczami czopikowymi (160 bar) - SDI to wtrysk bezpośredni - sterowny elektronicznie z wtryskiwaczami 2spręzynowymi ... moc ta sama a różnica jak między wozem drabiniastym a wyścigowym

co do różnic w AAZ'tach - nie jestem pewien ale wydaje mi się że te starsze miały "ssanie" ręczne - nowe automatyczne na bimetalu - do tego w 95 roku była zmiana zawieszenia przedniego - kolumna mcphersona została zmieniona

BTW - turbiny - KKK miały inne wirniki po stronie tloczacej - sam wirnik był bardzo wytrzymały od strony mechanicznej - jednak po zmianie na garretta wirnik został zmodyfikowany - drobniejsze łopaty dawały spręż o innej charakterystyce
Avatar użytkownika
leopard
Members
 
Posty: 1461
Dołączył(a): 18 maja 2008, o 17:09
Lokalizacja: Szczecin


- - -



Powrót do Silniki diesla

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 26 gości