AFN brak mocy

Wszystkie informacje o silnikach diesla.

Moderator: Moderator

AFN brak mocy

Postprzez Jake88 » 13 kwi 2009, o 11:05

Witam
jestem świeżym posiadaczem diesla 1.9 TDI AFN i już mam problem a mianowicie:

jade sobie następnego dnia po zakupie w trasie i biore się za wyprzedzanie redukuje na czwarty bieg i rozpędzam się do 120km/h ok.3000obr. i nagle brak mocy myśle sobie "notlauf" i już wogóle nie mniał mocy gorzej niż SDI zatrzymałem się schłodziłem dwie minuty turbine uruchomiłem ponownie silnik i znów ciągnął jak diabli ale do 120km/h,na 1,2,3 idzie w pełnym zakresie obrotów ale na czwórce ok.3000obr.120km/h brak mocy i potem już muł i tak za każdym razem.postanowiłem go troche przegonić efektem tego są notlaufy przy 130km/h.Sprawdziłem również przewody podciśnieniowe wyglądają w porządku
podmieniłem również n75 z n18 nadal to samo,muśle że to zapieczonie kierownice spalin w turbinie,aha i jeszcze jedno auto jest z belgii jeździł nim starszy pan więc może ją zamulił jak sądzicie proszę o rade.
Z góry dzięki i pozdrawiam.
Avatar użytkownika
Jake88
Czytacz
 
Posty: 139
Dołączył(a): 13 kwi 2009, o 10:07
Lokalizacja: GRD

AFN brak mocy

 

Postprzez krejzol3 » 13 kwi 2009, o 11:16

ja mialem cos podobnego.okazalo sie ze to katalizotor zapchany.wymienilem i juz bylo dobrze
krejzol3
Czytacz
 
Posty: 61
Dołączył(a): 8 lut 2009, o 23:24
Lokalizacja: swiecie

Postprzez Jake88 » 13 kwi 2009, o 11:21

słyszałem również żeto może być kat.A wiesz może jak sprawdzić czy wogóle jest katalizator czy może został wycięty.
Avatar użytkownika
Jake88
Czytacz
 
Posty: 139
Dołączył(a): 13 kwi 2009, o 10:07
Lokalizacja: GRD

Postprzez SotoM » 13 kwi 2009, o 11:37

Jake88, zdecydowanie kierownica spalin turbiny... jeszcze jak piszesz ze jeżdziła nim starsza osoba to juz wogole to swiadczy o zasyfionej kierownicy. własnie sie to dzieje przez to ze od ekonomicznej jazdy osadza sie o wiele wieksza warstwa sadzy która twardnieje i blokuje łopatki kierownicy...
ja jestem pewny tego i jak wymiesz turbo na stół rozbierzesz ją wyczyścisz to twój problem zniknie na bardzo długi czas...
ale rób jak uważasz...
wyrzucenie kata nie naprawi ci tego... to jest standardowa usterka w tych turbinach...
nawet juz miałem okazje to robić w A4 2,0 TDI 140KM.
Mój były SotoMoVWóz

Powered by diesel inside -by Leopard
Avatar użytkownika
SotoM
Members
 
Posty: 4053
Dołączył(a): 22 lip 2007, o 12:45
Lokalizacja: Szczecin
Rocznik: 2007
Silnik: BRD
Paliwo: ON
Nadwozie: kombi

Postprzez Jake88 » 13 kwi 2009, o 12:44

Dzięki SotoM, tak myślałem. Po świętach wezmę się za turbinę i napiszę co i jak.
Avatar użytkownika
Jake88
Czytacz
 
Posty: 139
Dołączył(a): 13 kwi 2009, o 10:07
Lokalizacja: GRD

Postprzez Darecki890 » 13 kwi 2009, o 17:00

to jest napeno wina turbiny,zablokowana kierownica spalin turba. Mój brat miał taki sam problem. Wyjął turbo przeczyścił i teraz śmiga lepiej jak przed usterką
Darecki890
Berbeć
 
Posty: 2
Dołączył(a): 12 kwi 2009, o 22:03
Lokalizacja: Giżycko

Postprzez Kopek » 16 kwi 2009, o 10:16

Jake88 mam dokładnie taki sam problem i do tego moja 110-tka też jest w Belgi :D
daj znać czy to była kierownica
Kopek
Berbeć
 
Posty: 6
Dołączył(a): 24 paź 2008, o 19:10
Lokalizacja: Augustów

Postprzez Jake88 » 17 kwi 2009, o 09:12

I po problemie turbo wyczyszczone teraz golfik ciągnie jak oszalały w każdym zakresie obrotów,zero notlaufów,czuć jak by mniał z 15KM-20KM więcej.A i jeszcze jedno łopatki turbiny wyglądały jak stary przez wiele lat mie czyszczony komin,jedna wielka skorupa sadzy(bardzo twarda) poprzedni wlaściciel musiał jeździć bardzo spokojnie.KOPEK nie zwlekaj tylko czyść i zobaczysz różnice .

Pozdrawiam
Avatar użytkownika
Jake88
Czytacz
 
Posty: 139
Dołączył(a): 13 kwi 2009, o 10:07
Lokalizacja: GRD

Postprzez SotoM » 17 kwi 2009, o 10:15

a jak pisze ze turbo do czyszczenia to nikt nie wierzy.....tylko chodzą i szukaja mózgu w tyłku... :lol: no to smigajcie chłopy....
Mój były SotoMoVWóz

Powered by diesel inside -by Leopard
Avatar użytkownika
SotoM
Members
 
Posty: 4053
Dołączył(a): 22 lip 2007, o 12:45
Lokalizacja: Szczecin
Rocznik: 2007
Silnik: BRD
Paliwo: ON
Nadwozie: kombi

Postprzez kev » 19 kwi 2009, o 20:17

A ja zacząłem jeździć bardziej agresywnie i samo przeszło ;]

AFN'a nie można zamulać bo długo nie pojeździ...
DIAGNOSTYKA SAMOCHODOWA - WSZYSTKIE MODELE
Avatar użytkownika
kev
Czytacz
 
Posty: 87
Dołączył(a): 21 wrz 2008, o 10:26
Lokalizacja: Kraków

Postprzez Procent » 20 kwi 2009, o 00:08

kev, to Ci widocznie wywiało ;P
Chłopaki gaz w podłogę a VW będą śmigać jak wściekłe :chytry: :evil:
Weźmiesz mnie na prostej?? A ja Cię zniszczę na zakręcie!!

Mój Goferek
Avatar użytkownika
Procent
Members
 
Posty: 1771
Dołączył(a): 1 lut 2009, o 19:06
Lokalizacja: (TLW) Włoszczowa
Rocznik: 1995
Silnik: 2000
Paliwo: PB
Nadwozie: 3-drzwiowe

Postprzez SotoM » 20 kwi 2009, o 18:25

kev napisał(a):A ja zacząłem jeździć bardziej agresywnie i samo przeszło ;]

AFN'a nie można zamulać bo długo nie pojeździ...

samo przeszło bo widocznie problem tkwił nie w turbinie.
dizla nie zamulisz...
kierownice sie zapiekaja własnie przez spokojna emerycka niedzielna jazdę.... nie pekajcie.... cignijcie je po obrotomierzu po to zastosowano go...
Mój były SotoMoVWóz

Powered by diesel inside -by Leopard
Avatar użytkownika
SotoM
Members
 
Posty: 4053
Dołączył(a): 22 lip 2007, o 12:45
Lokalizacja: Szczecin
Rocznik: 2007
Silnik: BRD
Paliwo: ON
Nadwozie: kombi

Następna strona

- - -



Powrót do Silniki diesla

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Google [Bot] i 17 gości